Radio's van 1950 tot 1970
Op zoek naar een gerestaureerde radio.
Minder
Meer
29 jun 2016 22:21 - 29 jun 2016 22:25 #61384
door Paul Brouwer
Beantwoord door Paul Brouwer in topic Op zoek naar een gerestaureerde radio.
Die micacondensator mag er dan "niet zo fris" uitzien, maar in dit geval bedriegt uiterlijke schijn. Dat komt doordat stof en vuil op het kleverige omhulsel is gaan hechten. Deze condensator zal hoogstwaarschijnlijk nog goed zijn.
Mijn advies is doormeten en indien goed, lekker laten zetten.
Groeten,
Paul
PS
Ik heb nog een BX591A staan. Spelend op alle 6 de banden en heeft een nieuw afstemoog (EM34). Prijs 100 Euro. ietsje boven jouw budget maar het zeker waard. (Zie www.philipsradios.nl )
Mijn advies is doormeten en indien goed, lekker laten zetten.
Groeten,
Paul
PS
Ik heb nog een BX591A staan. Spelend op alle 6 de banden en heeft een nieuw afstemoog (EM34). Prijs 100 Euro. ietsje boven jouw budget maar het zeker waard. (Zie www.philipsradios.nl )
Laatst bewerkt 29 jun 2016 22:25 door Paul Brouwer.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marcel
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
29 jun 2016 22:15 #61383
door hkruis
Wat kan er mooier zijn, dan een gloeiende radiobuis.
Beantwoord door hkruis in topic Op zoek naar een gerestaureerde radio.
Deze radio is prima te reviseren, aan de platte gele condensatoren zal niet zoveel mankeren. Deze zijn meestal nog in prima conditie. De zwarte papier\wax condensatoren zijn vaak wel toe aan vervanging, wil je een betrouwbare radio, dan vervangen.
Verder zijn er ook wel gereviseerde radio te koop.
Verder zijn er ook wel gereviseerde radio te koop.
Wat kan er mooier zijn, dan een gloeiende radiobuis.
29 jun 2016 22:11 #61382
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Op zoek naar een gerestaureerde radio.
Da's een mica-C, die is nog parima.
Tjerk, 9ZZ
- Marcel
- [Marcel]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
29 jun 2016 21:55 #61381
door Marcel
Beantwoord door Marcel in topic Op zoek naar een gerestaureerde radio.
- Marcel
- [Marcel]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
29 jun 2016 20:55 #61380
door Marcel
Beantwoord door Marcel in topic Op zoek naar een gerestaureerde radio.
Die van de foto ziet er wel netjes uit.
Het is de bedoeling om een te kopen die al gerestaureerd is. dit lijkt me ook wel veiliger.
de oude kan wel op zolder blijven en dan bewaar ik de buizen gewoon.
Ik zal proberen hier een advertentie te plaatsen met gezocht.
rond 50 euro is wel redelijk goedkoop vind ik, dit zeker omdat ik eerst al van plan was om eentje te kopen voor rond 90 euro.
Het is de bedoeling om een te kopen die al gerestaureerd is. dit lijkt me ook wel veiliger.
de oude kan wel op zolder blijven en dan bewaar ik de buizen gewoon.
Ik zal proberen hier een advertentie te plaatsen met gezocht.
rond 50 euro is wel redelijk goedkoop vind ik, dit zeker omdat ik eerst al van plan was om eentje te kopen voor rond 90 euro.
Minder
Meer
29 jun 2016 19:57 - 29 jun 2016 20:01 #61377
door Henk Broeks
Beantwoord door Henk Broeks in topic Op zoek naar een gerestaureerde radio.
Dag Marcel.
Als dit type radio helemaal opgeknapt is en dan natuurlijk ook inwendig dan zit er een prima geluid in dat komt ook dat het een otl radio is dat betekent dat er geen luidspreker trafo in zit.
Op de foto zie de radio die ik zelf opgeknapt heb en dan ziet hij er echt leuk uit, deze radio speelt bij ons thuis elke dag en klinkt erg aangenaam.
Over het aanschaffen kun je natuurlijk naar MP gaan dat heb ik ook gedaan en deze gekocht voor 17,50 en toen zag hij er al prachtig uit alleen mankeerde er wel het een en ander aan, weerstanden, condensatoren 2 nieuwe buizen en een nieuw afstemoog.
Als je deze wilt opknappen dan zou ik hem niet te vaak laten spelen met het oude spul er nog in want dan maak je meestal nog meer stuk.
Je kan ook naar de Catawiki veiling site gaan daar staan ze ook regelmatig gerestaureerd op, en meestal komen ze daar rond 50 a 60 euro uit met een beetje geluk.
Een paar maanden geleden was er nog een radio beurs in Emmen daar stonden ze ook wel te koop gerestaureerd en al.
Succes ermee.
Gr. Henk
Als dit type radio helemaal opgeknapt is en dan natuurlijk ook inwendig dan zit er een prima geluid in dat komt ook dat het een otl radio is dat betekent dat er geen luidspreker trafo in zit.
Op de foto zie de radio die ik zelf opgeknapt heb en dan ziet hij er echt leuk uit, deze radio speelt bij ons thuis elke dag en klinkt erg aangenaam.
Over het aanschaffen kun je natuurlijk naar MP gaan dat heb ik ook gedaan en deze gekocht voor 17,50 en toen zag hij er al prachtig uit alleen mankeerde er wel het een en ander aan, weerstanden, condensatoren 2 nieuwe buizen en een nieuw afstemoog.
Als je deze wilt opknappen dan zou ik hem niet te vaak laten spelen met het oude spul er nog in want dan maak je meestal nog meer stuk.
Je kan ook naar de Catawiki veiling site gaan daar staan ze ook regelmatig gerestaureerd op, en meestal komen ze daar rond 50 a 60 euro uit met een beetje geluk.
Een paar maanden geleden was er nog een radio beurs in Emmen daar stonden ze ook wel te koop gerestaureerd en al.
Succes ermee.
Gr. Henk
Laatst bewerkt 29 jun 2016 20:01 door Henk Broeks.