Hi-Q apparatuur
Mag ik jullie mijn nieuwe aanwinst voorstellen?
20 nov 2016 15:32 #63564
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Mag ik jullie mijn nieuwe aanwinst voorstellen?
Een beetje experimenteren ik hou daar wel van.
Moeders de vrouw is werken dus heb ik even de kans genomen :lol:
Het F9X38A meubel heeft naast zijn hoog ohmige luidsprekers ook de mogelijkheid er laag Ohmoge luidsprekers op aan te sluiten.
Aan deze laag ohmoge aansluiting heb ik voor de gein middels een gemaakt verloopsnoer twee Philips MFB 544 luidsprekers gehangen.
Klinkt zo gek nog niet
Moeders de vrouw is werken dus heb ik even de kans genomen :lol:
Het F9X38A meubel heeft naast zijn hoog ohmige luidsprekers ook de mogelijkheid er laag Ohmoge luidsprekers op aan te sluiten.
Aan deze laag ohmoge aansluiting heb ik voor de gein middels een gemaakt verloopsnoer twee Philips MFB 544 luidsprekers gehangen.
Klinkt zo gek nog niet
Mvg.
Bert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
26 okt 2016 19:12 #63056
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Mag ik jullie mijn nieuwe aanwinst voorstellen?
@Bert Kn,
Dat kan wel handig zijn, om de balans in de ruimte (kamer) voor het gehoor in te stellen.
Tevens heb je dan een soort toon generator tot je beschikking.
In mijn Sansui TUX1 tuner zit iets dergelijks, maar dan één toon.
Heb ik wel gebruikt om de balans van een cassettedeck of bandrecorder af te regelen.
Zo kun je op de vu meters zien of de beide kanalen gelijk staan.
Cees.
Dat kan wel handig zijn, om de balans in de ruimte (kamer) voor het gehoor in te stellen.
Tevens heb je dan een soort toon generator tot je beschikking.
In mijn Sansui TUX1 tuner zit iets dergelijks, maar dan één toon.
Heb ik wel gebruikt om de balans van een cassettedeck of bandrecorder af te regelen.
Zo kun je op de vu meters zien of de beide kanalen gelijk staan.
Cees.
26 okt 2016 15:37 #63054
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Mag ik jullie mijn nieuwe aanwinst voorstellen?
Cees,
Het is een schakeling die toontjes genereert welke als hulpmiddel dient om de balance in te stellen
Het is een schakeling die toontjes genereert welke als hulpmiddel dient om de balance in te stellen
Mvg.
Bert
26 okt 2016 00:54 #63043
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Mag ik jullie mijn nieuwe aanwinst voorstellen?
@ Bert Kn,
Nu vraag ik mij af: "Wat is een akoestron?" Of is dit een ander woord voor balans regelaar.
Of is het een schakeling die helpt om het stereo beeld, goed in te stellen?
Cees.
Nu vraag ik mij af: "Wat is een akoestron?" Of is dit een ander woord voor balans regelaar.
Of is het een schakeling die helpt om het stereo beeld, goed in te stellen?
Cees.
25 okt 2016 17:50 #63032
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic Mag ik jullie mijn nieuwe aanwinst voorstellen?
De band - en cassetterecorders uit die tijd hadden een uitgang die afgekoppeld werd als de recorder in de stop - of de opnamestand stond. Zodoende was de uitgang open bij rust en bij opname. Je had dan geen last van beinvloeding en je kon de recorders domweg parallel zetten zoals bij de F9X is gedaan. Sluit je echter er een CD speler op aan dan wordt het recordersignaal min of meer kortgesloten door de laagohmige uitgang van de CD speler.
Hetzelfde gebeurt ook bij (Philips) buizenradio's met een tweepolige recorder aansluiting. Die aansluiting staat parallel met de volumeregelaar. Met recorders uit die tijd is er niets aan de hand, bij opname werkt de aansluiting op de recorder als ingang en bij weergave als uitgang.
Bij de recorder zat een verbindingssnoer met lage capaciteit om beinvloeding te voorkomen.
Groeten,
Peter
Hetzelfde gebeurt ook bij (Philips) buizenradio's met een tweepolige recorder aansluiting. Die aansluiting staat parallel met de volumeregelaar. Met recorders uit die tijd is er niets aan de hand, bij opname werkt de aansluiting op de recorder als ingang en bij weergave als uitgang.
Bij de recorder zat een verbindingssnoer met lage capaciteit om beinvloeding te voorkomen.
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
25 okt 2016 16:52 #63029
door Bert Kn
Huub,
In dit geval is dat gelukkig niet zo.
Mvg.
Bert
Philips radios bezitten ook veelal
een gemeenschappelijke pickup en recorder
aansluiting maar is 3x niks
Huub,
In dit geval is dat gelukkig niet zo.
Mvg.
Bert