HIFI apparatuur
AG9000 - wel of geen RIAA correctie nodig 'rechte' ingang?
24 jul 2012 15:47 #19662
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic AG9000 - wel of geen RIAA correctie nodig 'rechte' ingang?
Helaas is de agenda van het NGG momenteel niet echt up-to-date.
Voor degenen die er ook naar toe willen:
Kijk op de site van de Weergever.
Ook zijn wij de laatste zondag van juli en augustus in Fort aan den Ham in Uitgeest.
In september is dit fort elke zondag open omdat het monumentenmaand is. Het NGG hoopt er dan ook elke zondag te zijn.
U moet wel entree betalen, maar dan kunt U het fort ook bezichtigen en dat is best de moeite waard. De entree is 2 Euro.
Groeten,
Peter
P.S. Sorry dat het even offtopic is.....
Voor degenen die er ook naar toe willen:
Kijk op de site van de Weergever.
Ook zijn wij de laatste zondag van juli en augustus in Fort aan den Ham in Uitgeest.
In september is dit fort elke zondag open omdat het monumentenmaand is. Het NGG hoopt er dan ook elke zondag te zijn.
U moet wel entree betalen, maar dan kunt U het fort ook bezichtigen en dat is best de moeite waard. De entree is 2 Euro.
Groeten,
Peter
P.S. Sorry dat het even offtopic is.....
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- brcf01
- [brcf01]
-
Minder
Meer
24 jul 2012 14:59 #19661
door brcf01
Goed dat je dat even vermeld.
Ga ik wellicht ook kijken.
:thumbsup:
Beantwoord door brcf01 in topic AG9000 - wel of geen RIAA correctie nodig 'rechte' ingang?
Niels schreef : Hallo Bert,
Bedankt. Ik zie Peter komende zaterdag bij de kofferbakverkoop bij De Weergever in Amsterdam-noord. We zullen het dan over de voorversterker hebben en dan neem ik je punt mee.
Groet,
Niels
p.s. mooie goudkleurige Philips platenspeler.
Goed dat je dat even vermeld.
Ga ik wellicht ook kijken.
24 jul 2012 14:33 #19658
door Niels
Niels
Beantwoord door Niels in topic AG9000 - wel of geen RIAA correctie nodig 'rechte' ingang?
Hallo Bert,
Bedankt. Ik zie Peter komende zaterdag bij de kofferbakverkoop bij De Weergever in Amsterdam-noord. We zullen het dan over de voorversterker hebben en dan neem ik je punt mee.
Groet,
Niels
Groet,
Niels
Niels
24 jul 2012 11:18 - 24 jul 2012 11:19 #19656
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic AG9000 - wel of geen RIAA correctie nodig 'rechte' ingang?
Niels.
Dat Rene het versterktje aan je heeft aangeboden is top.
Zonder iemand ook maar iets te kort te willen doen toch even het volgende.
Het versterkertje heeft een EF86 buis en als deze schakeling dezelfde is als in mijn FX995A plus de B7X73A, Peter en Henk weten daar alles van heb je volgens mij toch een probleem.
Bij mijn FX995A met MD versterker leverde Philips destijds de AG3020 en AG3021 deze geven een spanning af van 20 mV.
Omdat ik niet over de AG3020 en AG3021 beschik heb ik toen een draaitafel met philips GP400 aangesloten welke 7 mV afgeeft.
De volume regelaar moest te ver open met als gevolg veel te veel ruis/brom het klonk verder zeer goed.
Aansluiten van een Xtal element waarbij ik de MD trap ricting versterker had los gegooid en de aansluiting daar heb gemaakt klonk veel te schel, mogelijk door de bekende correctie die je dan mist.
Uiteindelijk heb ik over de pick up aansluiting een R C'tje geplaatst waardoor het Xtal element zich als een MD element gedraagt het resultaat is verbluffend.
Dat Rene het versterktje aan je heeft aangeboden is top.
Zonder iemand ook maar iets te kort te willen doen toch even het volgende.
Het versterkertje heeft een EF86 buis en als deze schakeling dezelfde is als in mijn FX995A plus de B7X73A, Peter en Henk weten daar alles van heb je volgens mij toch een probleem.
Bij mijn FX995A met MD versterker leverde Philips destijds de AG3020 en AG3021 deze geven een spanning af van 20 mV.
Omdat ik niet over de AG3020 en AG3021 beschik heb ik toen een draaitafel met philips GP400 aangesloten welke 7 mV afgeeft.
De volume regelaar moest te ver open met als gevolg veel te veel ruis/brom het klonk verder zeer goed.
Aansluiten van een Xtal element waarbij ik de MD trap ricting versterker had los gegooid en de aansluiting daar heb gemaakt klonk veel te schel, mogelijk door de bekende correctie die je dan mist.
Uiteindelijk heb ik over de pick up aansluiting een R C'tje geplaatst waardoor het Xtal element zich als een MD element gedraagt het resultaat is verbluffend.
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 24 jul 2012 11:19 door Bert Kn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Niels
22 jul 2012 23:06 #19641
door Cees
Beantwoord door Cees in topic AG9000 - wel of geen RIAA correctie nodig 'rechte' ingang?
Niels,
En dan kan het versterkertje van René R dus heel mooi hier een goede toe passing krijgen.
De voeding van de ff 6,3 Volt kan uit de versterker worden betrokken, evenals de
anode voeding spanning voor dit versterkertje.
Dat kan die voeding van die versterker best aan.
Vr gr Cees.
En dan kan het versterkertje van René R dus heel mooi hier een goede toe passing krijgen.
De voeding van de ff 6,3 Volt kan uit de versterker worden betrokken, evenals de
anode voeding spanning voor dit versterkertje.
Dat kan die voeding van die versterker best aan.
Vr gr Cees.
- brcf01
- [brcf01]
-
Minder
Meer
22 jul 2012 17:15 #19625
door brcf01
Beantwoord door brcf01 in topic AG9000 - wel of geen RIAA correctie nodig 'rechte' ingang?
Mooi
Met vergelijken kom je tot een conclusie.
Maar die conclusie had je natuurlijk ook
al met de AG9004+HF kunnen trekken...
Want die heb je ook nog staan.
Maar dat moet meen ik nog voor een beurtje
naar Henk (K).

Met vergelijken kom je tot een conclusie.
Maar die conclusie had je natuurlijk ook
al met de AG9004+HF kunnen trekken...
Want die heb je ook nog staan.
Maar dat moet meen ik nog voor een beurtje
naar Henk (K).