Radio's van 1950 tot 1970
Toen ik uit Rotterdam was vertrokken . De buit.
- aan-pierre
- [aan-pierre]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
30 apr 2017 20:51 - 30 apr 2017 20:53 #66680
door aan-pierre
Beantwoord door aan-pierre in topic Toen ik uit Rotterdam was vertrokken . De buit.
@Leonardo....heel leuke re van je . Dank voor de link ...en ja wat jammer dat ik die tentoonstelling miste, maar ik had toen geen enkele belangstelling voor Erres.
Wat 1 ding betreft moet ik je en nog een ander ?corrigeren. Het is zoals je op de van der Heem site las wel degelijk een zeldzame uitvoering mits hij fm stereo is. Dat is de mijne inderdaad. Maar nu ondergetekende er ook 1 heeft is hij natuurlijk niet meer zeldzaam , haha . Meteen weggooien dat ding.
Ehh ...'jou' marktplaats 638 is geen fm stereo model. Zie mijn video beste volgers, daar is het FMS vignet op de achterzijde te herkennen aan een vignet van 3 bij 1,5 centimeter zwart met een witte televisie buis met de 3 letters in zwart FMS.
Ik ga voor jagers nog even mijn achterkant ( ahum) en die van marktplaats fotograveren....voor t verschil
Wat 1 ding betreft moet ik je en nog een ander ?corrigeren. Het is zoals je op de van der Heem site las wel degelijk een zeldzame uitvoering mits hij fm stereo is. Dat is de mijne inderdaad. Maar nu ondergetekende er ook 1 heeft is hij natuurlijk niet meer zeldzaam , haha . Meteen weggooien dat ding.
Ehh ...'jou' marktplaats 638 is geen fm stereo model. Zie mijn video beste volgers, daar is het FMS vignet op de achterzijde te herkennen aan een vignet van 3 bij 1,5 centimeter zwart met een witte televisie buis met de 3 letters in zwart FMS.
Ik ga voor jagers nog even mijn achterkant ( ahum) en die van marktplaats fotograveren....voor t verschil
Laatst bewerkt 30 apr 2017 20:53 door aan-pierre.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
30 apr 2017 20:25 - 30 apr 2017 20:52 #66678
door leonardo
Beantwoord door leonardo in topic Toen ik uit Rotterdam was vertrokken . De buit.
Zeg Pierre, zeker de grote van der Heem 90 jaar (Erres/Aetherkruiser) tentoonstelling afgelopen december gemist? Daar stonden ze zowat allemaal bij elkaar.
pblaas.nl/radio/driebergen-2016-12-18-errestentoonstelling/
Zal ik je nog wat verder van het padje af laten gaan? Zonder de firma R.S. Stokvis zou er helemaal geen Erres bestaan,
Dhr. Bloemsma is onlosmakelijk met de firma van der Heem verbonden geweest in de beginjaren. Erres radio's werden niet door de firma Stokvis geproduceerd maar er zijn wel Erres radio's die onder de naam Stokvis uitgebracht zijn.
Wel weer gemaakt bij van der Heem..... die ook weer Aetherkruiser radio's maakte. Die hadden weer niets met Stokvis te maken maar gebruikte wel weer chassissen van Erres. Overigens bracht Lindeteves in Indie erres radio's uit die (alweer) bij van der Heem gemaakt werden maar waar op de achterwand Lindeteves-Stokvis stond met aan de voorzijde de naam Erres........
Spreek nu voor de lol de voorletters van de firma Stokvis eens langzaam uit. Inderdaad... What the f*ck!!
Gaat het nu nog een beetje???
Als je eens op je gemak het bekende verhaal over van der Heem leest dan wordt de functie van Dhr. Bloemsma en alle andere namen uiteindelijk wel duidelijk.
De Erres RA638 is zeker geen zeldzame radio maar nog wel een met een stevig chassis. Wat later werden het wat flodderige printplaatjes, Erres onwaardig maar ja, Philips kreeg wel erg grote belangen in het van der Heem bedrijf..... tot het uiteindelijk over en uit was.
De RA638FMS heeft wél een stereo-tuner maar die zie je minder vaak. Geen semi-stereo dus in dat geval.
Er staat een 638 op MP te koop:
link.marktplaats.nl/m1161115374
Heb er zelf geen belang in. Hou het liever bij de echt antieke Erres radio"s
groeten: leonardo
pblaas.nl/radio/driebergen-2016-12-18-errestentoonstelling/
Zal ik je nog wat verder van het padje af laten gaan? Zonder de firma R.S. Stokvis zou er helemaal geen Erres bestaan,
Dhr. Bloemsma is onlosmakelijk met de firma van der Heem verbonden geweest in de beginjaren. Erres radio's werden niet door de firma Stokvis geproduceerd maar er zijn wel Erres radio's die onder de naam Stokvis uitgebracht zijn.
Wel weer gemaakt bij van der Heem..... die ook weer Aetherkruiser radio's maakte. Die hadden weer niets met Stokvis te maken maar gebruikte wel weer chassissen van Erres. Overigens bracht Lindeteves in Indie erres radio's uit die (alweer) bij van der Heem gemaakt werden maar waar op de achterwand Lindeteves-Stokvis stond met aan de voorzijde de naam Erres........
Spreek nu voor de lol de voorletters van de firma Stokvis eens langzaam uit. Inderdaad... What the f*ck!!
Gaat het nu nog een beetje???
Als je eens op je gemak het bekende verhaal over van der Heem leest dan wordt de functie van Dhr. Bloemsma en alle andere namen uiteindelijk wel duidelijk.
De Erres RA638 is zeker geen zeldzame radio maar nog wel een met een stevig chassis. Wat later werden het wat flodderige printplaatjes, Erres onwaardig maar ja, Philips kreeg wel erg grote belangen in het van der Heem bedrijf..... tot het uiteindelijk over en uit was.
De RA638FMS heeft wél een stereo-tuner maar die zie je minder vaak. Geen semi-stereo dus in dat geval.
Er staat een 638 op MP te koop:
link.marktplaats.nl/m1161115374
Heb er zelf geen belang in. Hou het liever bij de echt antieke Erres radio"s
groeten: leonardo
Laatst bewerkt 30 apr 2017 20:52 door leonardo.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: aan-pierre
- aan-pierre
- [aan-pierre]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
30 apr 2017 20:23 - 30 apr 2017 20:24 #66677
door aan-pierre
Beantwoord door aan-pierre in topic Toen ik uit Rotterdam was vertrokken . De buit.
Bloemsma
...who the f...is Bloemsma nou weer.....t ging hier toch over buizenradios van Erres of/en van der Heem ?
Nou toevallig kwam ik die naam ook tegen in verband met Van der Heem
www.vintageradio.nl/menu/van_der_heem_&_bloemsma.htm
en dan nog WIKIPEDIA
nl.wikipedia.org/wiki/Van_der_Heem_%26_Bloemsma
Nou toevallig kwam ik die naam ook tegen in verband met Van der Heem
www.vintageradio.nl/menu/van_der_heem_&_bloemsma.htm
en dan nog WIKIPEDIA
nl.wikipedia.org/wiki/Van_der_Heem_%26_Bloemsma
Laatst bewerkt 30 apr 2017 20:24 door aan-pierre.
- aan-pierre
- [aan-pierre]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
30 apr 2017 19:56 - 30 apr 2017 20:00 #66676
door aan-pierre
Laatst bewerkt 30 apr 2017 20:00 door aan-pierre.
30 apr 2017 19:42 #66675
door bvdkruijt
Beantwoord door bvdkruijt in topic Toen ik uit Rotterdam was vertrokken . De buit.
Wat leuk zeg!
Ik heb dezelfde radio laatst gekocht in een kringloopwinkel.
Ik heb dezelfde radio laatst gekocht in een kringloopwinkel.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: aan-pierre
30 apr 2017 18:39 #66673
door leonardo
Beantwoord door leonardo in topic Toen ik uit Rotterdam was vertrokken . De buit.
Hallo Bert,
Mocht Gino er geen interesse in hebben dan hou ik me aanbevolen. Hoeft niet voor niks hoor.
groet: leonardo
Mocht Gino er geen interesse in hebben dan hou ik me aanbevolen. Hoeft niet voor niks hoor.
groet: leonardo