Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

Ekco RS3

• Marc
  • []
  • Onderwerp Auteur
18 okt 2017 17:18 #69135 door Marc
Beantwoord door Marc in topic Ekco RS3
op welke 2 pootjes moet ik rond de 90 volt hebben kun je mij dit aangeven op de tekening onderkant bijsvoet

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
18 okt 2017 14:47 - 18 okt 2017 14:49 #69134 door PE9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Ekco RS3
Lijkt me typisch gevalletje draadjes volgen. Middelste poot van je potmeter is geaard dus ja, het is logisch dat je niks hoort als je die aanraakt. Ik weet niet welke C je aanwijst, het lijkt C11 of C10 te zijn. Da's de anode van V3. Wat is de spanning op dat punt? Moet 90 V zijn. Overigens is dat niet consistent met je opmerking over R6. Dan zou het ook nog C9 kunnen zijn. Met die trafo krijg je geen harde brom uit je speaker...

Tjerk, 9ZZ
Laatst bewerkt 18 okt 2017 14:49 door PE9ZZ.

• Marc
  • []
  • Onderwerp Auteur
18 okt 2017 12:21 #69133 door Marc
Goedenmiddag Tjerk ,

Ik heb alles aangesloten maar krijg totaal geen geluid .
Als ik de draad pak die aan de Potmeter zit en die naar de middelste poot loopt dan gebeurd er niks .
Per ongeluk raakte ik de poot aan zie pijl op de foto en dan bromt de radio snoeihard en als ik dan de volume knop rechtsom draai dan verminderd het geluid tot zelfs 0 dus ik weet niet wat er fout is maar ik geef de moed op .

Misschien iemand nog een laatste tip
Bijlagen:

Meer
17 okt 2017 18:58 #69132 door PE9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Ekco RS3
Dit is inderdaad zoals het in het schema staat. Zie ook de tekening in de doc. C9 gaat naar het stuurrooster van V3.

Tjerk, 9ZZ

• Marc
  • []
  • Onderwerp Auteur
17 okt 2017 14:27 #69131 door Marc
Beste Tjerk ,

Ik kom achter nog iets ik zie een draad los hangen deze komt vanaf de variabele C C30 als ik het schema goed bekijk en begrijp dan moet deze aan C9 te zitten en de andere kant van C9 die zit aan V3 toch ( buitenste pootje ) ook zit deze C9 samen met L11 verbonden met C30 lijkt mij
Corrigeer mij aub als ik het mis heb .

Mvgr Marc
Bijlagen:

• Marc
  • []
  • Onderwerp Auteur
17 okt 2017 11:35 #69130 door Marc
Hallo Tjerk ,

Dank je wel voor deze uitleg ik heb hier weer iets aan ik ga ermee aan de gang en hoop dat ik de radio nu spelend kan krijgen .
Vreemd blijft het wel want als ik de eindbuis aanraak van onderaf gezien het meest linker pootje als ik het goed heb ook op 1 v d aansluitingen van L13 heb ik een sterke brom als ik die aanraak met de antenne draad .

Word vervolgd

Mvgr Marc

Gemaakt door Kunena