- Berichten: 4349
Hi-Q apparatuur
Groeiende belangstelling voor mono buizenbakken.
05 mei 2017 00:54 - 05 mei 2017 00:56 #66735
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Groeiende belangstelling voor mono buizenbakken.
Ja, Huub, Toen geluk nog heel gewoon was.
Dans muziek was toen nog dans muziek waar je niet doof van werd.
Gezellige vrolijke sfeer van weleer.
Er waren toen nog geen boxen die per box 1000 Watt op je af smeten.
Tja zo klinken ook de dans melodiën van weleer verscheurend.
Demon volume 20. Arme trommel vliezen.
Gezellig? Nee! Die oude mono buizenbakken van weleer, mogen
hun best weer gaan doen, daar doen mijn oren geen pijn van.
Cees.
Dans muziek was toen nog dans muziek waar je niet doof van werd.
Gezellige vrolijke sfeer van weleer.
Er waren toen nog geen boxen die per box 1000 Watt op je af smeten.
Tja zo klinken ook de dans melodiën van weleer verscheurend.
Demon volume 20. Arme trommel vliezen.
Gezellig? Nee! Die oude mono buizenbakken van weleer, mogen
hun best weer gaan doen, daar doen mijn oren geen pijn van.
Cees.
Laatst bewerkt 05 mei 2017 00:56 door Cees.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
03 mei 2017 21:47 - 03 mei 2017 22:05 #66707
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Groeiende belangstelling voor mono buizenbakken.
Ik ben 78 J . maar ben wel breed in muziek keuze
Zo lang als het naar MIJN mening nog muziek is
tegewoordig is er ook nog veel Muzak aanwezig
Maar een beetje met jou vader zit ik nog wel op een lijn
Ja we waren met 7 broers tezamen en vijf zusters heb nu nog
een iets ouderen broer en een heel oude zus .
zo gaat het in het leven men heeft het maar soms EVEN
dat houd IN dat je veel zamen horig bent met muziek uit die oude tijd
Maar goede oude Jazz bezit ik behoorlijk ook wel iets moderner
Die muziek van jou de namen ken ik zo niet maar er zit gerust toch wel wat bij als ik het hoor
Als het maar mooi is geen Rambho bvb .. ik bezit een rustig luister oor .
maar als ik her hoor dan zal ik nog wel wat herkennen en mischien ook nog GOED
Vinden . . zuid am heb ik ook wel ja veel talen aan zang
ook 50/60er jaren houd ik ook van en lateren bekende artiesten buiten lands
Te veel om opte noemen toch .
Ja vroeger waren er grote gezinnen bvb de kleding makers deden hun werk onder
De dekens als het zeer koud was met de vrouw. dat geeft ook grote Fam .
. En ook nog in de Bedstede . deurjes dicht lekker warm en donker
vroeger waren er ook zeeer koude winters nu niet meer ..
Huub
Zo lang als het naar MIJN mening nog muziek is
tegewoordig is er ook nog veel Muzak aanwezig
Maar een beetje met jou vader zit ik nog wel op een lijn
Ja we waren met 7 broers tezamen en vijf zusters heb nu nog
een iets ouderen broer en een heel oude zus .
zo gaat het in het leven men heeft het maar soms EVEN
dat houd IN dat je veel zamen horig bent met muziek uit die oude tijd
Maar goede oude Jazz bezit ik behoorlijk ook wel iets moderner
Die muziek van jou de namen ken ik zo niet maar er zit gerust toch wel wat bij als ik het hoor
Als het maar mooi is geen Rambho bvb .. ik bezit een rustig luister oor .
maar als ik her hoor dan zal ik nog wel wat herkennen en mischien ook nog GOED
Vinden . . zuid am heb ik ook wel ja veel talen aan zang
ook 50/60er jaren houd ik ook van en lateren bekende artiesten buiten lands
Te veel om opte noemen toch .
Ja vroeger waren er grote gezinnen bvb de kleding makers deden hun werk onder
De dekens als het zeer koud was met de vrouw. dat geeft ook grote Fam .
. En ook nog in de Bedstede . deurjes dicht lekker warm en donker
vroeger waren er ook zeeer koude winters nu niet meer ..
Huub
Laatst bewerkt 03 mei 2017 22:05 door Huub.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
- Offline
- Cees
Minder
Meer
- Berichten: 2969
03 mei 2017 19:19 - 03 mei 2017 19:38 #66706
door Cees PA1DBA
Cees- pa1dba
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Groeiende belangstelling voor mono buizenbakken.
@Huub,
Muziekkeuze veranderde met de leeftijd mee ,
tot mijn 16 e , pop en underground ,pink floyd, deep purple
daarna van reggae, en Punk, naar eind jaren 70
Als mede oprichter en technicus van Decibel Radio in Amsterdam.
Daar was de muziek alleen nog maar Disco ,Funk en New Wave.
hedendaags ligt de nadruk toch wel meer op toegankelijke Jazz, favoriete radio station is Sublime FM.
Bij mijn ouders, vader is inmiddels 93, luisterden we meer naar spaans talig en country en western.
van iglesias tot boxcar willie ,emmylou harris
Heb begrepen dat jij nog niet aan die leeftijd zit, misschien ook een beetje off topic offtopic dit verhaal over muziek,
kan wel verder aan de stamtafel
Muziekkeuze veranderde met de leeftijd mee ,
tot mijn 16 e , pop en underground ,pink floyd, deep purple
daarna van reggae, en Punk, naar eind jaren 70
Als mede oprichter en technicus van Decibel Radio in Amsterdam.
Daar was de muziek alleen nog maar Disco ,Funk en New Wave.
hedendaags ligt de nadruk toch wel meer op toegankelijke Jazz, favoriete radio station is Sublime FM.
Bij mijn ouders, vader is inmiddels 93, luisterden we meer naar spaans talig en country en western.
van iglesias tot boxcar willie ,emmylou harris
Heb begrepen dat jij nog niet aan die leeftijd zit, misschien ook een beetje off topic offtopic dit verhaal over muziek,
kan wel verder aan de stamtafel
Cees- pa1dba
Laatst bewerkt 03 mei 2017 19:38 door Cees PA1DBA.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Francois129, Bert Kn
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
03 mei 2017 19:00 #66705
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Groeiende belangstelling voor mono buizenbakken.
Ja Cees pa jij heeft wel degenlek een lateren nostacie
als wij de ouderen mensen dat zal ook met de muziek keuze
ook wel zo zijn .. . maar de intresse helt toch nog wel zo naar buizen ?
Wat is jou muziek keuze daar kan men van afleiden welke tijds
begrippen jij bezit
Huub
als wij de ouderen mensen dat zal ook met de muziek keuze
ook wel zo zijn .. . maar de intresse helt toch nog wel zo naar buizen ?
Wat is jou muziek keuze daar kan men van afleiden welke tijds
begrippen jij bezit
Huub
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Francois129
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
- Offline
- Cees
Minder
Meer
- Berichten: 2969
03 mei 2017 18:38 - 03 mei 2017 18:41 #66704
door Cees PA1DBA
Cees- pa1dba
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Groeiende belangstelling voor mono buizenbakken.
@Bert,
Ben opgegroeid aan het begin van het Stereo tijdperk, en heb Mono daardoor altijd afgedaan als zijnde verouderd.
Had ook niets met 78 toeren platen, Mono (AM)was leuk om mee naar radio Veronica te luisteren.
de eerste stereo"set" bestond uit 2 Blaupunkt mono radio's en een Telefunken platenspeler waar een Hapé stereo armpje met keramisch element op geknutseld zat , als 12 jarige ( 1971) was ik hier best trots op.
Ongelooflijk destijds om naar die stereo effecten te luisteren...
Jukeboxen vond ik wel interessant vanwege het mechanisch gebeuren, en de eindversterkers.
Mijn neef werkte bij Ami in Amsterdam en via hem menig sloop unit gekregen.
In die tijd werden de jukeboxen van de concurrent (Seeburg) tijdens een café bezoek nog wel eens per ongeluk met een barkruk bewerkt,
En de volgende dag werd er dan een Ami aangeboden. Uiteraard gebeurde dit spelletje ook andersom.
Als je kijkt wat hedendaags bij de 30 ers die gesetteld zijn leeft aan audio , kom je uit op draadloze luidsprekers en systemen van Sonos , en Bluesound (Nad) die als afstandsbediening de Telefoon of die elektrische broodplank met blauwe tand gebruiken.
CD ,s hebben ze niet meer nodig want alle denkbare muziek zit toch in je Spotyfi abonnement van maar liefs 120 E per jaar.
In de jaren 80/90 waren het de Juppy's& Expats die veel aan Design audio uitgaven ,B&O en Loewe,
Jan met de pet kocht een plastic torentje van Sjony, De jeugd ging voor Walkmans en gettoblasters.
Nieuwe tijden hebben ook wel dingen die je kan omarmen, zoals muziek op je PC Harddisk in lossless kwaliteit.
Via digital uit naar een mooie DAC aangesloten op je (stereo) buizenversterker.
Nu kunnen de CD's naar zolder, maar de platenspeler blijft staan
Veel luisterplezier,
Cees1dba.
Ben opgegroeid aan het begin van het Stereo tijdperk, en heb Mono daardoor altijd afgedaan als zijnde verouderd.
Had ook niets met 78 toeren platen, Mono (AM)was leuk om mee naar radio Veronica te luisteren.
de eerste stereo"set" bestond uit 2 Blaupunkt mono radio's en een Telefunken platenspeler waar een Hapé stereo armpje met keramisch element op geknutseld zat , als 12 jarige ( 1971) was ik hier best trots op.
Ongelooflijk destijds om naar die stereo effecten te luisteren...
Jukeboxen vond ik wel interessant vanwege het mechanisch gebeuren, en de eindversterkers.
Mijn neef werkte bij Ami in Amsterdam en via hem menig sloop unit gekregen.
In die tijd werden de jukeboxen van de concurrent (Seeburg) tijdens een café bezoek nog wel eens per ongeluk met een barkruk bewerkt,
En de volgende dag werd er dan een Ami aangeboden. Uiteraard gebeurde dit spelletje ook andersom.
Als je kijkt wat hedendaags bij de 30 ers die gesetteld zijn leeft aan audio , kom je uit op draadloze luidsprekers en systemen van Sonos , en Bluesound (Nad) die als afstandsbediening de Telefoon of die elektrische broodplank met blauwe tand gebruiken.
CD ,s hebben ze niet meer nodig want alle denkbare muziek zit toch in je Spotyfi abonnement van maar liefs 120 E per jaar.
In de jaren 80/90 waren het de Juppy's& Expats die veel aan Design audio uitgaven ,B&O en Loewe,
Jan met de pet kocht een plastic torentje van Sjony, De jeugd ging voor Walkmans en gettoblasters.
Nieuwe tijden hebben ook wel dingen die je kan omarmen, zoals muziek op je PC Harddisk in lossless kwaliteit.
Via digital uit naar een mooie DAC aangesloten op je (stereo) buizenversterker.
Nu kunnen de CD's naar zolder, maar de platenspeler blijft staan
Veel luisterplezier,
Cees1dba.
Cees- pa1dba
Laatst bewerkt 03 mei 2017 18:41 door Cees PA1DBA.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Francois129
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
30 apr 2017 09:45 - 30 apr 2017 09:46 #66657
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Groeiende belangstelling voor mono buizenbakken.
Wat is het Toch ook een leuk gezicht
Te zien als bvb op TV een juke box draait
Met de 60/70e jaren plaatjes daar heeft de jongeren
Wel een oog voor als dat maar meer zicht baar zou zijn op TV
Maar dan houden zijn nog niet van de muziek uit die tijd jammer
een juke box is best luik zij bezitten daar ook wel een oog voor
Maar voor die tijdse muiziek niet Jammer.
Maar bert Blijf het toch proberen probeer bij omroep Max
een Juke box programma te voorzien mijn Ja krijg je
als ik het voor het zeggen zou hebben ben wel al
van het begin af Lid van max .
huub
Te zien als bvb op TV een juke box draait
Met de 60/70e jaren plaatjes daar heeft de jongeren
Wel een oog voor als dat maar meer zicht baar zou zijn op TV
Maar dan houden zijn nog niet van de muziek uit die tijd jammer
een juke box is best luik zij bezitten daar ook wel een oog voor
Maar voor die tijdse muiziek niet Jammer.
Maar bert Blijf het toch proberen probeer bij omroep Max
een Juke box programma te voorzien mijn Ja krijg je
als ik het voor het zeggen zou hebben ben wel al
van het begin af Lid van max .
huub
Laatst bewerkt 30 apr 2017 09:46 door Huub.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.