Skip to main content
Radio's van 1970 tot heden

Philips 22RH732 AM Varco

Meer
09 sep 2015 20:42 #54818 door PE9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Philips 22RH732 AM Varco
Alsof het zo hoort w00t

Tjerk, 9ZZ

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Henk van t Kruis
  • [Henk van t Kruis]
Meer
09 sep 2015 20:30 #54817 door Henk van t Kruis
Beantwoord door Henk van t Kruis in topic Philips 22RH732 AM Varco
En dat heb je er heel mooi ingebouwd. :thumbsup:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
09 sep 2015 20:23 #54815 door PE9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Philips 22RH732 AM Varco
Hierbij nog een tweetal plaatjes hoe de varco er nu inzit. Met dank aan Henk!

Tjerk, 9ZZ
Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
08 sep 2015 19:46 #54761 door PE9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Philips 22RH732 AM Varco
Dit werkt ook. Moest wel de boel naregelen maar het stond er geeneens zo ver naast. Alleen de korte golf is helemaal de weg kwijt. Die staat een megahertz te laag en als ik hem omhoog draai slaat-ie af. Het capaciteitje over de trimmer is verlopen ofzo. Maar die band laat ik lekker zo.

Tjerk, 9ZZ

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
08 sep 2015 01:58 #54735 door Cees
Beantwoord door Cees in topic Philips 22RH732 AM Varco
@ Tjerk,
Friemel ding!
Heel veel jaren geleden heb ik de isolatie plaatjes uit een ander type dat
wel de zelfde afmetingen had, over gezet. En het werkte ook nog!
Toen waren die radio's nog redelijk jong en dus geen slopers.
En het was voor mij een uitdaging om het zo weer werkend te krijgen.
Maar er zijn nu nog wel genoeg slopers van.
Cees.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
07 sep 2015 21:16 - 07 sep 2015 21:44 #54721 door PE9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Philips 22RH732 AM Varco
Volgens mij begin ik steeds beter te worden in fijnmechanica. Bizar. Henk dropte een afstem-C van een 22RH762 af. Die is iets kleiner maar omdat ik de montageplaat al te lijf was gegaan voor de Kent varco gaf dat niks. Alleen, ook deze draaide verkeerd om! Om nu de snaar helemaal opnieuw te leggen zag ik niet zitten dus heb ik de draairichting omgedraaid. Viel uiteindelijk wel mee. Vier schroefjes loshalen. Varco flippen. Bodemplaat verwijderen. Twee pennetjes door de gaatjes in de rotorbladen steken zodat ze fixeren. Pennen voor de isolatieplaatjes (4x) naar beneden in de bodemplaat duwen want ze blijven in de achterplaat steken. Tandwiel op as, opvulstukjes ertussen. Moer van de as losdraaien door aan de as te draaien. As 180 graden draaien met de platen nog steeds vast. Nu voorzichtig de achterkant liften en zorgen dat de platen niet eraf lazeren. Moer (5.5 mm) vastdraaien. Achterplaat terug en vastschroeven. De draairichting is nu rechtsom voor max capaciteit. Die is in de ene sectie 342 en de andere 322 pF, gek genoeg iets meer dan eerst, 291 en 286 pF meen ik. Phew!

Morgen ga ik hem monteren, veel te veel opwinding voor vandaag. Overigens werkten LW en MW1 zonder problemen met deze afstem-C.



Tjerk, 9ZZ
Bijlagen:
Laatst bewerkt 07 sep 2015 21:44 door admin.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena