- Berichten: 7698
Radio's van 1970 tot heden
Philips AD1255 "Bombardon” hersteld
24 mei 2021 16:09 #90703
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Philips AD1255 "Bombardon” hersteld
Hoi Huub,
Ze werden, deze en nog een exemplaar gratis (met werk) stond erbij op MP aangeboden.
Bij een van de exemplaren waren de bouten reeds vervangen maar niet goed.
Bij deze zat de conus muurvast met als gevolg beschadiging van de spreek spoel.
Van dat exemplaar heb ik de twee bouten gebruikt.
Ze werden, deze en nog een exemplaar gratis (met werk) stond erbij op MP aangeboden.
Bij een van de exemplaren waren de bouten reeds vervangen maar niet goed.
Bij deze zat de conus muurvast met als gevolg beschadiging van de spreek spoel.
Van dat exemplaar heb ik de twee bouten gebruikt.
Mvg.
Bert
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Robin
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
24 mei 2021 15:48 - 24 mei 2021 16:33 #90702
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Philips AD1255 "Bombardon” hersteld
Goed gedaan Bert heb ik ook gedaan met een PH sieker
Ik denk als men de Box of kast stevig neerzet op de betonnen vloer
dat het een Hamer effekt geeft en de zware magneet door zet
Men zal voorzichtig zijn met de kasten verzetten of boxen
De magneet Zet door .De koppen van de Koperen bouten staan op spanning
En breken af men kan er ook nooit aan draaien zien of deze wel vast staan
dan is het sluitel er op en KNAP Kop
Bert ik zeg ook niet dat JIJ dat gedaan heeft maar de eigendommer voorganger ?
Huub
Ik denk als men de Box of kast stevig neerzet op de betonnen vloer
dat het een Hamer effekt geeft en de zware magneet door zet
Men zal voorzichtig zijn met de kasten verzetten of boxen
De magneet Zet door .De koppen van de Koperen bouten staan op spanning
En breken af men kan er ook nooit aan draaien zien of deze wel vast staan
dan is het sluitel er op en KNAP Kop
Bert ik zeg ook niet dat JIJ dat gedaan heeft maar de eigendommer voorganger ?
Huub
Laatst bewerkt 24 mei 2021 16:33 door Huub.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
24 mei 2021 15:38 - 24 mei 2021 15:40 #90701
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Philips AD1255 "Bombardon” hersteld werd gestart door Bert Kn
Na 35 tot 40 jaar knappen de messing bevestigingsbouten van de magneet.
In dit geval was dat bij twee van de drie het geval.
De derde zit nog muurvast en heb ik laten zitten.
De twee geknapte bouten heb ik vervangen door roestvrij stalen bouten M6, lengte is 75 mm.
Mazzel was dat ze op het eindpunt zie afbeelding waren geknapt.
Dat maakt het een stuk makkelijker.
In dit geval was dat bij twee van de drie het geval.
De derde zit nog muurvast en heb ik laten zitten.
De twee geknapte bouten heb ik vervangen door roestvrij stalen bouten M6, lengte is 75 mm.
Mazzel was dat ze op het eindpunt zie afbeelding waren geknapt.
Dat maakt het een stuk makkelijker.
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 24 mei 2021 15:40 door Bert Kn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.