- Berichten: 2969
Televisie tot 1970
TX400U Grrrrrrrrr...
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
- Offline
- Cees
Minder
Meer
24 jun 2020 23:27 - 24 jun 2020 23:45 #84282
door Cees PA1DBA
Cees- pa1dba
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic TX400U Grrrrrrrrr...
Niet om dit topic weg te kapen van Tjerk,
maar als vervolg op de besproken aanschaf:
Na 2 avonden wroeten , de gelijkrichtbuizen vervangen en diode verwijdert , diverse teerhufters te hebben vervangen is dit het resultaat van de eerste en tweede avond, (dus een goede beeldbuis :thumbsup: )
wordt vervolgd.
maar als vervolg op de besproken aanschaf:
Na 2 avonden wroeten , de gelijkrichtbuizen vervangen en diode verwijdert , diverse teerhufters te hebben vervangen is dit het resultaat van de eerste en tweede avond, (dus een goede beeldbuis :thumbsup: )
wordt vervolgd.
Cees- pa1dba
Laatst bewerkt 24 jun 2020 23:45 door Cees PA1DBA.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
14 jun 2020 00:49 - 14 jun 2020 00:53 #84121
door maarten
Beantwoord door maarten in topic TX400U Grrrrrrrrr...
Alvast dank voor de nummertjes, Cees, vind ik altijd leuk!
Mijn ervaring is ook dat als je iets verkocht of weggedaan hebt, net dat ontbrekende onderdeel opduikt. Met meer dan een paar honderd kubieke meter aan opslagruimte in gebruik heb ik dat inmiddels wel wat leren relativeren. Ik ben al sinds 2015 bezig om langzamerhand structureel knutselspullen te verkopen, wat overblijft zijn verzamelobjecten en objecten die ik gerepareerd/gereviseerd/gerestaureerd wil verkopen.
Mijn ervaring is ook dat als je iets verkocht of weggedaan hebt, net dat ontbrekende onderdeel opduikt. Met meer dan een paar honderd kubieke meter aan opslagruimte in gebruik heb ik dat inmiddels wel wat leren relativeren. Ik ben al sinds 2015 bezig om langzamerhand structureel knutselspullen te verkopen, wat overblijft zijn verzamelobjecten en objecten die ik gerepareerd/gereviseerd/gerestaureerd wil verkopen.
Laatst bewerkt 14 jun 2020 00:53 door maarten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
13 jun 2020 22:48 - 13 jun 2020 23:02 #84120
door Bert Kn
Waarom Cees?
Dan zul je of de duvel ermee speelt zien dat zodra je hem verkocht heb de ontbrekende spullen opduikelen dat heb ik zelf al eens ondervonden.
Edit,
En laat ik dan maar niet zeggen wat ik al eens opgeofferd heb om de benodigde 800 Ohm filters voor mijn zelfbouw luidspreker projectjes te bemachtigen.
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic TX400U Grrrrrrrrr...
prima Maarten, maar ik zoek al jaren.
zal het incomplete toestel aanbieden zodat iemand anders kan gaan zoeken naar de ontbrekende onderdelen
Waarom Cees?
Dan zul je of de duvel ermee speelt zien dat zodra je hem verkocht heb de ontbrekende spullen opduikelen dat heb ik zelf al eens ondervonden.
Edit,
En laat ik dan maar niet zeggen wat ik al eens opgeofferd heb om de benodigde 800 Ohm filters voor mijn zelfbouw luidspreker projectjes te bemachtigen.
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 13 jun 2020 23:02 door Bert Kn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
- Offline
- Cees
Minder
Meer
- Berichten: 2969
13 jun 2020 21:34 - 13 jun 2020 21:35 #84117
door Cees PA1DBA
Cees- pa1dba
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic TX400U Grrrrrrrrr...
prima Maarten, maar ik zoek al jaren.
zal het incomplete toestel aanbieden zodat iemand anders kan gaan zoeken naar de ontbrekende onderdelen.
nummers zal ik je per mail sturen.
Zal er geen kattenhuis van maken.....
zal het incomplete toestel aanbieden zodat iemand anders kan gaan zoeken naar de ontbrekende onderdelen.
nummers zal ik je per mail sturen.
Zal er geen kattenhuis van maken.....
Cees- pa1dba
Laatst bewerkt 13 jun 2020 21:35 door Cees PA1DBA.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
13 jun 2020 20:40 - 13 jun 2020 20:41 #84116
door maarten
Beantwoord door maarten in topic TX400U Grrrrrrrrr...
Er zwerven ook wel slopers rond (incomplete toestellen of met forse defecten), en anders kun je ook nog van 4 incomplete toestellen 2 of 3 goede maken. De TX400U is niet extreem zeldzaam maar in mijn ogen toch wel schaars genoeg om er liever geen meer aan het bestand te onttrekken.
Als het echt niet anders kan en ik een goed toestel zou slopen, zou ik het wel helemaal documenteren (serienummers, codenummers, beeldbuisstempel, buizen, etc) omdat dat daarna nooit meer kan. Opzich doe ik dat ook wel met toestellen die ik compleet laat, maar daar dat doe ik omdat het op mijn stukje van de hobby aansluit, niet omdat het later nooit meer kan.
Als het echt niet anders kan en ik een goed toestel zou slopen, zou ik het wel helemaal documenteren (serienummers, codenummers, beeldbuisstempel, buizen, etc) omdat dat daarna nooit meer kan. Opzich doe ik dat ook wel met toestellen die ik compleet laat, maar daar dat doe ik omdat het op mijn stukje van de hobby aansluit, niet omdat het later nooit meer kan.
Laatst bewerkt 13 jun 2020 20:41 door maarten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
- Offline
- Cees
Minder
Meer
- Berichten: 2969
13 jun 2020 17:16 #84115
door Cees PA1DBA
Cees- pa1dba
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic TX400U Grrrrrrrrr...
Vindt ook Maarten,
Maar als de kast ontbreekt of je beeldbuis is stuk, wat doe je dan?
verder kan je ook nog anderen aan onderdelen helpen, bijvoorbeeld de lijn of rastertrafo , kanaalkiezer, enz.
Met een beetje geluk kunnen er dan weer 4 spelen.
Maar als de kast ontbreekt of je beeldbuis is stuk, wat doe je dan?
verder kan je ook nog anderen aan onderdelen helpen, bijvoorbeeld de lijn of rastertrafo , kanaalkiezer, enz.
Met een beetje geluk kunnen er dan weer 4 spelen.
Cees- pa1dba
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.