Skip to main content
HIFI apparatuur

Nalatenschap Ebertus Willems(Philips ELA medewerkerker)

Meer
06 mrt 2021 14:53 - 06 mrt 2021 16:09 #89219 door Robin
Een paar maanden geleden zag ik een advertentie op Marktplaats staan,waarin een Philips AG9004 een Philis AG9007 en 2 satellieten van een hoogohmige speakerset werden aangeboden.
Ook bood de adverteerder een stapel technische Philips vakbladen aan.
Tijdens het mailverkeer melde de adverteerder(Menno Willems) dat deze spullen afkomstig waren van zijn vader,een ex medewerker
van de ELA afdeling van Philips.

Toen ik bij Menno  langs ging (in zijn ouderlijk huis),om de deal te sluiten,viel mij op dat het Philips logo niet op de AG9007
zat.Ik vroeg hem,of hij deze misschien nog ergens had liggen,maar kreeg te horen dat deze er nooit op heeft gezeten.

Hij melde mij dat zijn vader deze versterkers had meegenomen uit de ELA afdeling van Philips,waar hij toen werkte.
Ik bekeek de versteker nog eens goed,en het viel mij toen op,dat de gaatjes waar het logo had moeten zitten(op de kap) ontbraken.
Ook de gaatjes van het typeplaatje op de "voet" van de versterker wwar de popnagels zouden zitten,ontbraken.
Nog een paar andere dingen duidde erop,dat het hier om een prototype,of in iedergeval,een van de eerste modellen van de AG9007 was.
Later zal ik nog meerdere foto's plaatsen,om het verhaal wat duidelijker te maken.

Laatst bewerkt 06 mrt 2021 16:09 door admin.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: NGG, Franc, Bert Kn

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena