Radio's van 1950 tot 1970
typenaam v/h stekkertje heb ik nodig om de FM antenne in te pluggen?
- verbruggher
- [verbruggher]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
11 jun 2020 08:44 #84045
door verbruggher
Handtekening
Beantwoord door verbruggher in topic typenaam v/h stekkertje heb ik nodig om de FM antenne in te pluggen?
Bedankt allen! Zeer verhelderende informatie. Ik zal dus...
1) een dubbele banaanstekker bestellen zoals www.allekabels.be/luidspreker-stekker/44...LEAQYASABEgL19vD_BwE
2) ...verbind die dubbele banaanstekker dan met een gewone muziekboxdraad, of moet het effectief zo'n lintkabel zijn van een FM dipool antenne? www.bol.com/nl/p/fm-dipool-lint-antenne/...YEAQYAiABEgK8K_D_BwE
...vervolgens steek ik de dubbele banaanstekker horizontaal in de bovenste 2 gaatjes die links net niet helemaal in beeld zijn.
1) een dubbele banaanstekker bestellen zoals www.allekabels.be/luidspreker-stekker/44...LEAQYASABEgL19vD_BwE
2) ...verbind die dubbele banaanstekker dan met een gewone muziekboxdraad, of moet het effectief zo'n lintkabel zijn van een FM dipool antenne? www.bol.com/nl/p/fm-dipool-lint-antenne/...YEAQYAiABEgK8K_D_BwE
...vervolgens steek ik de dubbele banaanstekker horizontaal in de bovenste 2 gaatjes die links net niet helemaal in beeld zijn.
Handtekening
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
10 jun 2020 21:11 #84041
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic typenaam v/h stekkertje heb ik nodig om de FM antenne in te pluggen?
Je moet inderdaad de bovenste aansluiting hebben die nog net in beeld is.
De aansluiting “Wire Radio” is voor een soort draadomroep op de lange golf, werd o.a. In Zwitserland gebruikt.
Je kunt twee banaanstekers gebruiken, maar officieel hoort daar een stekertje met twee pennen in, voor lintkabel, zoals afgebeeld.
Groeten,
Peter
De aansluiting “Wire Radio” is voor een soort draadomroep op de lange golf, werd o.a. In Zwitserland gebruikt.
Je kunt twee banaanstekers gebruiken, maar officieel hoort daar een stekertje met twee pennen in, voor lintkabel, zoals afgebeeld.
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
10 jun 2020 21:00 #84040
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic typenaam v/h stekkertje heb ik nodig om de FM antenne in te pluggen?
De foto is wat verwarrend.
De FM antenne aansluiting is links nog wat in beeld, de twee bovenste aansluitingen zijn voor de FM antenne.
Daar passen de banaanstekkers ook in.
De FM antenne aansluiting is links nog wat in beeld, de twee bovenste aansluitingen zijn voor de FM antenne.
Daar passen de banaanstekkers ook in.
Mvg.
Bert
10 jun 2020 20:49 #84039
door admin
Henk van 't Kruis
Beantwoord door admin in topic typenaam v/h stekkertje heb ik nodig om de FM antenne in te pluggen?
Henk van 't Kruis
- verbruggher
- [verbruggher]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
10 jun 2020 20:32 #84038
door verbruggher
Handtekening
Beantwoord door verbruggher in topic typenaam v/h stekkertje heb ik nodig om de FM antenne in te pluggen?
(zie de bijlage trouwens in mijn eerste bericht)
Handtekening
- verbruggher
- [verbruggher]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
10 jun 2020 20:31 - 11 jun 2020 13:09 #84037
door verbruggher
Handtekening
Ik heb een 22RF870 buizenradio en wil graag een FM antennen inpluggen om betere ontvangst te hebben. Kent iemand de naam of het type van de stekker die ik moet zoeken om er dan een draadje aan te koppelen?
Handtekening
Laatst bewerkt 11 jun 2020 13:09 door admin.