Radio's van 1970 tot heden
Philips CD100
- Henk van t Kruis
- [Henk van t Kruis]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
24 aug 2015 10:27 #54317
door Henk van t Kruis
Beantwoord door Henk van t Kruis in topic Philips CD100
@ Leo, Ik heb het artikel op MFB gelezen en geeft goede informatie. Kleine elcootjes willen nog wel eens problemen geven, dat klopt. Toch ga ik eerst een tabel opzetten van alle meetwaarden volgens schema en de huidige gemeten waarde, Dan krijg je ook een beter idee wat de afwijkingen zijn. Als je dat weet en opgelost is kunnen uit voorzorg de componenten vervangen worden.
En het is prachtige apparatuur om aan te werken.
En het is prachtige apparatuur om aan te werken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
24 aug 2015 08:18 - 24 aug 2015 08:19 #54315
door Leo Snoeren
Beantwoord door Leo Snoeren in topic Philips CD100
Ik ben erg benieuwd Henk. Ze zijn me ooit verkocht als "prima werkend", maar dat viel tegen. Uiteraard hebben ze wel gewerkt, nieuw uit de doos. De elco's had ik al vervangen, in de hoop daarmee het probleem op te lossen, maar dat was dus niet zo. Nou ja, ik lees graag je verdere ervaringen met de spelers. Inmiddels is er ook een lijstje tips verschenen op
MFB Freaks
. Misschien heb je er iets aan......
Laatst bewerkt 24 aug 2015 08:19 door Leo Snoeren.
23 aug 2015 00:50 #54297
door ReneV
Beantwoord door ReneV in topic Philips CD100
Mooi apparaat Henk.
Leuk om de ontwikkleing te zien die deze apparaten hebben doorgemaakt. Zo te zien een single layer printboard, met massa's IC's.
Dat zal er nu wel heel anders uitzien in multilayer en 5 of 6 chips.
Lijkt me een hele klus om daar iets vinden.
Rene
Leuk om de ontwikkleing te zien die deze apparaten hebben doorgemaakt. Zo te zien een single layer printboard, met massa's IC's.
Dat zal er nu wel heel anders uitzien in multilayer en 5 of 6 chips.
Lijkt me een hele klus om daar iets vinden.
Rene
- Henk van t Kruis
- [Henk van t Kruis]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
22 aug 2015 16:30 #54288
door Henk van t Kruis
Philips CD100 werd gestart door Henk van t Kruis
Nu we toch in de jaren 80 bezig zijn, ook 2 stuks CD100 op de werkbank. 1 heeft een slecht geluid en de andere doet niets. Persoonlijk blijf ik het prachtige apparaten vind. Robuust opgebouwd. Eerst het exemplaar met het slechte geluid opengelegd en de doc. erbij gepakt van het apparaat en de service manuals van de CDM unit. Hier zal het een en ander opnieuw afgeregeld moeten worden, de spanningen kloppen niet, verder is er een spanningsregelaar niet meer in goede doen en ik zie ook wat kleine elcootjes die er niet fris meer uit zien. Dus al deels aangepakt.
We zien op 1 van de laatste foto's een modificatie die destijds door Philips geadviseerd werd.
We zien op 1 van de laatste foto's een modificatie die destijds door Philips geadviseerd werd.