Radio's van 1950 tot 1970
Toen ik uit Rotterdam was vertrokken . De buit.
- aan-pierre
- [aan-pierre]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
30 apr 2017 11:58 #66661
door aan-pierre
Beantwoord door aan-pierre in topic Toen ik uit Rotterdam was vertrokken . De buit.
Van der Heem.....Pardon wat zegt U?...Nooit van gehoord? Ik ook niet.
Zie geschiedenis van een fantastische radio firma.
p.s. deze radio is er een van toeters en bellen, maar daarom juist zo waardevol om voor de toekomst te bewaren voor de jongeren die de radio hobby gaan ontdekken. Ik voorspel een hype over 5 a 7 jaar. Dan is de toeters en belle n generatie er aan toe.
Eh ...toeters en bellen ..... stelt de radio verder niets voor? O jawel , ik was verbluft door de prachtige krachtige klank in afwachting van renovatie...Dat is hij WAARD! Alleen t afstellen van de balans zonder gebruksaanwijzing .....een vol uur was ik mee bezig. En dan nog 2 stereo knoppen .....4 combinaties dus om mone en ook stereo in midden balans te krijgen.....pffff niet te doen. als stereo in balans is ...is mono uit balans..en omgekeerd.
Leuk is dat je de volume knop uit moet trekken en weer induwen....maar ....ja maaaaaarrrrrrrrrr.. Daar is nog wat over te schrijven....maar dat verhaal komt een volgende aflevering.
www.vanderheem.info/historie.html
Zie geschiedenis van een fantastische radio firma.
p.s. deze radio is er een van toeters en bellen, maar daarom juist zo waardevol om voor de toekomst te bewaren voor de jongeren die de radio hobby gaan ontdekken. Ik voorspel een hype over 5 a 7 jaar. Dan is de toeters en belle n generatie er aan toe.
Eh ...toeters en bellen ..... stelt de radio verder niets voor? O jawel , ik was verbluft door de prachtige krachtige klank in afwachting van renovatie...Dat is hij WAARD! Alleen t afstellen van de balans zonder gebruksaanwijzing .....een vol uur was ik mee bezig. En dan nog 2 stereo knoppen .....4 combinaties dus om mone en ook stereo in midden balans te krijgen.....pffff niet te doen. als stereo in balans is ...is mono uit balans..en omgekeerd.
Leuk is dat je de volume knop uit moet trekken en weer induwen....maar ....ja maaaaaarrrrrrrrrr.. Daar is nog wat over te schrijven....maar dat verhaal komt een volgende aflevering.
www.vanderheem.info/historie.html
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- aan-pierre
- [aan-pierre]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
30 apr 2017 11:44 - 30 apr 2017 11:45 #66660
door aan-pierre
Beantwoord door aan-pierre in topic Toen ik uit Rotterdam was vertrokken . De buit.
tja ....mazzel . Het blijkt (zie link van der Heem) een erg zeldzaam exemplaar te zijn. Het apparaat is maar liefst in 3 houtsoorten gemaakt , maar wel in totaal 4 kleuren hout. Kast in dit geval hoogglans top. dof in de andere zijden. niet 1 haarkrasje zit er op. Ongeloofelijk.
gelieve op de link t drukken hieronder voor meer info
de beschrijving v t model
gelieve op de link t drukken hieronder voor meer info
de beschrijving v t model
Laatst bewerkt 30 apr 2017 11:45 door aan-pierre.
- aan-pierre
- [aan-pierre]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
30 apr 2017 11:30 - 30 apr 2017 11:34 #66659
door aan-pierre
Ja hoor , ik ben weer in de fout gegaan. Gelukzalig na de beurs "Toen was hifi heel gewoon" Van t Rotterdams radio museum (bij Correct), zit ik in de trein moeilijk te doen met mijn mobiel omdat ik maar 1 arm daarvoor ter beschikking had en de buit moest vasthouden met de andere ( én daarmee nog 12 kilo daarmee draaien ook) . Maar erg trots.
Toen ik uit Rotterdam was vertrokken . De buit. werd gestart door aan-pierre
Ja hoor , ik ben weer in de fout gegaan. Gelukzalig na de beurs "Toen was hifi heel gewoon" Van t Rotterdams radio museum (bij Correct), zit ik in de trein moeilijk te doen met mijn mobiel omdat ik maar 1 arm daarvoor ter beschikking had en de buit moest vasthouden met de andere ( én daarmee nog 12 kilo daarmee draaien ook) . Maar erg trots.
Laatst bewerkt 30 apr 2017 11:34 door aan-pierre.