Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

magnetophone ingang

Meer
06 dec 2019 11:44 - 06 dec 2019 11:51 #80833 door peter1952
Beantwoord door peter1952 in topic magnetophone ingang
Zonder de twee weerstandjes zou het wel moeten werken. Maar heb je de afscherming wel aangesloten op de massa kant van de platenspeler aansluiting? Je praat over een brom. Misschien de massa kant van de aansluiting op de radio intern onderbroken? Hou de afscherming van het kabeltje eens tegen het chassis (de metalen omranding van de aansluiting). Als er dan wel geluid is dan is inderdaad de massa intern onderbroken. Je kunt ook met een universeelmeter meten of er verbinding is tussen het chassis en de massa kant van de aansluiting.

Nog een mogelijkheid: Gebruik je een hoesje om je telefoon? Dan gaat de plug niet ver genoeg. Even het hoesje eraf of bij de aansluiting wegvouwen en dan nog eens proberen. Veel 3,5 mm. pluggen maken slecht contact.

Het moet gewoon werken zo.

Edit: Je hebt het over twee draadjes die je op de ingang hebt aangesloten. Je moet of drie draadjes of twee draadjes plus een afscherming hebben.

Meet het kabeltje eens door: De draadjes moeten uitkomen op de punt en het ringetje in het midden van de plug. Die komen uiteindelijk aan elkaar (al of niet via de weerstandjes) en aan de bromgevoelige kant van de platenspeler aansluiting. Het deel van de plug dat meteen tegen de huls aanzit is de massa en die moet aan de massa van de platenspeler aansluiting zitten.

Op internet zijn duidelijke aansluitschema’s te vinden.

Kun je anders eens een foto maken hoe je het hebt aangesloten?

Groeten,
Peter

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Laatst bewerkt 06 dec 2019 11:51 door peter1952.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
06 dec 2019 10:43 - 06 dec 2019 11:50 #80830 door peter1
Beantwoord door peter1 in topic magnetophone ingang
nou vandaag even een kabeltje aangesloten vanaf de mp3 speler en later mobiele telefoon.
beide zelfde verhaal, als ik het aanraak een dikke brom , als ik de mp3 speler aansluit geen geluid, echter wel als ik de volume knop van de buizenradio helemaal open zet hoor ik in de brom de muziek in de verte...kabeltje is wat simpel nu...twee din pluggetjes, eentje afgeknipt en die twee draadje op de ingang aangesloten, maar geen succes zo......ik heb nu geen weerstandjes liggen anders had ik dat even geprobeerd.....als ik de ingang van de buienradio aanraak met mijn vinger heb ik direct een harde brom dus dat lijkt mij goed te werken.
ik zal ergens wel een denkfout maken.....wel jamme dat het geluid en ontvangst op de mg zo waardeloos is, kan er ook geen antenne op aansluiten, de antenne aansluiting zal wel voor de lange golf zijn en dat is ook een beperkte band met wat minimale wazige slechte praat zenders .

dus streamen is wel leuk, ik ga toch even een bleutooth apparaatje bestellen bij ali
Laatst bewerkt 06 dec 2019 11:50 door peter1.

Meer
30 nov 2019 19:00 #80782 door peter1952
Ja Huub, zal allemaal wel. Maar de vraagsteller wil gewoon zijn telefoon afspelen op de platenspeleringang. De discussie over het opnemen met een bandrecorder is hier totaal niet aan de orde.

Groeten,
Peter

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.

Meer
30 nov 2019 10:18 #80777 door Huub
Beantwoord door Huub in topic magnetophone ingang
Het is wel zo,n beetje uit de beging jaren
Recorders vandaar ook de platte PH stekkers
later met diode aansluiting was het geluid
voor opnamens ook veeel beter
huub

Meer
30 nov 2019 07:43 - 30 nov 2019 07:44 #80776 door peter1952
Ja, en? Dit kan met (bijna) elke radio zonder specifieke bandrecorder aansluiting. De pick-up aansluiting voor weergave en de luidspreker aansluiting voor opname, hoewel dat laatste niet ideaal is.
Niets bijzonders dus.
Hoe je zowel een recorder als een platenspeler samen moet aansluiten staat er niet bij.

Alleen het verhaal over de aansluiting op U-toestellen in hier niet van toepassing omdat het geen U-toestel is.

Groeten,
Peter

Peter Boin,

Laatst bewerkt 30 nov 2019 07:44 door peter1952.

Meer
29 nov 2019 22:38 - 29 nov 2019 22:42 #80775 door Huub
Beantwoord door Huub in topic magnetophone ingang
het is toch een comby aansluitng
zo wel pu als recorder ?
ook uit de luidspreker uitgang opname
huub
Laatst bewerkt 29 nov 2019 22:42 door Huub.

Gemaakt door Kunena