Goedenavond ,
Gisteren en vandaag deze 3 toestellen los getrokken en bij alle 3 de grote en kleine condensatorblikken eraf gehaald .
Ik heb bij alle blikken de oude meuk eruit gehaald en er was er zelfs 1 bij daar is de gele was of vet heel erg donker bruin en behoorlijk hard.
Alle blokken heb ik voorzien van nieuwe inhoud en heb daar waar 0.50Uf in hoort 0.56 in gemonteerd eerder zette ik er 0.45Uf in .
Ook de 2,5Uf = 2,7Uf en de 3Uf= 3,3Uf geworden .
Het mooie is als je er zoveel achter elkaar doet dan gaat het lekker snel en kun je achter elkaar doorgaan met repareren .
Wat ik echter welbemerkt heb is dat in iedere radio de ijzerdraden anders lopen .
Ook was er bij 1 van de radio,s een spoel defect van de LF die waar maar 2 draden op aangesoldeerd zitten ik heb gelukkig nog een spoelliggen van Amhro en di werkt maar liever heb ik een originele dus wie o wie.
Bij mijn 830A moet ook het doekje vervangen worden maar dit schijnt een beste klus te zijn is mij verteld ,ook hierin ga ik mij verdiepen .
Trouwens de 425A van Radiola is zga gelijk maar toch zitten er instinkertjes in .
Grt Marc