Radio's van 1950 tot 1970
zorgen .....Opus2650 Telefunken: een blokje wordt super heet
22 mei 2017 15:11 - 22 mei 2017 15:20 #67093
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic zorgen .....Opus2650 Telefunken: een blokje wordt super heet
Je bedoelt het beige keramieken blokje naast de gele kabelboom? Da's gewoon een weerstand en die mag heet worden. Zeker dit type.
Edit: ik denk dat dit R102 is, 1k/7 W. Niks aan de hand, het ding verstookt bijna 3 W. Meet anders de spanning op beide aansluitingen.
Edit: ik denk dat dit R102 is, 1k/7 W. Niks aan de hand, het ding verstookt bijna 3 W. Meet anders de spanning op beide aansluitingen.
Tjerk, 9ZZ
Laatst bewerkt 22 mei 2017 15:20 door PE9ZZ.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- aan-pierre
- [aan-pierre]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
22 mei 2017 13:30 #67091
door aan-pierre
Beantwoord door aan-pierre in topic zorgen .....Opus2650 Telefunken: een blokje wordt super heet
Heb radio van ene buizenradioclub R. ( afgekort) uit Noordholland overgenomen . Heb zn tel nr niet meer. misschien kan R desnoods pm óók reageren?
Status radio. Nooit wat aan gedaan behalve tunerblok opengefreest. ( Zag ik na aankoop pas)
linker kannal héél zacht. Ik kompenseer dat door rechter kannaal 3/4 afte knijpen met balansknop.
radio 4 alleen met afc uit te ontvangen. Verder is opmerkelijk dat afc ingedrukt een sterke zender die wél met en zonder afc? te ontvangen is een plek verder op de ladder zet.
vermogen radio ondanks 3/4/afknijpen rechter kanaal met balansknop fenomenaal.
Status radio. Nooit wat aan gedaan behalve tunerblok opengefreest. ( Zag ik na aankoop pas)
linker kannal héél zacht. Ik kompenseer dat door rechter kannaal 3/4 afte knijpen met balansknop.
radio 4 alleen met afc uit te ontvangen. Verder is opmerkelijk dat afc ingedrukt een sterke zender die wél met en zonder afc? te ontvangen is een plek verder op de ladder zet.
vermogen radio ondanks 3/4/afknijpen rechter kanaal met balansknop fenomenaal.
- aan-pierre
- [aan-pierre]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
22 mei 2017 13:20 - 22 mei 2017 13:22 #67090
door aan-pierre
zorgen .....Opus2650 Telefunken: een blokje wordt super heet werd gestart door aan-pierre
Ik maak me zorgen over dit mokka kleurige blokje op de tunerkast van mijn radio . dit blokje (aléén dat geelbruine deel )wordt 83 graden heet. En is dit al een jaar denk ik. Maar ik ontdekte het net pas nadat mn hand verbrande tijdens verwisselen ecc85. ( radio stond 3/5 minuten uit.)
Wat is dit voor onderdeel ? En mag dat zo heet funktioneren? nix aan de handa dus? (behalve brandblaar dan )
info radiomuseum en foto
interessant is de bij deze besproken radio zeer uitvoerige restauratie /reparatie chat geschiedenis onder aan.
Maar ik ben nog niet aan repareren toe en heb nog niemand hiervoor voorlopig.
Ik wou hem mee nemen naar volgende reparatie dag . Als ze verhelpen huidige problemen combi niet weer als renoveren zien en daardoor afwijzen. Dat kan ik beter vóór zijn. iv.m onder mn arm meenemen van de radio in de trein.
www.radiomuseum.org/r/telefunken_opus_studio_2650.html
Wat is dit voor onderdeel ? En mag dat zo heet funktioneren? nix aan de handa dus? (behalve brandblaar dan )
info radiomuseum en foto
interessant is de bij deze besproken radio zeer uitvoerige restauratie /reparatie chat geschiedenis onder aan.
Maar ik ben nog niet aan repareren toe en heb nog niemand hiervoor voorlopig.
Ik wou hem mee nemen naar volgende reparatie dag . Als ze verhelpen huidige problemen combi niet weer als renoveren zien en daardoor afwijzen. Dat kan ik beter vóór zijn. iv.m onder mn arm meenemen van de radio in de trein.
www.radiomuseum.org/r/telefunken_opus_studio_2650.html
Laatst bewerkt 22 mei 2017 13:22 door aan-pierre.