Televisie tot 1970
kleuren tv gespot op een foto. wie weet het merk?
11 okt 2014 20:13 #47211
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic kleuren tv gespot op een foto. wie weet het merk?
Nou is zelfs het merk niet meer zeker... In ieder geval zit het raampje onder de voorkeuzetoetsen:
Voor de rest is de scan te slecht om brood van te bakken...
Voor de rest is de scan te slecht om brood van te bakken...
Tjerk, 9ZZ
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
11 okt 2014 19:49 #47210
door Verdicom
Beantwoord door Verdicom in topic kleuren tv gespot op een foto. wie weet het merk?
Inderdaad, het lijkt in alles op een Grundig. Helemaal mee eens.
Maar het is zeker niet de T1110 of de Color 2000TD.
Net wat Hans zegt: het ontbreken van het schermpje boven de druktoetsen.
Kijk ook eens naar de twee lichtvlekjes aan de rechterkant van het merkplaatje linksonder.
Het kan gezichtsbedrog zijn, maar dat doet bij mij iets van twijfel ontstaan of daar werkelijk Grundig staat. Even heb ik nog gedacht aan Lumophon, toen een submerk van Grundig.
Maar ik kan me niet herinneren dat toendertijd, net in mijn Grundig-tijd (1968-1973), er ktv's werden verkocht onder die naam.
Maar als het toch Grundig is, ik kan ik nog steeds niet achterhalen welk type het dan wel is.
Bedenk wel, Grundig heeft toestellen gefabriceerd die wel in Duitsland, maar niet in de Benelux werden verkocht. En ook omgekeerd. En onder een andere naam. Denk maar aan Vendomatic.
Dat was een speciale productie voor V&D in samenwerking met Handelmaatschappij J.N.J. Sieverding NV te Amsterdam, de officiële importeur van Grundig in de Benelux.
Groet,
Han
Maar het is zeker niet de T1110 of de Color 2000TD.
Net wat Hans zegt: het ontbreken van het schermpje boven de druktoetsen.
Kijk ook eens naar de twee lichtvlekjes aan de rechterkant van het merkplaatje linksonder.
Het kan gezichtsbedrog zijn, maar dat doet bij mij iets van twijfel ontstaan of daar werkelijk Grundig staat. Even heb ik nog gedacht aan Lumophon, toen een submerk van Grundig.
Maar ik kan me niet herinneren dat toendertijd, net in mijn Grundig-tijd (1968-1973), er ktv's werden verkocht onder die naam.
Maar als het toch Grundig is, ik kan ik nog steeds niet achterhalen welk type het dan wel is.
Bedenk wel, Grundig heeft toestellen gefabriceerd die wel in Duitsland, maar niet in de Benelux werden verkocht. En ook omgekeerd. En onder een andere naam. Denk maar aan Vendomatic.
Dat was een speciale productie voor V&D in samenwerking met Handelmaatschappij J.N.J. Sieverding NV te Amsterdam, de officiële importeur van Grundig in de Benelux.
Groet,
Han
11 okt 2014 18:52 #47209
door Hans van der Marel
Beantwoord door Hans van der Marel in topic kleuren tv gespot op een foto. wie weet het merk?
Er moet juist geen schermpje boven de druktoetsen zitten.....
11 okt 2014 09:51 #47200
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic kleuren tv gespot op een foto. wie weet het merk?
Dan zou het een
Color 2000 TD
kunnen zijn. Hierbij zit het schermpje boven de zeven druktoetsen.
Tjerk, 9ZZ
11 okt 2014 08:20 #47199
door Hans van der Marel
Beantwoord door Hans van der Marel in topic kleuren tv gespot op een foto. wie weet het merk?
Het is wel degelijk een Grundig maar niet de T1110, kijk maar naar het display boven de toetsen.
Grundig heeft veel typen uitgebracht met de 5 drukknoppen zo gerangschikt, welke het precies is......
Grundig heeft veel typen uitgebracht met de 5 drukknoppen zo gerangschikt, welke het precies is......
10 okt 2014 17:56 #47182
door maarten
Beantwoord door maarten in topic kleuren tv gespot op een foto. wie weet het merk?
A56-120X en waarschijnlijk ook A49-120X zijn inderdaad "te heet gewassen" familieleden uit de A63-120X familie