Televisie tot 1970
TX1720 en TX400 opgehaald
- Bjorn Kusters
- [Bjorn Kusters]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
16 jan 2011 17:24 #1222
door Bjorn Kusters
TX1720 en TX400 opgehaald werd gestart door Bjorn Kusters
Hallo
Na 10,5 uur van huis te zijn geweest ben ik eindelijk thuis met de TV's
Vanmorgen om half 8 vertrokken om nadat ik met de auto was gaan tanken te vertrekken naar Huizen.
Een ritje van pak 'm beet 200KM.
Daar ben ik de TX701 gaan ophalen.
Volgens de verkoper zou ik juist Martin mis hebben gelopen die de HI-FI versterker opgehaald heeft.
Als extratje kreeg ik nog de servicedoc (ooit door philips opgestuurd) en een extra Schmidt optiek met beeldbuis er bij.
Ik heb het toestel nog niet verder bekeken maar het ziet er op het eerste oog netjes uit.
Hij is trouwens omgebouwd naar een 10 kanalenkiezer
Alleen voor het inladen hadden we de achterwand verwijderd omdat een strip los zat.
Bij het op de rug kantelen van de tv bungelde opeens het HSP gedeelte aan de kabels onder de kast.
Toen heb ik de HSP plug uitgetrokken en de 4 voedingsdraden doorgeknipt.
Dat leek me de beste oplossing op dat moment , aangezien het laten bungelen meer schade kan toerichten dan me lief is.
Daarna doorgereden naar Hilversum waar ik een TX400 ging ophalen.
Misschien dat sommige hem op marktplaats hebben zien staan.
De TX400 met de wit gelakte kast.
Deze tv is van een philips verzamelaar geweest die voor zijn dood een deel van de spullen aan een vriend heeft gegeven en een deel is geveild bij Dhr. Ritmeester.
De kast van het toestel is best nog in goede staat , teminste wat de fineer betreft.
En hetgeen wat er aan de kast mankeert is makkelijk te herstellen.
Op een foto van de onderkant van het chassis zag ik dat er vrij recent reparaties aan uitgevoerd zijn.
Gelukkig wel op een nette manier.
Volgens de verkoper maakte de vorige eigenaar alle toestellen spelend voor hij ze weg zette.
Misschien geeft ie nog wel een teken van leven , maar ik verwacht er niet al te veel van.
Dit toestel heeft een 4 kanalen kiezer.
Zojuist even de kap van het toestel afgehaald.
er mist 1 buis dus zometeen eens aan de onderkant kijken of daar iets aan veranderd is want je weet maar nooit.
De verkoper vertelde ook dat hij geen netsnoer had......deze is terecht.
Die zat in de kast verstopt onder een dikke laag stof.
Beide toestellen hebben de orginele vierkante rastertrafo dus ik ben benieuwd.
Wat is wijsheid , hem preventief vervangen nu hij misschien nog goed is.
Of fijn laten zitten en hopen dat het goed zal gaan.
Is er misschien iets dat ik vooraf al kan doen , waardoor een defect van de orginele trafo voorkomen kan worden?
Ik zal in de loop van de avond foto's plaatsen.
Gr Bjorn
Na 10,5 uur van huis te zijn geweest ben ik eindelijk thuis met de TV's
Vanmorgen om half 8 vertrokken om nadat ik met de auto was gaan tanken te vertrekken naar Huizen.
Een ritje van pak 'm beet 200KM.
Daar ben ik de TX701 gaan ophalen.
Volgens de verkoper zou ik juist Martin mis hebben gelopen die de HI-FI versterker opgehaald heeft.
Als extratje kreeg ik nog de servicedoc (ooit door philips opgestuurd) en een extra Schmidt optiek met beeldbuis er bij.
Ik heb het toestel nog niet verder bekeken maar het ziet er op het eerste oog netjes uit.
Hij is trouwens omgebouwd naar een 10 kanalenkiezer
Alleen voor het inladen hadden we de achterwand verwijderd omdat een strip los zat.
Bij het op de rug kantelen van de tv bungelde opeens het HSP gedeelte aan de kabels onder de kast.
Toen heb ik de HSP plug uitgetrokken en de 4 voedingsdraden doorgeknipt.
Dat leek me de beste oplossing op dat moment , aangezien het laten bungelen meer schade kan toerichten dan me lief is.
Daarna doorgereden naar Hilversum waar ik een TX400 ging ophalen.
Misschien dat sommige hem op marktplaats hebben zien staan.
De TX400 met de wit gelakte kast.
Deze tv is van een philips verzamelaar geweest die voor zijn dood een deel van de spullen aan een vriend heeft gegeven en een deel is geveild bij Dhr. Ritmeester.
De kast van het toestel is best nog in goede staat , teminste wat de fineer betreft.
En hetgeen wat er aan de kast mankeert is makkelijk te herstellen.
Op een foto van de onderkant van het chassis zag ik dat er vrij recent reparaties aan uitgevoerd zijn.
Gelukkig wel op een nette manier.
Volgens de verkoper maakte de vorige eigenaar alle toestellen spelend voor hij ze weg zette.
Misschien geeft ie nog wel een teken van leven , maar ik verwacht er niet al te veel van.
Dit toestel heeft een 4 kanalen kiezer.
Zojuist even de kap van het toestel afgehaald.
er mist 1 buis dus zometeen eens aan de onderkant kijken of daar iets aan veranderd is want je weet maar nooit.
De verkoper vertelde ook dat hij geen netsnoer had......deze is terecht.
Die zat in de kast verstopt onder een dikke laag stof.
Beide toestellen hebben de orginele vierkante rastertrafo dus ik ben benieuwd.
Wat is wijsheid , hem preventief vervangen nu hij misschien nog goed is.
Of fijn laten zitten en hopen dat het goed zal gaan.
Is er misschien iets dat ik vooraf al kan doen , waardoor een defect van de orginele trafo voorkomen kan worden?
Ik zal in de loop van de avond foto's plaatsen.
Gr Bjorn
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.