Hi-Q apparatuur
Ontwerpfoutje in B7X73A
27 jul 2021 14:53 #91567
door admin
Henk van 't Kruis
Beantwoord door admin in topic Ontwerpfoutje in B7X73A
Errata's op schema's werden uitgebracht in de Servo-mecum van Philips. Hier kon een Philips detaillist een abb. opnemen.
Er staan er al veel op deze website.Zie de menukeuze Documenten.
Er staan er al veel op deze website.Zie de menukeuze Documenten.
Henk van 't Kruis
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Robert Gribnau
- [Robert Gribnau]
-
Minder
Meer
27 jul 2021 14:07 #91566
door Robert Gribnau
In het schema lijkt er toch via R79, R75 en R34 steeds een DC verbinding te zijn tussen het 'begin' van de tegenkoppeling bij C160 en de kathode van de ECC83, ongeacht de stand van schakelaars. De totale weerstand van dit DC-pad hangt af van de stand van R34 en een of meer schakelaars (minimale DC weerstand = 156K, maximale DC weerstand = 656K). Mogelijk dat alleen in de stand "Orchestra" ook DC op de loper van R34 stond.
Groet,
Robert
Beantwoord door Robert Gribnau in topic Ontwerpfoutje in B7X73A
Dag Cees,Indien je bij deze radio een andere toontoets dan "Orchestra" gebruikt loopt de tegenkoppeling altijd via een extra condensator en alleen in bovengenoemde stand kwam er DC op de lagetonen potmeter.
In het schema lijkt er toch via R79, R75 en R34 steeds een DC verbinding te zijn tussen het 'begin' van de tegenkoppeling bij C160 en de kathode van de ECC83, ongeacht de stand van schakelaars. De totale weerstand van dit DC-pad hangt af van de stand van R34 en een of meer schakelaars (minimale DC weerstand = 156K, maximale DC weerstand = 656K). Mogelijk dat alleen in de stand "Orchestra" ook DC op de loper van R34 stond.
Groet,
Robert
27 jul 2021 12:28 - 27 jul 2021 12:33 #91565
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Ontwerpfoutje in B7X73A
Deze bij brieven heb ik wel gezien
Met PHILIPS Erata,s die werden
Toe gestuurd aan de PH handelaren
Met verbeteringen door PH opgesteld
Fouten en verbeteringen .
deze komen niet van een ander Fenomeen
maar van PH . ik heb ze wel gezien ook
Erata.s bijsluiter later blijkt dat deze verbeteringen
Beter zijn ook voor de levens duur
maar van de schema teek is er niks
dat is voor de handelaren Service
huub
Met PHILIPS Erata,s die werden
Toe gestuurd aan de PH handelaren
Met verbeteringen door PH opgesteld
Fouten en verbeteringen .
deze komen niet van een ander Fenomeen
maar van PH . ik heb ze wel gezien ook
Erata.s bijsluiter later blijkt dat deze verbeteringen
Beter zijn ook voor de levens duur
maar van de schema teek is er niks
dat is voor de handelaren Service
huub
Laatst bewerkt 27 jul 2021 12:33 door Huub.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: verbeek
27 jul 2021 11:56 - 27 jul 2021 12:12 #91563
door RR1957
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Beantwoord door RR1957 in topic Ontwerpfoutje in B7X73A
Klopt Cees, deze heb ik ook wel eens eerder gezien.
Een kennis van me heeft deze ook.
Of is het dezelfde....
Een kennis van me heeft deze ook.
Of is het dezelfde....
Laatst bewerkt 27 jul 2021 12:12 door RR1957.
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
Onderwerp Auteur
- Cees
Minder
Meer
27 jul 2021 11:53 #91562
door Cees PA1DBA
Cees- pa1dba
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Ontwerpfoutje in B7X73A
Indien je bij deze radio een andere toontoets dan "Orchestra" gebruikt loopt de tegenkoppeling altijd via een extra condensator en alleen in bovengenoemde stand kwam er DC op de lagetonen potmeter.
Ik ga er van uit dat het tegenkoppelingsdraadje gewoon op de verkeerde draadsteun is beland tijdens fabricage.
Het betrof toen geen robot maar mensenwerk
Het betreft hier een voor mij afwijkende kast ,ik ken ze alleen met Tolex bovenkant.
Ik ga er van uit dat het tegenkoppelingsdraadje gewoon op de verkeerde draadsteun is beland tijdens fabricage.
Het betrof toen geen robot maar mensenwerk
Het betreft hier een voor mij afwijkende kast ,ik ken ze alleen met Tolex bovenkant.
Cees- pa1dba
De volgende gebruiker (s) zei dank u: RR1957
27 jul 2021 11:37 - 27 jul 2021 11:53 #91561
door RR1957
Dat was echter duur en dus werd zo een abonnement vaak gedeeld onder meerdere dealers in dezelfde stad.
Ik heb begrepen dat meerdere mensen die tabbladen compleet in huis hebben of hadden.
Dat brengt me ook bij de schema's die nu gepubliceerd worden zoals bij de NVHR.
Het kan best zo zijn dat daar een fout of fouten op staan die tijdens de productie en op de tabbladen gecorrigeerd zijn.
Die zou men dus per type er bij moeten halen.
In principe zijn de schema's niet compleet zonder die tabbladen en wellicht is het een idee om die ook naast de schema's te publiceren. Maar dat zal wellicht onbegonnen werk zijn.
Daarmee is dus niet te zeggen dat een geconstateerde fout bij een exemplaar consistent aanwezig zou zijn. Feitelijk zou je dus blijer moeten zijn met een exemplaar dat later uit het productieproces komt dan die uit het begin ervan.
Ik weet wel uit mijn uitgebreide contacten met Huub Peters dat mijn toenmalige BX998A een exemplaar van de eerste serie was.
Uit zijn verhalen heb ik begrepen dat hij er de tabbladen bij haalde om de technische restauratie te perfectioneren.
Deze radio is immers een paar jaar geproduceerd en tijdens dat proces zijn er zeker correcties en veranderingen geweest. De tabbladen bewijzen dat juist. Ook tijdens de laatste B7X73A heb ik hem over de tabbladen (of een tabblad) horen praten.
Beantwoord door RR1957 in topic Ontwerpfoutje in B7X73A
Het waren geen briefjes, maar een heel systeem van tabbladen waar men zich op kon abonneren, heb ik begrepen.Bij fouten dan zit er ook een
Ph .Erata briefje bij het schema of verbeteringen
Maar dat is ook meer voor de handelaar
Dat krijgt het later er bij .het briefje met erata,s
Dat merken wij niet bij de schema,s
die zijn niet aanwezig .beter is ook als dast er is
twee schema,s van het zelde toestel met datum verschil
deze te vergelijken . van bvb de B5X61A geeft het ook twee
toestellen.. ik heb er ook een .. deze geeft goed geluid
denk ook een Duitsen PH.
huub
Dat was echter duur en dus werd zo een abonnement vaak gedeeld onder meerdere dealers in dezelfde stad.
Ik heb begrepen dat meerdere mensen die tabbladen compleet in huis hebben of hadden.
Dat brengt me ook bij de schema's die nu gepubliceerd worden zoals bij de NVHR.
Het kan best zo zijn dat daar een fout of fouten op staan die tijdens de productie en op de tabbladen gecorrigeerd zijn.
Die zou men dus per type er bij moeten halen.
In principe zijn de schema's niet compleet zonder die tabbladen en wellicht is het een idee om die ook naast de schema's te publiceren. Maar dat zal wellicht onbegonnen werk zijn.
Daarmee is dus niet te zeggen dat een geconstateerde fout bij een exemplaar consistent aanwezig zou zijn. Feitelijk zou je dus blijer moeten zijn met een exemplaar dat later uit het productieproces komt dan die uit het begin ervan.
Ik weet wel uit mijn uitgebreide contacten met Huub Peters dat mijn toenmalige BX998A een exemplaar van de eerste serie was.
Uit zijn verhalen heb ik begrepen dat hij er de tabbladen bij haalde om de technische restauratie te perfectioneren.
Deze radio is immers een paar jaar geproduceerd en tijdens dat proces zijn er zeker correcties en veranderingen geweest. De tabbladen bewijzen dat juist. Ook tijdens de laatste B7X73A heb ik hem over de tabbladen (of een tabblad) horen praten.
Laatst bewerkt 27 jul 2021 11:53 door RR1957.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Cees PA1DBA