Radio's van 1950 tot 1970
Prijs fluctuaties kunstgebitten
Minder
Meer
29 dec 2023 19:32 #98788
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Prijs fluctuaties kunstgebitten
Huub,
De radiomeubels worden tegen woordig als tv meubel gebruikt voor de flatscreen. En te laag zetten we hem op een lange tafel hihi
Ps meubels kunnen goed geluid geven .
Ach over 10 jaar wil men een 3 in 1 combi van philios met gemanium transistoren . Het verschuift roch in de wereld
Ach wij houden nog wel onze spulletjes. En gaan niet elke jaar voor een nieuwe stereo bij de mediamarkt.
De radiomeubels worden tegen woordig als tv meubel gebruikt voor de flatscreen. En te laag zetten we hem op een lange tafel hihi
Ps meubels kunnen goed geluid geven .
Ach over 10 jaar wil men een 3 in 1 combi van philios met gemanium transistoren . Het verschuift roch in de wereld
Ach wij houden nog wel onze spulletjes. En gaan niet elke jaar voor een nieuwe stereo bij de mediamarkt.
René Daemen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
29 dec 2023 19:13 - 29 dec 2023 19:15 #98787
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Prijs fluctuaties kunstgebitten
TJA Rene dat is allenmaal zoo onverkoop baar
Ik lees dat ook allemaal op MPL .komt geen Bod op ook
Wel de radio,s met goed en mooi geluid
PU koffer versterkers zijn ook nog wel gewild
Radio Meubels is niks voor minder hoorige
De luidsprekers zitten te laag bij de Vloer
en gebruiken veel plaats .TV,s is voor de Verzamelaar
Als je een Zee Container bezit .. Je doet er ook Niks mee
Tja Ik heb alleen wat is nodig heeft meer niet
De rest uitgezocht weg gegeven en bij de Gemeente gedunpt OGEN dicht
Zo is het nou eenmaal bij ouder worden of IS
Huub
Ik lees dat ook allemaal op MPL .komt geen Bod op ook
Wel de radio,s met goed en mooi geluid
PU koffer versterkers zijn ook nog wel gewild
Radio Meubels is niks voor minder hoorige
De luidsprekers zitten te laag bij de Vloer
en gebruiken veel plaats .TV,s is voor de Verzamelaar
Als je een Zee Container bezit .. Je doet er ook Niks mee
Tja Ik heb alleen wat is nodig heeft meer niet
De rest uitgezocht weg gegeven en bij de Gemeente gedunpt OGEN dicht
Zo is het nou eenmaal bij ouder worden of IS
Huub
Laatst bewerkt 29 dec 2023 19:15 door Huub.
29 dec 2023 17:55 #98786
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Prijs fluctuaties kunstgebitten
De jonge generaties heeft niets aan eennradio met alleen am erop
een radio met hoorn zegt niets
de beperkte kwaliteit van Am trekt hun niet dus deze toestellen alleen bij liefhebbers al wordt dit dun bezaait . Men overlijd en met pijn en moeite kom je. Van de radio collectie af en er is ook een vorm van verzadiging. Komt een tijd dat de prijzen zakken .
de druktoest toestellen. Hebben al een betere geluid met fm zekere duurdere stereo doen niet onder dan transistor van nu .daardoor stijgt de prijs .
er zijn van de gesjeesde handelaar die ongerestaUreetde vieze toestellen voor een vermogen op marktplaats zetten en denken rijk te worden .
kijk een gerestaureerd toestel mag best wat opbrengen hetbwerk wat er in ait revisie
radiomeubels zitten ook in de lift vroeger raakte je ze aan de straat stenen niet kwijt en had je ze voor een grijpstuiver .
zie ook wel gerstaureerde met een moderne platenspeler in voornhoge prijzen .
juist een verkeerde speler haalt de waarde onderuit.
doe wat langer over de restauratie en zoek de originele platenspeler erbij.
dat is de hobby maar een philips fx552 met een dual 1210 is niet meer waard.
Op je radio kan je een losse bluetooth adaptor plaasen zofat het modern is voor de jongeren
een radio met hoorn zegt niets
de beperkte kwaliteit van Am trekt hun niet dus deze toestellen alleen bij liefhebbers al wordt dit dun bezaait . Men overlijd en met pijn en moeite kom je. Van de radio collectie af en er is ook een vorm van verzadiging. Komt een tijd dat de prijzen zakken .
de druktoest toestellen. Hebben al een betere geluid met fm zekere duurdere stereo doen niet onder dan transistor van nu .daardoor stijgt de prijs .
er zijn van de gesjeesde handelaar die ongerestaUreetde vieze toestellen voor een vermogen op marktplaats zetten en denken rijk te worden .
kijk een gerestaureerd toestel mag best wat opbrengen hetbwerk wat er in ait revisie
radiomeubels zitten ook in de lift vroeger raakte je ze aan de straat stenen niet kwijt en had je ze voor een grijpstuiver .
zie ook wel gerstaureerde met een moderne platenspeler in voornhoge prijzen .
juist een verkeerde speler haalt de waarde onderuit.
doe wat langer over de restauratie en zoek de originele platenspeler erbij.
dat is de hobby maar een philips fx552 met een dual 1210 is niet meer waard.
Op je radio kan je een losse bluetooth adaptor plaasen zofat het modern is voor de jongeren
René Daemen
29 dec 2023 17:23 - 29 dec 2023 17:26 #98785
door Ben Dijkman
Handtekening
Beantwoord door Ben Dijkman in topic Prijs fluctuaties kunstgebitten
Hallo Gino.
Ik denk dat dat id.d. zo het geval is.
De latere (dan ons) generatie kent het naar MG luisteren eigenlijk niet meer vanuit hun jeugd. De vaak wat matige geluidskwaliteit van AM vinden wij juist prachtig omdat we weten hoe het werkt: Waardoor die fading en 'storingen"veroorzaakt worden.
Onweer in de lucht ergens in NL...dat kon je oh zo mooi horen aankomen....
Al dat soort dingen vinden wij juist zo mooi.
De jongere generatie hoort alleen maar storing en denkt meteen dat de radio defecten heeft en komt niet verder dan ... wat moet je met zo'n oud ding.
Onlangs stond mijn dochter bij mij toen ik een radio aan het repareren was. Stomverbaasd hoorde ze allerlei buitenlandse zenders voorbijkomen..(Op AM)..Hoe is dat mogelijk op zo'n oude radio.... hoe kan dat ...vroeg ze zich helemaal verbouwereerd af....
Tja meiske....leuk he? Dat vinden wij oudjes heel normaal

Ik krijg regelmatig mensen over de vloer die toch graag weer een oude radio willen om naar de F.M te luisteren.
Het toestel moet er wel mooi gaaf en fris uitzien
( dus absoluut geen lelijke versmeerde l.s doekjes) en het toestel moet probleemloos spelen.
Wat het kost is bij de meesten absoluut niet van belang.
De kunstgebitten hebben wel meer (en wat lastiger) reparaties nodig dan de oude rakkers:
Gaar schaalkoord (lijkt vaak nog goed maar bij dagelijks gebruik knapt het erg snel)
Slechte/verlopen weerstanden
En natuurlijk de elco's en condensatortjes
Schaallampjes.
F.M. tuner problemen.
Een doorsnee ongerestaureerde is wat mij betreft dan ook zeker geen flink bedrag waardig, hooguit een paar tientjes.
Maar voor de beter klinkende toestellen die snel een liefhebber zullen vinden, gaan we wel graag wat hoger zitten.
Op M.P zie ik soms "rampenplanken" voorbij komen waar ze de prijs voor vragen van een op en top gerestaureerde. Vaak gevoed door pure onkunde en/of goudkoorts
Ik denk dat dat id.d. zo het geval is.
De latere (dan ons) generatie kent het naar MG luisteren eigenlijk niet meer vanuit hun jeugd. De vaak wat matige geluidskwaliteit van AM vinden wij juist prachtig omdat we weten hoe het werkt: Waardoor die fading en 'storingen"veroorzaakt worden.
Onweer in de lucht ergens in NL...dat kon je oh zo mooi horen aankomen....
Al dat soort dingen vinden wij juist zo mooi.
De jongere generatie hoort alleen maar storing en denkt meteen dat de radio defecten heeft en komt niet verder dan ... wat moet je met zo'n oud ding.
Onlangs stond mijn dochter bij mij toen ik een radio aan het repareren was. Stomverbaasd hoorde ze allerlei buitenlandse zenders voorbijkomen..(Op AM)..Hoe is dat mogelijk op zo'n oude radio.... hoe kan dat ...vroeg ze zich helemaal verbouwereerd af....
Tja meiske....leuk he? Dat vinden wij oudjes heel normaal
Ik krijg regelmatig mensen over de vloer die toch graag weer een oude radio willen om naar de F.M te luisteren.
Het toestel moet er wel mooi gaaf en fris uitzien
( dus absoluut geen lelijke versmeerde l.s doekjes) en het toestel moet probleemloos spelen.
Wat het kost is bij de meesten absoluut niet van belang.
De kunstgebitten hebben wel meer (en wat lastiger) reparaties nodig dan de oude rakkers:
Gaar schaalkoord (lijkt vaak nog goed maar bij dagelijks gebruik knapt het erg snel)
Slechte/verlopen weerstanden
En natuurlijk de elco's en condensatortjes
Schaallampjes.
F.M. tuner problemen.
Een doorsnee ongerestaureerde is wat mij betreft dan ook zeker geen flink bedrag waardig, hooguit een paar tientjes.
Maar voor de beter klinkende toestellen die snel een liefhebber zullen vinden, gaan we wel graag wat hoger zitten.
Op M.P zie ik soms "rampenplanken" voorbij komen waar ze de prijs voor vragen van een op en top gerestaureerde. Vaak gevoed door pure onkunde en/of goudkoorts
Handtekening
Laatst bewerkt 29 dec 2023 17:26 door Ben Dijkman.
29 dec 2023 15:23 #98784
door Gino
Als het oud is is het leuk
Prijs fluctuaties kunstgebitten werd gestart door Gino
In mijn jeugd begon ik met de aanschaf van buizenradio's. Zal zo 1974 geweest zijn. Mijn eerste was een BX750A... die kocht ik voor een habbekrats. Ik denk 10 gulden. Gewoon een oude radio om naar Veronica/Noordzee/radio Caroline te luisteren.
Was toen gewoon een afgedankte radio van plm 20 jaar oud.
Zo'n 15 jaar geleden ontdekte ik de buizentoestellen weer. Ik kocht zo hier en daar (ook in 3Bergen) wat modelletjes die mij aanspraken. Vooral de druktoetsmodellen of minder beleefd "de gebitten".
Bij het opruimen van de zolder kwam ik een lijstje tegen met de toen door mij betaalde aanschafprijzen.
Was toen het leven goedkoper? Blijkbaar. Diverse plano's (BX5..../BX6...) compleet en spelend kostten vaak niet meer dat 10 euro. Uitschieters naar 20 euro voor de B7X14A nagalmtoestellen. Grote Duitsers de luxe Philipsen waren veelal niet veel duurder.
Nu lukt een leuke aankoop voor deze prijzen niet meer.
Herkent iemand dat?
Speelde zo'n 15 jaar geleden mee dat de focus toen op de vooroorlogse toestellen lag, en de gebitten bijkomend oninteressant waren?
Zijn de panelen nu verschoven door de teloorgang van de AM en de herontdekking van de laatste buizentoestellen met FM?
Overall zie ik de vooroorlogse radio's niet in deze prijsstijgingen meekomen.
Was toen gewoon een afgedankte radio van plm 20 jaar oud.
Zo'n 15 jaar geleden ontdekte ik de buizentoestellen weer. Ik kocht zo hier en daar (ook in 3Bergen) wat modelletjes die mij aanspraken. Vooral de druktoetsmodellen of minder beleefd "de gebitten".
Bij het opruimen van de zolder kwam ik een lijstje tegen met de toen door mij betaalde aanschafprijzen.
Was toen het leven goedkoper? Blijkbaar. Diverse plano's (BX5..../BX6...) compleet en spelend kostten vaak niet meer dat 10 euro. Uitschieters naar 20 euro voor de B7X14A nagalmtoestellen. Grote Duitsers de luxe Philipsen waren veelal niet veel duurder.
Nu lukt een leuke aankoop voor deze prijzen niet meer.
Herkent iemand dat?
Speelde zo'n 15 jaar geleden mee dat de focus toen op de vooroorlogse toestellen lag, en de gebitten bijkomend oninteressant waren?
Zijn de panelen nu verschoven door de teloorgang van de AM en de herontdekking van de laatste buizentoestellen met FM?
Overall zie ik de vooroorlogse radio's niet in deze prijsstijgingen meekomen.
Als het oud is is het leuk
De volgende gebruiker (s) zei dank u: RR1957