Radio's van 1950 tot 1970
Philips bx 290 u
Minder
Meer
15 okt 2020 20:37 #86058
door Ben Dijkman
Handtekening
Beantwoord door Ben Dijkman in topic Philips bx 290 u
@Sander.
Als die schalen verder nog in goede conditie zijn kunnen we die zonder problemen opnieuw bedrukken.
Nieuwe schalen maken is voor ons ook een dure aangelegenheid .
Dit omdat die enkele goede geschikte kunststoffen materialen vanwege milieu regels,
uit het buitenland moet komen en/of peperduur zijn geworden als het al ergens in Nederland nog te krijgen is.
Omdat het een relatief grote en grillige oppervlakte is , is er bij deze schalen een grotere kans op luchtbel insluiting waardoor je per oplage ook nog meer uitvallers/ miskleunen hebt.
Opnieuw bedrukken is daarom een veel makkelijker en heel, betaalbare oplossing,
afhankelijk van het aantal te bedrukken exemplaren natuurlijk.
Hoe meer... des te goedkoper het kan worden.
Als die schalen verder nog in goede conditie zijn kunnen we die zonder problemen opnieuw bedrukken.
Nieuwe schalen maken is voor ons ook een dure aangelegenheid .
Dit omdat die enkele goede geschikte kunststoffen materialen vanwege milieu regels,
uit het buitenland moet komen en/of peperduur zijn geworden als het al ergens in Nederland nog te krijgen is.
Omdat het een relatief grote en grillige oppervlakte is , is er bij deze schalen een grotere kans op luchtbel insluiting waardoor je per oplage ook nog meer uitvallers/ miskleunen hebt.
Opnieuw bedrukken is daarom een veel makkelijker en heel, betaalbare oplossing,
afhankelijk van het aantal te bedrukken exemplaren natuurlijk.
Hoe meer... des te goedkoper het kan worden.
Handtekening
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
15 okt 2020 20:19 #86057
door Ben Dijkman
Handtekening
@Frank.
Nog vergeten op in te gaan .
Jazeker kunnen oude schalen opnieuw bedruk worden. Graag zelfs
Zou al fantastisch zijn als we 15 of meer goede originele schalen bij elkaar kunnen krijgen.
Je kan dan ook nog kiezen welke kleur: Rood of Ivoor.
Iedereen weet denk ik wel hoe je de letters eraf kunt poetsen.

!! Maar gebruik op kunststof nooit sterke vloeistoffen zoals tinner of aceton.!!
Nog vergeten op in te gaan .
Jazeker kunnen oude schalen opnieuw bedruk worden. Graag zelfs
Zou al fantastisch zijn als we 15 of meer goede originele schalen bij elkaar kunnen krijgen.
Je kan dan ook nog kiezen welke kleur: Rood of Ivoor.
Iedereen weet denk ik wel hoe je de letters eraf kunt poetsen.
!! Maar gebruik op kunststof nooit sterke vloeistoffen zoals tinner of aceton.!!
Handtekening
15 okt 2020 18:54 #86056
door Ben Dijkman
Handtekening
@Frank.
1e probleem is dat mensen een kapotte beschadigde oude radio veel te duur kopen omdat ze niet eerst even hebben gekeken wat het kost nieuwe om het toestel weer in goede nette staat te krijgen : Alles boven de "2 euro " is dan al te duur.
2e probleem is dat mensen een radio juist veel te goedkoop hebben gekocht en niet weten wat een mooi gaaf exemplaar in alle redelijkheid ..mag.. kosten.
Die mensen vinden alles te duur zodra het boven dat tientje komt wat ze voor hun toestel hebben betaald. (Werkelijk gebeurd met een lentebode die toen in die tijd met gemak 800€ opleverde toen , werd in verrot gescholden omdat de nieuwe knoppen die hij nodig had 24 euro moesten kosten. tja dat was afzetterij vond hij want dat had heb het hele toestel ( uit een zolderverkoop van overleden familielid )nog niet eens gekost.
Tja tegen dat soort argumenten daar kan ik mij natuurlijk niet tegen verdedigen, maar al toch sta je door die persoon al heel snel als afzetter/ veel te duur/ commercieel te boek dankzij het internet .
BTW : Ik heb die man in kwestie geadviseerd om voortaan minimaal 200 euro voor een radiotoestel te betalen zodat de onderdelen dan nooit meer duurder zouden zijn dan hij voor de radio had betaald en hij dan wél heel blij zou zijn met nieuwe knoppen voor slechts 24 euro.
Ik had eigenlijk wel verwacht dat hij daar heel boos op zou reageren.....
De man in kwestie antwoorde mij gelukkig heel begripvol. Hij bedankte mij zelfs voor het antwoord zei dat hij de zaken nog nooit zo bekeken had.
Hij wilde de knoppen set toch wel heel graag kopen nu .
Zo kan het dus ook.
Het is meestal ook geen gemenigheid of onwil hoor maar vaak een kwestie van niet even verder kijken dan de neus lang is .
Ik doe dit werk nu nog wel ,maar het kan ook maar zo eens afgelopen zijn.
Zou jammer zijn als je dan niet van de mogelijkheden gebruik gemaakt hebt die er nu nog wel zijn.
1e probleem is dat mensen een kapotte beschadigde oude radio veel te duur kopen omdat ze niet eerst even hebben gekeken wat het kost nieuwe om het toestel weer in goede nette staat te krijgen : Alles boven de "2 euro " is dan al te duur.
2e probleem is dat mensen een radio juist veel te goedkoop hebben gekocht en niet weten wat een mooi gaaf exemplaar in alle redelijkheid ..mag.. kosten.
Die mensen vinden alles te duur zodra het boven dat tientje komt wat ze voor hun toestel hebben betaald. (Werkelijk gebeurd met een lentebode die toen in die tijd met gemak 800€ opleverde toen , werd in verrot gescholden omdat de nieuwe knoppen die hij nodig had 24 euro moesten kosten. tja dat was afzetterij vond hij want dat had heb het hele toestel ( uit een zolderverkoop van overleden familielid )nog niet eens gekost.
Tja tegen dat soort argumenten daar kan ik mij natuurlijk niet tegen verdedigen, maar al toch sta je door die persoon al heel snel als afzetter/ veel te duur/ commercieel te boek dankzij het internet .
BTW : Ik heb die man in kwestie geadviseerd om voortaan minimaal 200 euro voor een radiotoestel te betalen zodat de onderdelen dan nooit meer duurder zouden zijn dan hij voor de radio had betaald en hij dan wél heel blij zou zijn met nieuwe knoppen voor slechts 24 euro.
Ik had eigenlijk wel verwacht dat hij daar heel boos op zou reageren.....
De man in kwestie antwoorde mij gelukkig heel begripvol. Hij bedankte mij zelfs voor het antwoord zei dat hij de zaken nog nooit zo bekeken had.
Hij wilde de knoppen set toch wel heel graag kopen nu .
Zo kan het dus ook.
Het is meestal ook geen gemenigheid of onwil hoor maar vaak een kwestie van niet even verder kijken dan de neus lang is .
Ik doe dit werk nu nog wel ,maar het kan ook maar zo eens afgelopen zijn.
Zou jammer zijn als je dan niet van de mogelijkheden gebruik gemaakt hebt die er nu nog wel zijn.
Handtekening
De volgende gebruiker (s) zei dank u: RR1957
15 okt 2020 18:01 #86055
door RR1957
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Beantwoord door RR1957 in topic Philips bx 290 u
Beste Hans, ik geef gewoon vriendelijk mijn vrije mening ZONDER aanschijns des
persoons.
In iedere vrije mening zit altijd wel een zaadje dat iemand zich aan kan trekken,
terwijl dat NOOIT de bedoeling is. Zou iedereen dat doen, inclusief mijn
persoontje, dan is de vrije mening ten dode opgeschreven.
Het gaat er om wat de ervaringen in het algemeen zijn als je om je heen kijkt in
ieders eigen wereld. Verder dan dat kan men immers niet kijken.
Net als het universum. Daar kan alleen ook in gekeken worden tot de grens
dat licht de aarde nooit zal bereiken door de onmetelijke afstanden.
persoons.
In iedere vrije mening zit altijd wel een zaadje dat iemand zich aan kan trekken,
terwijl dat NOOIT de bedoeling is. Zou iedereen dat doen, inclusief mijn
persoontje, dan is de vrije mening ten dode opgeschreven.
Het gaat er om wat de ervaringen in het algemeen zijn als je om je heen kijkt in
ieders eigen wereld. Verder dan dat kan men immers niet kijken.
Net als het universum. Daar kan alleen ook in gekeken worden tot de grens
dat licht de aarde nooit zal bereiken door de onmetelijke afstanden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Ben Dijkman, Johannes
15 okt 2020 14:06 - 15 okt 2020 14:06 #86054
door Johannes
Beantwoord door Johannes in topic Philips bx 290 u
Hoi René,
Ik voel mij niet aangesproken, dus niet generaliseren hoor. Ik heb al heel wat mooie spullen van Ben gekocht en ook kon ik af en toe een voorbeeld schaal of achterwand beschikbaar stellen om na te maken ter verrijking van de hobby.
Maar je hebt wel gelijk hoor want voor veel mede-hobbyisten is het al gauw te duur
Hans
Ik voel mij niet aangesproken, dus niet generaliseren hoor. Ik heb al heel wat mooie spullen van Ben gekocht en ook kon ik af en toe een voorbeeld schaal of achterwand beschikbaar stellen om na te maken ter verrijking van de hobby.
Maar je hebt wel gelijk hoor want voor veel mede-hobbyisten is het al gauw te duur
Hans
Laatst bewerkt 15 okt 2020 14:06 door Johannes.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: RR1957
15 okt 2020 10:22 - 15 okt 2020 10:35 #86053
door RR1957
Beantwoord door RR1957 in topic Philips bx 290 u
Hoi Ben.
Helemaal mee eens.
Nederlanders zijn te gierig om daadwerkelijk aan de hobby wat uit te geven en werk
zoals van BD te waarderen. Dat gaat inderdaad in het buitenland veel beter.
Nederlanders zijn klagers en zeurkousen en als iets ze niet bevalt gaan ze al snel in
de 'pest-mode'. Daar weet ik ook alles van.
Net zo goed als men wel -veel- geld wil uitgeven aan een goede hifi installatie, maar
liever geen cent wil uitgeven aan de dragers van de muziek. Zelfs in FB groepen die
over platencollecties gaan wordt steevast vol trots geroepen dan men een bepaalde
naar hun smaak geweldige plaat "voor nog geen euro" hebben weten te 'Scoren".
Dat de gemiddelde nieuwe plaat tussen de 10 en 30 euro kost vinden ze
"ongelooflijk of zelfs belachelijk duur".
Dat ze er de rest van hun leven plezier aan beleven speelt bij de prijs niet mee.
Een nieuwe fraaie repro schaal voor een historische radio geeft voor de rest van je leven
qua aanblik ook alleen maar plezier. Een kapotte of versleten schaalplaat geeft constant
ergernis.
Helemaal mee eens.
Nederlanders zijn te gierig om daadwerkelijk aan de hobby wat uit te geven en werk
zoals van BD te waarderen. Dat gaat inderdaad in het buitenland veel beter.
Nederlanders zijn klagers en zeurkousen en als iets ze niet bevalt gaan ze al snel in
de 'pest-mode'. Daar weet ik ook alles van.
Net zo goed als men wel -veel- geld wil uitgeven aan een goede hifi installatie, maar
liever geen cent wil uitgeven aan de dragers van de muziek. Zelfs in FB groepen die
over platencollecties gaan wordt steevast vol trots geroepen dan men een bepaalde
naar hun smaak geweldige plaat "voor nog geen euro" hebben weten te 'Scoren".
Dat de gemiddelde nieuwe plaat tussen de 10 en 30 euro kost vinden ze
"ongelooflijk of zelfs belachelijk duur".
Dat ze er de rest van hun leven plezier aan beleven speelt bij de prijs niet mee.
Een nieuwe fraaie repro schaal voor een historische radio geeft voor de rest van je leven
qua aanblik ook alleen maar plezier. Een kapotte of versleten schaalplaat geeft constant
ergernis.
Laatst bewerkt 15 okt 2020 10:35 door RR1957.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Ben Dijkman