- Berichten: 3849
Radio's van 1970 tot heden
Philips 22RH732 AM Varco
07 sep 2015 07:42 #54711
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Philips 22RH732 AM Varco
Dit is de beun. Nu nog effe uitvogelen waarom LW en MW1 het niet doen.
Tjerk, 9ZZ
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
06 sep 2015 21:21 #54697
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Philips 22RH732 AM Varco
Intussen een gruwelijke beun erop losgelaten: uit een sloopradio een dubbele AM varicap gegeten en die erin gehangen. Werkt ook nog, maar niet op LW en MW1. Of dat aan de lage Q ligt of er nog iets stuk is weet ik niet maar hij wil niet oscilleren op die banden. Morgen maar eens verder...
Tjerk, 9ZZ
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
06 sep 2015 17:57 #54692
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Philips 22RH732 AM Varco
Ja, dat is erg. Doordat de folie te klein is wordt het geplet tussen de platen met kortsluiting tot gevolg. Nice try, but no cigar.
Tjerk, 9ZZ
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
06 sep 2015 15:05 - 06 sep 2015 15:06 #54691
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Philips 22RH732 AM Varco
Ik ga nog effe klooien met de folietjes van m'n intussen verklote vervanger. Omdraaien van de draairichting is mogelijk maar veel teveel gepiel en toen de boel door een stommiteit uit elkaar lazerde had ik het wel weer effe gehad...
Overigens is het formaat van de Philips fors groter dan de vervanger dus de folie zal niet meer gefixeerd zijn. Benieuwd of dat erg is.
@Henk: dat issum inderdaad!
Overigens is het formaat van de Philips fors groter dan de vervanger dus de folie zal niet meer gefixeerd zijn. Benieuwd of dat erg is.
@Henk: dat issum inderdaad!
Tjerk, 9ZZ
Laatst bewerkt 06 sep 2015 15:06 door PE9ZZ.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Henk van t Kruis
- [Henk van t Kruis]
-
Minder
Meer
06 sep 2015 14:36 #54690
door Henk van t Kruis
Beantwoord door Henk van t Kruis in topic Philips 22RH732 AM Varco
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
06 sep 2015 13:50 #54688
door MauriceH
Beantwoord door MauriceH in topic Philips 22RH732 AM Varco
Denk dat ik sneller klaar ben.
Had al decenia mijn 732 niet aan gehad.
Eens gedaan.
Wat rot ding, alle lampen moeten vervangen, wat piano spelen met de knoppen, LW spoel weer vast smelten
op de Feritstaaf, beetje meubelolie er op , glimmen en gaan met dat ding..Wel 25min mee bezig geweest.
Mooi spul toch dat Philips.
(Ah niet liegen ...ergens jaren 80 is rechter eindtrap vervangen door 2N3055 ipv BDY38/01's gezien stempel op Torren 8223->1982 week23.)
Mijn toestel 22RH732/00Z -nr. PL38465 Volgens trafo PT424-> 1974 week 24.
Had al decenia mijn 732 niet aan gehad.
Eens gedaan.
Wat rot ding, alle lampen moeten vervangen, wat piano spelen met de knoppen, LW spoel weer vast smelten
op de Feritstaaf, beetje meubelolie er op , glimmen en gaan met dat ding..Wel 25min mee bezig geweest.
Mooi spul toch dat Philips.
(Ah niet liegen ...ergens jaren 80 is rechter eindtrap vervangen door 2N3055 ipv BDY38/01's gezien stempel op Torren 8223->1982 week23.)
Mijn toestel 22RH732/00Z -nr. PL38465 Volgens trafo PT424-> 1974 week 24.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.