- Berichten: 7698
Hi-Q apparatuur
Groeiende belangstelling voor mono buizenbakken.
30 apr 2017 03:01 - 30 apr 2017 03:12 #66655
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Groeiende belangstelling voor mono buizenbakken.
Cees,
De reden waarom ik het bericht plaatste is bedoeld voor de jongeren die dit spul waarderen en niet voor jongeren die zich met techniek en zelf repareren willen bezig houden, die zijn er inderdaad nog minder.
Mijn bericht begon niet voor niets met.
Geen technisch verhaal maar informatief op een zo begrijpelijk mogelijke manier voor de beginnende gebruikers.
Op zich sta ik wel open voor discussies betreffende de jongeren en waar ze dan hun geld wel of niet aan willen besteden en hoe ze hun huis wel of niet willen inrichten.
Maar daar gaat het hier niet over.
En een mooie (nieuwe) auto dat zie ik vaak als een signaal om aan de omgeving te laten zien van zie eens.
En vaak hebben die auto's een extra Bank en wordt er beknibbeld op andere niet zichtbare zaken.
Je heb je ook nog mensen die zich alles kunnen permitteren soms willen die dat maar al te graag laten weten.
De reden waarom ik het bericht plaatste is bedoeld voor de jongeren die dit spul waarderen en niet voor jongeren die zich met techniek en zelf repareren willen bezig houden, die zijn er inderdaad nog minder.
Mijn bericht begon niet voor niets met.
Geen technisch verhaal maar informatief op een zo begrijpelijk mogelijke manier voor de beginnende gebruikers.
Op zich sta ik wel open voor discussies betreffende de jongeren en waar ze dan hun geld wel of niet aan willen besteden en hoe ze hun huis wel of niet willen inrichten.
Maar daar gaat het hier niet over.
En een mooie (nieuwe) auto dat zie ik vaak als een signaal om aan de omgeving te laten zien van zie eens.
En vaak hebben die auto's een extra Bank en wordt er beknibbeld op andere niet zichtbare zaken.
Je heb je ook nog mensen die zich alles kunnen permitteren soms willen die dat maar al te graag laten weten.
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 30 apr 2017 03:12 door Bert Kn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
30 apr 2017 00:23 #66654
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Groeiende belangstelling voor mono buizenbakken.
Bert,
Uit het geen je zelf schrijft, blijkt dat we het dan toch globaal genomen
wel met elkaar eens zijn.
Jongeren hebben over het algemeen niet veel op met het buizenspul.
Ja, ze vinden het vaak wel leuk om een oude radio te bekijken.
Maar om die zelf te hebben en te repareren? Dat zijn er maar weinigen.
De '50 ger modellen en zeker ook een Jukebox vinden ze mooi.
Maar om zo'n duur ding ook zelf aan te schaffen en zelf te restaureren?
Ja, en wat is jong? Daar bedoel ik dan meer de tieners en twintigers mee.
Dertigers zijn natuurlijk nog niet oud, maar hebben als ze beiden werken
, over het algemeen wel het geld om zich deze dure dingen te kunnen
aanschaffen. En als pa het dan restaureert....
Dat zal zeker niet vaak zo zijn.
Maar dan word het toch meestal kiezen tussen een goede mooie of
nieuwe auto en vakantie of b.v een perfecte jukebox.
En dan zie ik de vrouw toch eerder kiezen voor die mooie auto,
vakantie of nieuwe kleren. En wie beslist er dan? Tja.....
Cees.
Uit het geen je zelf schrijft, blijkt dat we het dan toch globaal genomen
wel met elkaar eens zijn.
Jongeren hebben over het algemeen niet veel op met het buizenspul.
Ja, ze vinden het vaak wel leuk om een oude radio te bekijken.
Maar om die zelf te hebben en te repareren? Dat zijn er maar weinigen.
De '50 ger modellen en zeker ook een Jukebox vinden ze mooi.
Maar om zo'n duur ding ook zelf aan te schaffen en zelf te restaureren?
Ja, en wat is jong? Daar bedoel ik dan meer de tieners en twintigers mee.
Dertigers zijn natuurlijk nog niet oud, maar hebben als ze beiden werken
, over het algemeen wel het geld om zich deze dure dingen te kunnen
aanschaffen. En als pa het dan restaureert....
Dat zal zeker niet vaak zo zijn.
Maar dan word het toch meestal kiezen tussen een goede mooie of
nieuwe auto en vakantie of b.v een perfecte jukebox.
En dan zie ik de vrouw toch eerder kiezen voor die mooie auto,
vakantie of nieuwe kleren. En wie beslist er dan? Tja.....
Cees.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
29 apr 2017 09:46 #66652
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Groeiende belangstelling voor mono buizenbakken.
Maaar bert wat zal het dan
De jonge mensen met die moderne meubelen bvb van ikea
Daar past ook niet veel van met een oude juke box
Dat wil ook niet zo altijd bij de jonge mensen
Huub
De jonge mensen met die moderne meubelen bvb van ikea
Daar past ook niet veel van met een oude juke box
Dat wil ook niet zo altijd bij de jonge mensen
Huub
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
29 apr 2017 02:35 - 29 apr 2017 02:38 #66651
door Bert Kn
Nou Cees, ik maak dat in mijn directe omgeving anders mee en wat verstaan we onder de jonge generatie mijn oudste zoon is 32 en die schaar ik daar ook onder.
Ik kom daar zo nog even op terug in dit bericht.
Ik ben het met je eens dat het merendeel van de jongeren voor goed geluid, mono of stereo niet veel geld over hebben, ze geven dat liever uit aan een peper duur mobieltje en andere zaken .
Bastiaan,
De AG9004/9007 is inderdaad over het algemeen erg en naar mijn mening te duur en eerlijk gezegd 300 euro voor een AG9004 dat vind ik geen aardige prijs tenzij deze in super mooie staat is over de bijkomende revisie kosten heb ik het dan niet.
Maar dat is dan meer omdat ikzelf zo'n revisie wil doen.
Voor mijn tweede 9004/9007 set moest ik voor mijn doen een pittige prijs neerleggen maar die ziet er dan ook origineel in de lak uit als nieuw alsof die zo uit de winkel komt.
De AG9006 is wat makkelijker te vinden zelfs met de AD5040 luidspreker en ook daar hangt een tegenwoordig een behoorlijk prijskaartje aan vast.
Even terug komend op mijn oudste zoon.
Toen hij 7 was en zijn jongere broer 5 was ik 35 ook een jongere toen en kreeg ik een passie voor jukeboxen als een verdiener kon ik me zo'n vijftiger jaren jukebox toen niet veroorloven en wat doe je dan, je handen met een extra baantje uit de mouw steken en toen kwam die er toch.
Mijn oudste zoon en mijn bijna schoondochter zijn twee verdieners en hebben een goede baan en kunnen zich heel wat veroorloven.
Met het oude buizenspul hebben ze niet zoveel wel met een vijftiger jaren jukebox en die gaat er komen.
Een niet gereviseerd en gerestaureerd exemplaar waar pa mee bezig mag gaan.
En dat doet deze ouwe dan met plezier :lol:
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Groeiende belangstelling voor mono buizenbakken.
Of de jonge generatie meer belangstelling heeft gekregen voor mono
apparatuur, b.v de oude buizen bakken uit de jaren '50 dat betwijfel ik.
Nou Cees, ik maak dat in mijn directe omgeving anders mee en wat verstaan we onder de jonge generatie mijn oudste zoon is 32 en die schaar ik daar ook onder.
Ik kom daar zo nog even op terug in dit bericht.
Ik ben het met je eens dat het merendeel van de jongeren voor goed geluid, mono of stereo niet veel geld over hebben, ze geven dat liever uit aan een peper duur mobieltje en andere zaken .
Bastiaan,
De AG9004/9007 is inderdaad over het algemeen erg en naar mijn mening te duur en eerlijk gezegd 300 euro voor een AG9004 dat vind ik geen aardige prijs tenzij deze in super mooie staat is over de bijkomende revisie kosten heb ik het dan niet.
Maar dat is dan meer omdat ikzelf zo'n revisie wil doen.
Voor mijn tweede 9004/9007 set moest ik voor mijn doen een pittige prijs neerleggen maar die ziet er dan ook origineel in de lak uit als nieuw alsof die zo uit de winkel komt.
De AG9006 is wat makkelijker te vinden zelfs met de AD5040 luidspreker en ook daar hangt een tegenwoordig een behoorlijk prijskaartje aan vast.
Even terug komend op mijn oudste zoon.
Toen hij 7 was en zijn jongere broer 5 was ik 35 ook een jongere toen en kreeg ik een passie voor jukeboxen als een verdiener kon ik me zo'n vijftiger jaren jukebox toen niet veroorloven en wat doe je dan, je handen met een extra baantje uit de mouw steken en toen kwam die er toch.
Mijn oudste zoon en mijn bijna schoondochter zijn twee verdieners en hebben een goede baan en kunnen zich heel wat veroorloven.
Met het oude buizenspul hebben ze niet zoveel wel met een vijftiger jaren jukebox en die gaat er komen.
Een niet gereviseerd en gerestaureerd exemplaar waar pa mee bezig mag gaan.
En dat doet deze ouwe dan met plezier :lol:
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 29 apr 2017 02:38 door Bert Kn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
28 apr 2017 23:24 #66648
door bvdkruijt
Beantwoord door bvdkruijt in topic Groeiende belangstelling voor mono buizenbakken.
Ook onder jongeren zullen altijd liefhebbers zitten voor oude techniek, dit had ik zelf ook op jonge leeftijd.
Het punt is dan wel dat je als jongere niet de financiële middelen hebt om een mooie set aan te schaffen.
Ik bezocht toen vaak rommelmarkten waar je zeker in de jaren 90 nog hele mooie spullen kon kopen voor heel weinig geld. Daar heb ik veel plezier van gehad en ook zeker veel van geleerd.
Ik kan je bijdrage zeker waarderen Bert, mooi duidelijk verhaal over de begin jaren van de Hi-Fi!
Toch is een AG9004/9007 combinatie mits je deze vind vaak erg duur. Er werd me bijvoorbeeld laatst een AG9004 aangeboden voor 300,- . Op zich misschien een aardige prijs maar de 9007 zul je er dan nog bij moeten vinden.
De AG9006 is wat makkelijker te vinden denk ik maar ook behoorlijk geprijsd.
Bastiaan
Het punt is dan wel dat je als jongere niet de financiële middelen hebt om een mooie set aan te schaffen.
Ik bezocht toen vaak rommelmarkten waar je zeker in de jaren 90 nog hele mooie spullen kon kopen voor heel weinig geld. Daar heb ik veel plezier van gehad en ook zeker veel van geleerd.
Ik kan je bijdrage zeker waarderen Bert, mooi duidelijk verhaal over de begin jaren van de Hi-Fi!
Toch is een AG9004/9007 combinatie mits je deze vind vaak erg duur. Er werd me bijvoorbeeld laatst een AG9004 aangeboden voor 300,- . Op zich misschien een aardige prijs maar de 9007 zul je er dan nog bij moeten vinden.
De AG9006 is wat makkelijker te vinden denk ik maar ook behoorlijk geprijsd.
Bastiaan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
28 apr 2017 23:01 #66646
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Groeiende belangstelling voor mono buizenbakken.
Of de jonge generatie meer belangstelling heeft gekregen voor mono
apparatuur, b.v de oude buizen bakken uit de jaren '50 dat betwijfel ik.
Het is wel waar dat de jonge generatie d.m.v DAB+ meer naar mono
radio programma's zal gaan luisteren.
Want het betaalbare draagbare spul is meestal mono en het geluid
pet.
Men heeft voor een goed geluid, mono af stereo, niet veel geld over.
Jongeren hebben over het algemeen ook niet veel geld.
Hun geld geven ze liever uit aan feesten. Plezier maken, vakantie.
Echt serieus worden ze later pas, als ze cariëre hebben gemaakt en dat is van alle tijden.
En jonge mensen met jonge kinderen hebben andere belangrijke
dingen aan hun hooft. Op groeiende kinderen kosten veel geld.
Hi Fi komt dan op een tweede plaats. En nemen ze genoegen met
minder.
Cees.
apparatuur, b.v de oude buizen bakken uit de jaren '50 dat betwijfel ik.
Het is wel waar dat de jonge generatie d.m.v DAB+ meer naar mono
radio programma's zal gaan luisteren.
Want het betaalbare draagbare spul is meestal mono en het geluid
pet.
Men heeft voor een goed geluid, mono af stereo, niet veel geld over.
Jongeren hebben over het algemeen ook niet veel geld.
Hun geld geven ze liever uit aan feesten. Plezier maken, vakantie.
Echt serieus worden ze later pas, als ze cariëre hebben gemaakt en dat is van alle tijden.
En jonge mensen met jonge kinderen hebben andere belangrijke
dingen aan hun hooft. Op groeiende kinderen kosten veel geld.
Hi Fi komt dan op een tweede plaats. En nemen ze genoegen met
minder.
Cees.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.