Skip to main content
Televisie tot 1970

Restauratie TX500U

Meer
21 dec 2015 18:06 - 21 dec 2015 18:08 #57700 door buisje
Beantwoord door buisje in topic Restauratie TX500U
Kwam nog een fotoo-tje tegen, van een lekker schoon hokje.. :)

Soldeertin is niets anders dan elektronische lijm.
Bijlagen:
Laatst bewerkt 21 dec 2015 18:08 door buisje.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
21 dec 2015 12:03 - 21 dec 2015 13:57 #57690 door buisje
Beantwoord door buisje in topic Restauratie TX500U
Gewoon aan beginnen, er zijn genoeg mensen hier die je kunnen helpen wanneer er problemen zijn.
Vooraan beginnen met de welbekende procedure.

Ik zeg het toch even vooraf weer een keer....

Het Chassis is direct met het net verbonden !!
Wel even een SCHEDINGSTRAFO gebruiken en een VARIAC van zo'n 200 Watt minimaal.(bij de eerste start)
Wanneer je geen scheidingstrafo hebt, zorg er dan voor dat je met een spanningzoeker even kijkt dat de - aan het chassis zit !!

Zonder SCHEDINGSTRAFO ...
Buiten een scoop.. Verder nooit geen andere apparaten die ook met het net verbonden zijn, direct met het inwendige van de tv verbinden !!
Gebruik altijd de antenne ingang, deze is n.l. gescheiden van de rest d.m.v. dikke (niet inductieve) keramische C's !!

De dood is permanent, een sorry geldt hier niet !!

Soldeertin is niets anders dan elektronische lijm.
Laatst bewerkt 21 dec 2015 13:57 door buisje.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
21 dec 2015 12:01 #57689 door v1ncent
Beantwoord door v1ncent in topic Restauratie TX500U
Prachtig! Mocht ik maar ooit eens de kennis bezitten mijn tx500 zo mooi spelend te krijgen :-)

P.E.C. olé

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rudie2013
  • [Rudie2013]
Meer
21 dec 2015 08:42 #57686 door Rudie2013
Beantwoord door Rudie2013 in topic Restauratie TX500U
Dit zijn voor mij ver van mijn bedshow projecten, prachtig dus.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
21 dec 2015 03:15 - 21 dec 2015 03:16 #57684 door buisje
Beantwoord door buisje in topic Restauratie TX500U
Hallo Cees,
Kon met een vergrootglas nog net zien waar hij was afgebroken, dus maar een gokje gewaagd..
Nee, geen vuurwerk, hij speelt alweer bijna de hele dag.
Werk viel in het geheel wel mee, alleen de kiezer moest er nog twee keer uit voordat hij helemaal goed was.
Heb nu op alle kanalen de fijn afstemming ongeveer in het midden staan voor optimaal beeld/geluid.
Gevoeligheid valt ook wel mee, overal sneeuw, maar ja, met een EF 80 in de Pre-stage en een EEC81 als mixer.oscillator, mag je niet te veel verwachten op de hoogste frequenties.. Band 1 is in vergelijk met een walskiezer niet veel minder wat gevoeligheid aangaat.

Bel na oudjaar wel even om jouw tv op te halen..
Alvast prettige dagen toegewenst... :kerstliedje
Hans

Soldeertin is niets anders dan elektronische lijm.
Laatst bewerkt 21 dec 2015 03:16 door buisje.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
21 dec 2015 02:02 #57681 door Cees
Beantwoord door Cees in topic Restauratie TX500U
@ buisje Hans,
Dat heb je maar weer mooi gedaan!
Complimenten, hoe je dat hele dunne draadje weer goed verbonden hebt.
En dat zonder daarna een vervroegt oudjaar vuurwerk.
Hij kan nu weer nieuw in de etalage worden gezet.
Cees.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena