Radio's van 1950 tot 1970
Ekco RS3
17 okt 2017 07:37 - 17 okt 2017 07:47 #69129
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Ik snap het probleem niet zo. Het aansluitschema van de buizen staat gewoon in het schema, zoals V1 en V2:
De kathode is dus de middelste pin, behalve bij de eindlamp want die heeft geen kathode-aansluiting qua direct verhit. Daar is de middelste pin het schermrooster. De gelijkrichter heeft geen middenpin.
R1 lijkt correct aangesloten te zijn. Van R6 moeten beide aansluitingen naar de PU sockets en een naar V3 via S8. Dat is dan de kant die aan massa ligt met de potmeter linksom gedraaid. Waarom die maffe Britten dit zo debiel hebben aangesloten, geen idee. Wellicht hebben ze teveel gezopen in de pub.
De kathode is dus de middelste pin, behalve bij de eindlamp want die heeft geen kathode-aansluiting qua direct verhit. Daar is de middelste pin het schermrooster. De gelijkrichter heeft geen middenpin.
R1 lijkt correct aangesloten te zijn. Van R6 moeten beide aansluitingen naar de PU sockets en een naar V3 via S8. Dat is dan de kant die aan massa ligt met de potmeter linksom gedraaid. Waarom die maffe Britten dit zo debiel hebben aangesloten, geen idee. Wellicht hebben ze teveel gezopen in de pub.
Tjerk, 9ZZ
Laatst bewerkt 17 okt 2017 07:47 door PE9ZZ.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Marc
- []
-
Onderwerp Auteur
16 okt 2017 23:52 #69128
door Marc
Beantwoord door Marc in topic Ekco RS3
- Marc
- []
-
Onderwerp Auteur
16 okt 2017 23:50 #69127
door Marc
Beantwoord door Marc in topic Ekco RS3
Beste Heren ,
De 2 niet aangesloten bananan polen zijn v d PU !
De draden aan de potmeters heb ik er zelf even tijdelijk aan gesoldeerd !
Inmiddels de 2 middelste aansluit punten v d potmeters aan het chassis gemonteerd .
Op de linker aansluiting potmeter R1 zit een draad gemonteerd die naar de Buis loopt V1 en doorgaat naar V2 middelste aansluit poot v deze buis.
Het bovenste pootje daar zit een draad aan die loopt naar A1 en naar de spoelbus waar L1 L2 L3 en L4 in zitten .
Maar nu is mijn vraag moeten er nog meer draden hierop aan gesloten worden en zo ja waar vandaan en waar komen deze op !
Dan R6 waar naartoe moeten de 2 overgebleven lipjes naar aangesloten worden en uiteraard de PU draden !
Welk punt is de Kathode v d buis V1 en V2 ?
Het lijkt dom maar ik ben echt de kluts kwijt !
Ik zal een tekening meesturen en de aansluitingen v d radio
Ps beide potmeters meten goed 5000 en 10.000 .
Mvgr Marc
De 2 niet aangesloten bananan polen zijn v d PU !
De draden aan de potmeters heb ik er zelf even tijdelijk aan gesoldeerd !
Inmiddels de 2 middelste aansluit punten v d potmeters aan het chassis gemonteerd .
Op de linker aansluiting potmeter R1 zit een draad gemonteerd die naar de Buis loopt V1 en doorgaat naar V2 middelste aansluit poot v deze buis.
Het bovenste pootje daar zit een draad aan die loopt naar A1 en naar de spoelbus waar L1 L2 L3 en L4 in zitten .
Maar nu is mijn vraag moeten er nog meer draden hierop aan gesloten worden en zo ja waar vandaan en waar komen deze op !
Dan R6 waar naartoe moeten de 2 overgebleven lipjes naar aangesloten worden en uiteraard de PU draden !
Welk punt is de Kathode v d buis V1 en V2 ?
Het lijkt dom maar ik ben echt de kluts kwijt !
Ik zal een tekening meesturen en de aansluitingen v d radio
Ps beide potmeters meten goed 5000 en 10.000 .
Mvgr Marc
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
- Cees
Minder
Meer
16 okt 2017 21:52 #69125
door Cees PA1DBA
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
- Cees
Minder
Meer
16 okt 2017 21:12 - 16 okt 2017 21:14 #69123
door Cees PA1DBA
Cees- pa1dba
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Ekco RS3
Platenspeler via zijn eigen potmeter R6:
Ook weer met de loper aan massa.
(Dat krijg je als je op een eiland leeft )
Ook weer met de loper aan massa.
(Dat krijg je als je op een eiland leeft )
Cees- pa1dba
Laatst bewerkt 16 okt 2017 21:14 door Cees PA1DBA.