Hi-Q apparatuur
Aanschaf B6X62A set
16 sep 2012 06:33 #21532
door Lee
Beantwoord door Lee in topic Aanschaf B6X62A set
Gefeliciteerd ermee Bert, dat ziet er goed uit er zitten zelfs nog de orginele
luidspreker stekkers aan
Als ik het goed begrijp is er alleen optisch wat werk aan en natuurlijk de C`s
en wat weerstanden
Nu heb je dus 2 van deze sets ?
Alleen nog even een goede platenspeler erbij zoeken, ik heb nog een 4HF te koop
dus als je interesse hebt...
Succes met de nieuwe set !
Lee
luidspreker stekkers aan
Als ik het goed begrijp is er alleen optisch wat werk aan en natuurlijk de C`s
en wat weerstanden
Nu heb je dus 2 van deze sets ?
Alleen nog even een goede platenspeler erbij zoeken, ik heb nog een 4HF te koop
dus als je interesse hebt...
Succes met de nieuwe set !
Lee
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
16 sep 2012 00:41 - 16 sep 2012 00:45 #21530
door Bert Kn

Omdat ik het weer eens niet kon laten deze B6X62A set gister morgen gekocht.
De verkoper had een verhuis bedrijf en deze set heeft de eerste eigenaar aan hem over gedaan om een gedeelte klein van de verhuiskosten te betalen.
Aldaar aangekomen om de set af te halen vertelde de jonge zeer sympathieke man het hele verhaal betreffende de set.
De set was destijds een geschenk van Philips waar betrokkene voor gekozen had aangaande een jubileum.
Om de set wat op te pimpen was de eerste eigenaar al aan een aantal zaken begonnen te weten het afbijten van de oude laag van een van de hoge tonen luidsprekers en zo ook had hij al de bekleding van de radio gehaald daar deze er niet strak meer op zat.
Daar ik de set voor een prikkie had toch besloten hem over te nemen.
Thuis gekomen eerst even de achterwand welke er nog als nieuw uit zag eraf gehaald om een eerste indruk te krijgen.
Het chassis had wat stof maar ziet er nog als nieuw uit.
Vervolgens alle buizen getest.
Op de ecc85 na voldeden zij allen nog goed.
Een inspectie aan de onderzijde van het chassis gaf als resultaat aan dat er aan deze radio nog nooit gerepareerd of gerommeld was.
Na vervanging van de ecc85 heb ik de radio via mijn weer Variac langzaam opgestart.
En tot mijn grote verbazing klinkt hij nog zeer goed zonder dat er ook maar ooit iets aan de radio gedaan is.
De hoek luidspreker mist het Philips logo maar ziet er nog zeer mooi uit zonder storende beschadigingen.
Natuurlijk ga ik nog wel alle teerknollen en verlopen weerstanden vervangen.
Mvg.
Bert
Aanschaf B6X62A set werd gestart door Bert Kn
Omdat ik het weer eens niet kon laten deze B6X62A set gister morgen gekocht.
De verkoper had een verhuis bedrijf en deze set heeft de eerste eigenaar aan hem over gedaan om een gedeelte klein van de verhuiskosten te betalen.
Aldaar aangekomen om de set af te halen vertelde de jonge zeer sympathieke man het hele verhaal betreffende de set.
De set was destijds een geschenk van Philips waar betrokkene voor gekozen had aangaande een jubileum.
Om de set wat op te pimpen was de eerste eigenaar al aan een aantal zaken begonnen te weten het afbijten van de oude laag van een van de hoge tonen luidsprekers en zo ook had hij al de bekleding van de radio gehaald daar deze er niet strak meer op zat.
Daar ik de set voor een prikkie had toch besloten hem over te nemen.
Thuis gekomen eerst even de achterwand welke er nog als nieuw uit zag eraf gehaald om een eerste indruk te krijgen.
Het chassis had wat stof maar ziet er nog als nieuw uit.
Vervolgens alle buizen getest.
Op de ecc85 na voldeden zij allen nog goed.
Een inspectie aan de onderzijde van het chassis gaf als resultaat aan dat er aan deze radio nog nooit gerepareerd of gerommeld was.
Na vervanging van de ecc85 heb ik de radio via mijn weer Variac langzaam opgestart.
En tot mijn grote verbazing klinkt hij nog zeer goed zonder dat er ook maar ooit iets aan de radio gedaan is.
De hoek luidspreker mist het Philips logo maar ziet er nog zeer mooi uit zonder storende beschadigingen.
Natuurlijk ga ik nog wel alle teerknollen en verlopen weerstanden vervangen.
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 16 sep 2012 00:45 door Bert Kn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.