Radio's van 1970 tot heden
Dynacord DA18/V versterker_schema
01 sep 2018 13:59 - 01 sep 2018 14:03 #73247
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Dynacord DA18/V versterker_schema
Ruis is niet gebruikelijk, brom wel. Wel een beetje vage manier van mixen:
Misschien ligt het daar aan als het stiekem toch ruis is.
Misschien ligt het daar aan als het stiekem toch ruis is.
Tjerk, 9ZZ
Laatst bewerkt 01 sep 2018 14:03 door PE9ZZ.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Minder
Meer
31 aug 2018 23:21 - 31 aug 2018 23:22 #73234
door Little Jay
Beantwoord door Little Jay in topic Dynacord DA18/V versterker_schema
Hallo! Mijn eerste bericht hier
Ik weet dat dit al een heel oud onderwerp is maar wilde toch proberen een antwoord te krijgen op de volgende vraag.
Ik ben onlangs in bezit gekomen van een Dynacord DA-16/v. Alleen het chassis overig, niet de kast met luidsprekers. Ik heb er zelf een kast omheen gebouwd met een 12” luidspreker er in en gebruik ‘m als gitaarversterker. Klinkt erg goed! Ik moest wel alle koppelcondensatoren vervangen want die lieten DC door.
Versterker functioneert prima, gezond vermogen en veel volume zonder vervorming, maar ik vind de achtergrond ruis nogal fors. Ik bedoel de ruis die er is onafhankelijk van de volumeknop, ook als het volume op 0 staat.
Is dat normaal bij dit soort versterkers? Buizenversterkers hebben natuurlijk altijd wat ruis, maar ik heb meerdere buizen gitaarversterkers en die ruisen niet zo hard als deze.
Iemand een idee hoe de ruis te verminderen? Ik heb al wat oude weerstanden vervangen door moderne kool- of metaalfilm maar dat heeft niet geholpen..
Ik ben onlangs in bezit gekomen van een Dynacord DA-16/v. Alleen het chassis overig, niet de kast met luidsprekers. Ik heb er zelf een kast omheen gebouwd met een 12” luidspreker er in en gebruik ‘m als gitaarversterker. Klinkt erg goed! Ik moest wel alle koppelcondensatoren vervangen want die lieten DC door.
Versterker functioneert prima, gezond vermogen en veel volume zonder vervorming, maar ik vind de achtergrond ruis nogal fors. Ik bedoel de ruis die er is onafhankelijk van de volumeknop, ook als het volume op 0 staat.
Is dat normaal bij dit soort versterkers? Buizenversterkers hebben natuurlijk altijd wat ruis, maar ik heb meerdere buizen gitaarversterkers en die ruisen niet zo hard als deze.
Iemand een idee hoe de ruis te verminderen? Ik heb al wat oude weerstanden vervangen door moderne kool- of metaalfilm maar dat heeft niet geholpen..
Laatst bewerkt 31 aug 2018 23:22 door Little Jay.
13 nov 2013 23:52 #38253
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Dynacord DA18/V versterker_schema
Henk K,
Mooi gemaakt en opgelost zo.
Vr gr Cees.
Mooi gemaakt en opgelost zo.
Vr gr Cees.
- hkruis
- [hkruis]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
13 nov 2013 19:18 - 13 nov 2013 19:22 #38243
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Dynacord DA18/V versterker_schema
Laatst bewerkt 13 nov 2013 19:22 door admin.
- hkruis
- [hkruis]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
24 okt 2013 19:43 #37574
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Dynacord DA18/V versterker_schema
De Dynacord is bijna weer gereed. De brom is opgelost door in de onderkant van de kast een aluminium afscherming te maken die contact maakt met het chassis. Verder is algemeen onderhoud uitgevoerd.
Rest nog het inbouwen van 2 zijluidsprekers. dit worden 2 stuks SABA die ik nog had liggen. Worden op een plankje gemonteerd en via een C aangesloten op de grote speaker, conform schema.
Rest nog het inbouwen van 2 zijluidsprekers. dit worden 2 stuks SABA die ik nog had liggen. Worden op een plankje gemonteerd en via een C aangesloten op de grote speaker, conform schema.
18 okt 2013 12:21 - 18 okt 2013 12:34 #37420
door maarten
Beantwoord door maarten in topic Dynacord DA18/V versterker_schema
Dat zou kunnen. Ik kom bij nadere controle A9 999 18/03 (B6X62A) en A9 999 180/05 tegen in mijn bestanden als uitgangstrafo's. De /01-variant kende ik nog niet.
Laatst bewerkt 18 okt 2013 12:34 door maarten.