HIFI apparatuur
Nalatenschap Ebertus Willems(Philips ELA medewerkerker)
Minder
Meer
06 mrt 2021 16:53 #89225
door Ben Dijkman
Handtekening
Beantwoord door Ben Dijkman in topic Nalatenschap Ebertus Willems(Philips ELA medewerkerker)
Prachtig verhaal en prachtig apparaat !
Handtekening
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Robin
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
06 mrt 2021 16:15 #89224
door Robin
Beantwoord door Robin in topic Nalatenschap Ebertus Willems(Philips ELA medewerkerker)
06 mrt 2021 16:07 #89223
door admin
Henk van 't Kruis
Beantwoord door admin in topic Nalatenschap Ebertus Willems(Philips ELA medewerkerker)
Robin, een spannend en heel interessant verhaal. We wachten het vervolg verder af.
Henk van 't Kruis
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Robin
06 mrt 2021 16:04 - 06 mrt 2021 16:05 #89222
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Nalatenschap Ebertus Willems(Philips ELA medewerkerker)
Hoi Robin,
Met het verhaal erbij en de afwijkingen voor mij onomstotelijk een prototype of type uit de testfase.
Dat de top aansluiten van de EL36's anders zijn viel mij ook op toen ik hem op MP zag staan.
Mooie vondst, ik zou daar niets aan reviseren en laten as is.
Ben benieuwd naar het inwendige van deze AG9007.
Met het verhaal erbij en de afwijkingen voor mij onomstotelijk een prototype of type uit de testfase.
Dat de top aansluiten van de EL36's anders zijn viel mij ook op toen ik hem op MP zag staan.
Mooie vondst, ik zou daar niets aan reviseren en laten as is.
Ben benieuwd naar het inwendige van deze AG9007.
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 06 mrt 2021 16:05 door Bert Kn.
06 mrt 2021 16:01 #89221
door Robin
Beantwoord door Robin in topic Nalatenschap Ebertus Willems(Philips ELA medewerkerker)
Ik zal later nog wat extra foto's plaatsen.
Onder andere een principe schema van de Philips AG9004 versterker.
Een verslag in 1 van de Philips vakbladen,waarvan de auteur Ebertus Willems is,die dit systeem samen met zijn collega's heeft ontwikkeld.
Ook heb ik van Menno Willems,nog foto's toegestuurd gekregen van zijn vader,ook nog een foto van het diploma van zijn vader,die een technische opleiding in Delft heeft afgerond.
Onder andere een principe schema van de Philips AG9004 versterker.
Een verslag in 1 van de Philips vakbladen,waarvan de auteur Ebertus Willems is,die dit systeem samen met zijn collega's heeft ontwikkeld.
Ook heb ik van Menno Willems,nog foto's toegestuurd gekregen van zijn vader,ook nog een foto van het diploma van zijn vader,die een technische opleiding in Delft heeft afgerond.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bert Kn
06 mrt 2021 15:56 #89220
door Robin
Een paar aanwijzingen die erop duiden,dat het om een protoype gaat,of in iedergeval een exemplaar,in de ontwerp/testfase:
de "hoedjes"op de buizen
het onbreken van de gaatjes in de kap(waar het logo doorheen gaat)
het ontbreken van de gaatjes van de popnagels voor het typeplaatje
het ontbreken van de witte verf wat normaal extra op de versterker staat
de onderkant van de kap,is bij de consumenten modellen,omgevouwen,bij dit model niet
de aan en uit schakelaar op de versterker later toegevoegd,dit is te zien omdat het een beetje slordig is gedaan.
de "hoedjes"op de buizen
het onbreken van de gaatjes in de kap(waar het logo doorheen gaat)
het ontbreken van de gaatjes van de popnagels voor het typeplaatje
het ontbreken van de witte verf wat normaal extra op de versterker staat
de onderkant van de kap,is bij de consumenten modellen,omgevouwen,bij dit model niet
de aan en uit schakelaar op de versterker later toegevoegd,dit is te zien omdat het een beetje slordig is gedaan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bert Kn