Radio's van 1950 tot 1970
820A Frankrijk , 820A Nederland , 830A Frankrijk
12 apr 2016 00:42 #60258
door Cees
Beantwoord door Cees in topic 820A Frankrijk , 820A Nederland , 830A Frankrijk
@ Bert,
Ik denk om ze tegen veroudering te beschermen.
En zag er wel heel netjes uit.
Montage werk voor eeuwen.
Helaas, ondanks de doos er om en ingegoten hebben ze
geen eeuw gehaald.
Cees.
Ik denk om ze tegen veroudering te beschermen.
En zag er wel heel netjes uit.
Montage werk voor eeuwen.
Helaas, ondanks de doos er om en ingegoten hebben ze
geen eeuw gehaald.
Cees.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Marc
- [Marc]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
11 apr 2016 21:09 #60249
door Marc
Beantwoord door Marc in topic 820A Frankrijk , 820A Nederland , 830A Frankrijk
Schema 820 en 830 A
25 mrt 2016 15:22 #59858
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic 820A Frankrijk , 820A Nederland , 830A Frankrijk
Is er een reden waarom Philips deze condensators in een doos stopte
Mvg.
Bert
25 mrt 2016 10:41 #59857
door Johannes
Beantwoord door Johannes in topic 820A Frankrijk , 820A Nederland , 830A Frankrijk
Nu weer gauw ON topic 
Marc, je kunt je heel veel moeite besparen door de gesoldeerde bovenrand van de condensatordoos met een hobbybrandertje te verhitten zodat het soldeertin smelt : condensatorblik in de bankschroef plaatsen en vanaf de zijkant de bovenrand verhitten en met een schroevendraaier het deksel er af wippen. Na het vervangen van de oude inhoud door nieuwe condensators kun je het deksel met een flinke soldeerbout weer netjes rondom dicht solderen. Dat ziet er echt veel netter uit dan met een blikopener.
Marc, je kunt je heel veel moeite besparen door de gesoldeerde bovenrand van de condensatordoos met een hobbybrandertje te verhitten zodat het soldeertin smelt : condensatorblik in de bankschroef plaatsen en vanaf de zijkant de bovenrand verhitten en met een schroevendraaier het deksel er af wippen. Na het vervangen van de oude inhoud door nieuwe condensators kun je het deksel met een flinke soldeerbout weer netjes rondom dicht solderen. Dat ziet er echt veel netter uit dan met een blikopener.
Minder
Meer
24 mrt 2016 22:14 #59852
door OutletBrielle
Beantwoord door OutletBrielle in topic 820A Frankrijk , 820A Nederland , 830A Frankrijk
offtopic aan de andere kant, krijg ik veel handelaren op bezoek die het doorverkopen en waardoor de hobbyist alsnog de hoofdprijs betaalt. Hoef zelf niet de hoofdprijs, maar redelijke prijs waarmee de hobbyist leuk verder kan.v1ncent schreef : Geheel persoonlijk en wellicht offtopic, maar ik ben blij dat er geen indicatie prijzen voor radio's/tv's/apparatuur zijn. Zo blijven de hobby prijzen gehanteerd voor de liefhebber.
Natuurlijk vang je soms meer voor iets maar dat bereken je dan weer door in je volgende aanschaf/benzinekosten etc.
24 mrt 2016 21:04 #59849
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic 820A Frankrijk , 820A Nederland , 830A Frankrijk
offtopic
Cees,
Het aangeven van een bepaalde waarde is betrekkelijk.
Neem bijvoorbeeld een setje AD5055 luidsprekers.
Voor 140 euro per setje mag je mij direct drie setjes leveren :radioluiste
Cees,
Het aangeven van een bepaalde waarde is betrekkelijk.
Neem bijvoorbeeld een setje AD5055 luidsprekers.
Voor 140 euro per setje mag je mij direct drie setjes leveren :radioluiste
Mvg.
Bert