Skip to main content
Hi-Q apparatuur

Probleempje BX642A radio

Meer
12 okt 2012 11:04 - 12 okt 2012 11:05 #22501 door Bert Kn
Probleempje BX642A radio werd gestart door Bert Kn
In het verleden heb ik al eens twee van deze radio's gereviseerd welke naar een mede verzamelaar plus schoonvader zijn gegaan.
Daar ik zelf de set ook wel in mijn verzameling wilde hebben naast mijn B6X62A heb ik er afgelopen woensdag weer een compleet met speakers kunnen overnemen.
In dit geval zaten er de hoge tonen speakers van een B6X62A set bij maar dat vondt ik geen probleem daar ik die ook nog zocht.
De twee bakeliet uitvoeringen had ik hier nog liggen.
Gisteren heb ik de radio onder handen genomen alle teer condensatoren een aantal verlopen weerstanden en de Elco's op de beker Elco na vervangen.

Het volgende probleem doet zich nog voor.
Zodra de radio aangezet wordt hoor je gekraak in de speakers, dit doet hij enkel op de FM het afstem oog wat ik vernieuwd heb zie je dan ook heel licht in sterkte met het gekraak mee variëren.
Na een minuut of 5 is dit zo goed als over en als je de volume regelaar op nul zet hoor je het nog heel zacht in de verte.
De FM ontvangst is verder goed maar net een tikje minder gevoelig dan de twee exemplaren die ik al eens eerder onder handen had genomen.
Wie kan me zeggen waar ik verder moet zoeken.
Alle buizen zijn absoluut goed.
Mg.
Bert.

Mvg.
Bert
Bijlagen:
Laatst bewerkt 12 okt 2012 11:05 door Bert Kn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena