Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

Gezocht: potmeter voor Philips B6X82A

Meer
02 mei 2018 06:53 #72313 door PE9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Gezocht: potmeter voor Philips B6X82A
Zoals altijd voor een succesvolle diagnose is zoveel mogelijk informatie een pre. Hoezo, "versleten"? Kraakt-ie maar regelt-ie verders wel goed? Dan hoeft-ie alleen maar schoongemaakt te worden. Uiteraard met beleid, niet willy-nilly contactspray erin spuiten. Doet-ie het helemaal niet meer? Tja, dan heb je inderdaad een donortoestel nodig. Je radio ziet er inderdaad prachtig uit, dat wel!

Tjerk, 9ZZ
De volgende gebruiker (s) zei dank u: albertr

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
01 mei 2018 23:24 #72310 door hkruis
Albert,

welkom bij de buizenradioclub.

Om de volume potmeter te vervangen moet de radio uitgekast worden. Verder zul je een goede vervangende potmeter moeten hebben en de potmeter in deze Bi-Ampli radio is niet meer verkrijgbaar.

Wat zijn de klachten van de huidige?

This browser does not support PDFs. Please download the PDF to view it: Download PDF

Wat kan er mooier zijn, dan een gloeiende radiobuis.
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: albertr

Meer
01 mei 2018 22:48 - 01 mei 2018 22:50 #72308 door albertr
Ik ben de trotse bezitter van een Philips buizenradio, type B6X82A, in een prachtige conditie. Mijn vader had zo’n toestel al in 1957, dus het is pure nostalgie. Nu blijkt de potmeter (volumeregelaar) helaas te zijn versleten. Wie kan me daaraan helpen, of wie heeft tips waar ik een vervanger zou kunnen vinden? Is deze zelf te vervangen of is daar echte deskundigheid voor nodig?

Ik ben een beginner en nieuw op dit forum, dus vergeef mij s.v.p. eventuele beginnersfouten ...
Bijlagen:
Laatst bewerkt 01 mei 2018 22:50 door albertr.

Gemaakt door Kunena