Radio's van 1970 tot heden
Gezocht speaker voor Philips AD5036B
07 mei 2023 19:28 #97216
door FlorisVN
Beantwoord door FlorisVN in topic Gezocht speaker voor Philips AD5036B
Dank je René,
Ik zal ze benaderen !
Ik zal ze benaderen !
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
07 mei 2023 19:26 - 07 mei 2023 19:27 #97215
door FlorisVN
Bedankt weer voor je input.
Ik zal hem inderdaad gaan meten, heb een inderdaad simpele universeel meter tot mijn beschikking.
We hebben ook de lagetonen box erbij, hierop zit tevens het scheidingsfilter op de onderkant gemaakt.
(In deze lagetonen box, zitten in ons geval twee 9710s 800ohm.)
Ik zal hem inderdaad gaan meten, heb een inderdaad simpele universeel meter tot mijn beschikking.
We hebben ook de lagetonen box erbij, hierop zit tevens het scheidingsfilter op de onderkant gemaakt.
(In deze lagetonen box, zitten in ons geval twee 9710s 800ohm.)
Laatst bewerkt 07 mei 2023 19:27 door FlorisVN.
07 mei 2023 19:14 #97214
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic Gezocht speaker voor Philips AD5036B
Ook dan zul je rekening moeten houden met de impedantie van de luidsprekers. Als de luidspreker die je hebt 400 Ohm is zal je er een tweede bij moeten zoeken.
En dan heb je ook nog een scheidingsfilter nodig.
Maar kennelijk heb je de weerstand van de luidspreker nog niet gemeten. Dat zou ik al eerste doen. Ik neem aan dat je wel een universeelmeter hebt.
Als je de impedantie weet dan weet je wat je moet doen.
Heb je de lagetonen box er ook bij, of heb je alleen deze luidspreker?
Groeten,
Peter
En dan heb je ook nog een scheidingsfilter nodig.
Maar kennelijk heb je de weerstand van de luidspreker nog niet gemeten. Dat zou ik al eerste doen. Ik neem aan dat je wel een universeelmeter hebt.
Als je de impedantie weet dan weet je wat je moet doen.
Heb je de lagetonen box er ook bij, of heb je alleen deze luidspreker?
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
07 mei 2023 16:46 #97213
door FlorisVN
bedankt voor je bericht.
Wij gebruiken de speakers enkel i.c.m de HF306 en analoge en digitale bronnen.
Een radio hebben wij niet.
Ik was mij er hier verder niet van bewust...
Wij gebruiken de speakers enkel i.c.m de HF306 en analoge en digitale bronnen.
Een radio hebben wij niet.
Ik was mij er hier verder niet van bewust...
07 mei 2023 11:20 #97212
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Gezocht speaker voor Philips AD5036B
De site van Corrien ligt eruit onderhoud?
Denk ook wel heel druk is in haar 1 tje alle doekjes weven wat tijd en lange wachttijden geeft.
Beter alternatie is de site van Ben Dijkman
Die heel wat vintage doeken ook die aardig in de buurt komen of gelijkend is aan het origineel..
Even een mail naar Ben met de maten en hij weet een passend stuk doek van je keus te leveren..
Denk ook wel heel druk is in haar 1 tje alle doekjes weven wat tijd en lange wachttijden geeft.
Beter alternatie is de site van Ben Dijkman
Die heel wat vintage doeken ook die aardig in de buurt komen of gelijkend is aan het origineel..
Even een mail naar Ben met de maten en hij weet een passend stuk doek van je keus te leveren..
René Daemen
07 mei 2023 10:51 #97210
door peter1952
Peter Boin,
Beantwoord door peter1952 in topic Gezocht speaker voor Philips AD5036B
Bij 800 Ohm sets met losse luidsprekers werden altijd één basluidspreker van 800 Ohm en twee hogetonen luidsprekers van 400 Ohm gebruikt. Die laatste werden dan in serie geschakeld.
Op de basluidpreker zaten dan twee aansluitingen voor de hogetonen luidsprekers. De verbinding naar de versterker of radio geschiedde dan met een drie aderige kabel. In de radio of versterker zat dan of een scheidingsfilter of was uitgerust met een dubbele eindtrap.
Controleer dus de impedantie van je luidspreker.
Voor luidsprekerdoek kun je misschien nog terecht bij Corrien Maas, die weeft luidsprekerdoek precies zoals het originele doek. Tot voor enige tijd stond ze altijd op de NVHR beurs, misschien kun je er nog terecht.
Groeten,
Peter
Op de basluidpreker zaten dan twee aansluitingen voor de hogetonen luidsprekers. De verbinding naar de versterker of radio geschiedde dan met een drie aderige kabel. In de radio of versterker zat dan of een scheidingsfilter of was uitgerust met een dubbele eindtrap.
Controleer dus de impedantie van je luidspreker.
Voor luidsprekerdoek kun je misschien nog terecht bij Corrien Maas, die weeft luidsprekerdoek precies zoals het originele doek. Tot voor enige tijd stond ze altijd op de NVHR beurs, misschien kun je er nog terecht.
Groeten,
Peter
Peter Boin,