Hi-Q apparatuur
Knight zelfbouw setje om mezelf bezig te houden.
30 okt 2017 16:11 - 30 okt 2017 16:16 #69283
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Knight zelfbouw setje om mezelf bezig te houden. werd gestart door Bert Kn
Gisteren in Dedemsvaart opgehaald en vanmorgen mee aan de slag gegaan.
Het spul is van Amerikaanse afkomst.
De buizenbezetting:
Versterker.
Voeding een 6CA4 (EZ81)
VV EF86 Phono en een 12AX7.
EV 12AX7 plus 2x 6973 van RCA.
Tuner.
Voeding 6X4 (EZ90)
6BQ7 6BA7 2x 6AU6 12AT7 12AU7 6AL5
Even wat plaatjes.
Eerst een optische inspectie gedaan en vervolgens in een slag (de tuner aangesloten op de 110V AC aansluiting van de versterker) in stappen van 15V opgestart.
De tuner al op de ingang van de versterker aangesloten en een klein Teac luidsprekertje op de uitgang van de versterker.
Bij de vijfde stap (75V) was er al enig teken van leven, de bekende FM ruis en bij draaien aan de afstem knop kwamen de zenders tevoorschijn
Na eenmaal opgestart te zijn speelt het spul al prima.
Ondanks dat de aangesloten Teac speaker geen hoog rendement heeft komt er een krachtig mooi geluid uit en klinkt de Teac speaker zoals ik hem ken.
Wel was er op de achtergrond wat gestommel in het geluid als de volume regelaar verder opengaat.
Dit was opgelost nadat ik de 12AX7 in de voorversterker aan de onderzijde bereikbaar verwijderde en opnieuw plaatste.
Nu meen ik als ik het goed begrepen heb van Martin dat hij de spullen van de eerste eigenaar welke het nieuw had gekocht heeft overgenomen.
Hoe dan ook dé-emphasis van de tuner hoeft niet aangepast te worden.
Ik kan er geen schema van vinden maar kan het zijn dat het met deze jumper ingesteld wordt?
Het spul is van Amerikaanse afkomst.
De buizenbezetting:
Versterker.
Voeding een 6CA4 (EZ81)
VV EF86 Phono en een 12AX7.
EV 12AX7 plus 2x 6973 van RCA.
Tuner.
Voeding 6X4 (EZ90)
6BQ7 6BA7 2x 6AU6 12AT7 12AU7 6AL5
Even wat plaatjes.
Eerst een optische inspectie gedaan en vervolgens in een slag (de tuner aangesloten op de 110V AC aansluiting van de versterker) in stappen van 15V opgestart.
De tuner al op de ingang van de versterker aangesloten en een klein Teac luidsprekertje op de uitgang van de versterker.
Bij de vijfde stap (75V) was er al enig teken van leven, de bekende FM ruis en bij draaien aan de afstem knop kwamen de zenders tevoorschijn
Na eenmaal opgestart te zijn speelt het spul al prima.
Ondanks dat de aangesloten Teac speaker geen hoog rendement heeft komt er een krachtig mooi geluid uit en klinkt de Teac speaker zoals ik hem ken.
Wel was er op de achtergrond wat gestommel in het geluid als de volume regelaar verder opengaat.
Dit was opgelost nadat ik de 12AX7 in de voorversterker aan de onderzijde bereikbaar verwijderde en opnieuw plaatste.
Nu meen ik als ik het goed begrepen heb van Martin dat hij de spullen van de eerste eigenaar welke het nieuw had gekocht heeft overgenomen.
Hoe dan ook dé-emphasis van de tuner hoeft niet aangepast te worden.
Ik kan er geen schema van vinden maar kan het zijn dat het met deze jumper ingesteld wordt?
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 30 okt 2017 16:16 door Bert Kn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.