Dit is mijn eerste post op dit forum.
De situatie: een vriendin van mij heeft deze radio en heeft sentimentele waarde. Hij is van haar overleden man geweest.
Vandaag hebben we de radio voor het eerst weer aangesloten en aangezet. Wel eerst een andere stekker op het snoer, ik heb alleen contacten met randaarde.
Het geluid is best goed, ik ben van de transistor tijd. Geboren in 1973. Wel mijn hele werkende leven actief in elektronica reparatie.
Er vielen mij een paar dingen op.
De volume knop kraakt, ik weet dat die vervangen moet worden. Zijn de knoppen makkelijk te verwijderen?
De ontvangst van de FM is zeer zwak. Als je de kabel vast hebt, dan heeft dat al invloed op de ontvangst. Op de hele schaal ontvang ik überhaupt maar twee zenders. Ik weet niet welke. De lintkabel loop door de binnenkant van de radio heen, maar ik denk dat dat niet echt een probleem kan/zal zijn. Kunnen de contacten van de stekkers van de lintkabel niet genoeg contact maken, gecorrodeerd zijn? Moet die kabel anders lopen?
De kast heeft 3 jonge kinderen meegemaakt. Voor nu heb ik met een Dettol doekje het stof eraf gehaald. Maar wat is het beste om weer een beetje glans op de te krijgen. Ik las vandaag op dit forum dat bijenwas de glans weer terug kon brengen. Nogmaals, als nieuw hoeft het er niet uit te zien.
Ik heb ook het gevoel dat de tuning knop een beetje slipt. Is dat normaal?
Natuurlijk zit de radio helemaal vol met stof, die haal ik met de stofzuiger weg.
Ik hoop dat jullie mij van een paar tips kunnen voorzien. Ook wat standaard vervangen zou moeten worden. Dan kan ik dat met haar overleggen. Nogmaals het heeft sentimentele waarde, geen esthetische.
Groet Wilco