Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

typenaam v/h stekkertje heb ik nodig om de FM antenne in te pluggen?

Meer
17 jun 2020 16:17 #84195 door Bert Kn

de 3 defecte lampjes zie ik perfect zitten binnenin, maar ik kan er niet aan met mn vingers om ze te vervangen...heb m'n hoofd er al over gebroken waarom ze het toendertijd niet gemakkelijker maakten

Ja bij de F9X38A kom je er ook niet zo bij en moet je het uitkasten om ze te vervangen.
Als je ze ooit gaat vervangen raad ik je aan om NOS lampjes te gebruiken.
De nieuwe productie lampjes gaan niet zo lang mee.

Mvg.
Bert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
17 jun 2020 16:00 #84193 door verbruggher
Machtig om te lezen

- bij mij ontbrak de snaar van de platenspeler gewoon, dankzij de intacte handleiding kon ik gelukkig snel een nieuwe bestellen (of een gelijkaardig voorgesteld alternatief toch)
- er zat ook een vreemd schakelaartje in de kast die verbonden was met 2 van de 4 boxen binnenin, maar de reden daarvan was helemaal onduidelijk, het deed ogenschijnlijk niets. Ik heb die boxen dan maar herkoppelt op basis van een foto op het internet, waar de open achterkant toevallig zichtbaar was. (ik denk grammofoon.com) en nu speelt hij netjes terug in stereo op z'n 4 boxen. (zie foto's)

resteert mij nog:
- de FM ontvangst verbeteren
- opnieuw dekselplaatjes vinden voor enkele draaiknopjes die ze verloren zijn.
- de 3 defecte lampjes zie ik perfect zitten binnenin, maar ik kan er niet aan met mn vingers om ze te vervangen...heb m'n hoofd er al over gebroken waarom ze het toendertijd niet gemakkelijker maakten om die lampjes te vervangen versus de hele setup eruit te moeten vijzen? Zo'n gloeilampjes gingen toch regelmatig eens defect vroeger dunkt me. (zie foto's)

Maar buiten dat, speelt hij prachtig...zeker als ik een Spotify playlist uit die tijd erop afspeel (via de bandrecorder input) of een oude vinyl plaat (ignore the willy sommers plaat, haha). Heerlijk gezellig als je 's avonds met vrienden gezellig in de woonkamer zit.

Handtekening
Bijlagen:

Meer
17 jun 2020 15:38 #84191 door Bert Kn

Heb jij de jouwe ooit laten reviseren, of deed je dat zelf Bert?

Dag Rien,
De F9X38A werd mij zo’n vier jaar geleden spontaan via dit forum aangeboden waarvan HIER een verslag.
De snaar van de platenspeler was aan vervanging toe, de bandrecorder was defect en de FM stereo decoder deed het niet.
De snaar heb ik toen vervangen op MP scoorde ik voor een paar tientjes een goedwerkende inbouw bandrecorder van het juiste type.
Het laten repareren van de FM decoder is er nog steeds niet van gekomen.
Verder is er nooit wat aangedaan hij staat bijna degelijks aan op de lokale omroep hier en desondanks speelt hij nog steeds de sterren van de hemel.

Mvg.
Bert

Meer
17 jun 2020 09:31 #84186 door Rene Daemen
Peter zit hier
Onder Peter1952
Je kan ook via www.grammofoon.com
Technische commisie peter aanklikken kun je zo mailen
Mvg René Daemen

René Daemen

Meer
17 jun 2020 09:16 #84185 door Francois129
Peter is ook actief op dit forum.

François

Meer
17 jun 2020 08:20 #84183 door verbruggher
Knap hoor, die F9X38A is echt prachtig!

Revisie zal het zijn vrees ik, maar bij wie kan ik nog terecht voor een buizenradio revisie? Er zijn bijvoorbeeld ook enkele lampjes die het niet meer doen, en die vervang ik niet in even in 123 door het frontje ervan af te halen heb ik al gemerkt. Alles moet eruit lijkt me.

Ene "Peter Boin" in Nederland kon ik terugvinden van grammofoon.com ? Heb jij de jouwe ooit laten reviseren, of deed je dat zelf Bert?

Handtekening

Gemaakt door Kunena