Radio's van 1970 tot heden
Dynacord DA18/V versterker_schema
18 okt 2013 06:41 #37405
door Franc
Beantwoord door Franc in topic Dynacord DA18/V versterker_schema
Hoi Henk,
Is dit niet een Hifi balans uitgang met dit nummer?
Echt een leuke versterker, deze Dynacord!
Groet Frank
Is dit niet een Hifi balans uitgang met dit nummer?
Echt een leuke versterker, deze Dynacord!
Groet Frank
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
17 okt 2013 22:17 #37397
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Dynacord DA18/V versterker_schema
En die grijze knopjes lijken wel van een PM Philips apparaat te komen.
Vr gr Cees.
Vr gr Cees.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: hkruis
17 okt 2013 21:51 #37396
door maarten
Beantwoord door maarten in topic Dynacord DA18/V versterker_schema
De voedingstrafo is een serviceartikel van Philips, dus grote kans dat dat de best passende voorradige trafo was toen de versterker eens gerepareerd moest worden. Productiedatum mogelijk week 26 van 1956.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: hkruis
- hkruis
- [hkruis]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
17 okt 2013 19:24 #37382
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Dynacord DA18/V versterker_schema
Versterker eens uitgekast en op spanning gezet. Gelijk een flinke brom. waarschijnlijk ergens een open ingang of losse draad. Er is eerder een revisie uitgevoerd en dat ziet er helemaal niet slecht uit. Alleen is de omschakeling van de extra speaker verkeerd uitgevoerd. Hierbij wat foto's voor de liefhebber.
De voedings transformator lijkt mij ook niet orgineel, maar een exemplaar van Philips.
De voedings transformator lijkt mij ook niet orgineel, maar een exemplaar van Philips.
Bijlage IMG_2028.jpg niet gevonden
Bijlage IMG_2029.jpg niet gevonden
- hkruis
- [hkruis]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
13 okt 2013 14:28 #37207
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Dynacord DA18/V versterker_schema
Ja Peter,
leuke versterker om zelf muziek te maken. Vibrato is een frequentie modulatie die in een orgel of een gitaar versterker over het gehele signaal werkt. De modulatie is regelbaar in stappen of lineair met een potmeter tot 25hZ. In het schema is het rond de ECC 83 opgebouwd waar ook die 3 standen schakelaar zit.
Het zit ongetwijfeld ook in je Philicordia.
Ik op de viool en zus op harmonium, net na de kerst van 1962.
leuke versterker om zelf muziek te maken. Vibrato is een frequentie modulatie die in een orgel of een gitaar versterker over het gehele signaal werkt. De modulatie is regelbaar in stappen of lineair met een potmeter tot 25hZ. In het schema is het rond de ECC 83 opgebouwd waar ook die 3 standen schakelaar zit.
Het zit ongetwijfeld ook in je Philicordia.
Ik op de viool en zus op harmonium, net na de kerst van 1962.
13 okt 2013 10:02 #37203
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic Dynacord DA18/V versterker_schema
Leuk ding deze versterker! Zoiets zoek ik nou voor bijv. draaidagen van het NGG. Je hebt wat meer pit dan een standaard grammofoon met zijn 4 W. versterkertje en het is ook niet zo belachelijk groot.
Ik heb het schema ook gevonden, namelijk bij www.peel.dk . Best wel een interessante site, er staat veel informatie op over dit soort versterkers e.d.
Het schema is erg rommelig, je kunt niet goed zien waar de vibrato schakeling nou eigenlijk zit. Wat je wel kan zien is dat deze door een voetschakelaar bediend kan worden. Het is zo te zien opgebouwd rond een ECC83.
Groeten,
Peter
Ik heb het schema ook gevonden, namelijk bij www.peel.dk . Best wel een interessante site, er staat veel informatie op over dit soort versterkers e.d.
Het schema is erg rommelig, je kunt niet goed zien waar de vibrato schakeling nou eigenlijk zit. Wat je wel kan zien is dat deze door een voetschakelaar bediend kan worden. Het is zo te zien opgebouwd rond een ECC83.
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.