Radio's van 1950 tot 1970
Nieuwe radio BX663 A
24 jan 2016 16:36 #58826
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Nieuwe radio BX663 A
@ Erwin,
Ja, dat is een ECHTE radio.
Zal een mooi stevig geluid kunnen maken.
Succes met het weer goed bruikbaar in orde maken van deze
mooie radio. De kast ziet er goed uit en dat scheelt alvast veel werk.
Als de radio straks klaar is dan verdient hij wel een mooie nieuwe doek.
Succes, Cees.
Ja, dat is een ECHTE radio.
Zal een mooi stevig geluid kunnen maken.
Succes met het weer goed bruikbaar in orde maken van deze
mooie radio. De kast ziet er goed uit en dat scheelt alvast veel werk.
Als de radio straks klaar is dan verdient hij wel een mooie nieuwe doek.
Succes, Cees.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
24 jan 2016 16:30 #58825
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Nieuwe radio BX663 A
@ Henk K,
Als ik op de link klik, kom ik op Google Picasa en dat geeft dan aan
dat Google mijn E mail adres niet herkent en daardoor kan ik niet
inloggen.
Heb ik in het verleden helemaal niets geen problemen mee gehad
en ik kon altijd naar jouw verslagen en foto's bekijken.
Ik snap er weer helemaal niets van.
Het word er allemaal niet eenvoudiger op.
Cees.
Als ik op de link klik, kom ik op Google Picasa en dat geeft dan aan
dat Google mijn E mail adres niet herkent en daardoor kan ik niet
inloggen.
Heb ik in het verleden helemaal niets geen problemen mee gehad
en ik kon altijd naar jouw verslagen en foto's bekijken.
Ik snap er weer helemaal niets van.
Het word er allemaal niet eenvoudiger op.
Cees.
24 jan 2016 15:29 #58824
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Nieuwe radio BX663 A
Mvg.
Bert
- Henk van t Kruis
- [Henk van t Kruis]
-
Minder
Meer
24 jan 2016 14:04 #58822
door Henk van t Kruis
Beantwoord door Henk van t Kruis in topic Nieuwe radio BX663 A
- Henk van t Kruis
- [Henk van t Kruis]
-
Minder
Meer
24 jan 2016 13:45 #58819
door Henk van t Kruis
Beantwoord door Henk van t Kruis in topic Nieuwe radio BX663 A
Erwin, Mooie radio, het type is BD663A. De toonregelunit kan in zijn geheel van het front afgemonteerd worden, zit met steker op het chassis. Als je de draadjes gaat vervangen kun je het schaaltje er beter af monteren door de 4 m3 boutjes los te nemen. Het is een nauwkeurig werkje en hou je aan je lengte volgens de documentatie. Sommige elco's zijn erg moeilijk te bereiken. Nieuwe zijn een stuk kleiner en kun je eventueel iets anders monteren.
Op onderstaande link zijn veel foto's van deze radio te vinden onder BD663A en SA5029.
Revisie foto's
In ieder geval veel succed.
Op onderstaande link zijn veel foto's van deze radio te vinden onder BD663A en SA5029.
Revisie foto's
In ieder geval veel succed.
- Erwin goossens
- [Erwin goossens]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
24 jan 2016 09:05 - 24 jan 2016 09:16 #58808
door Erwin goossens
Hallo radiovrienden
Dees weekend in het bezit gekomen van deze radio.. Kon hem voor een prikje kopen en de kast zach er nog goed uit... En niet gelogen op MP..eenmaal ze hem brachten was ik onder de indruk van de grootte van deze radio. Met oa 4x EL86 In de eindtrap..en onverprutst..ik heb al in een verleden (henk weet dit) radios gekocht waar zoveel aan verprutst is door een vorige (reparateur) dat ik het zelf niet meer goed krijg..ik had voor de gloeilamptest eerst de koppelcs en danmaar de rest van de wima en eros vervangen..en een elco van 22úf aan de ECC 83.. Deze dan eens aan de gloeilamp in serie en variac gehangen en hij deed het ,met enig gekraak wat te wijten is aan vuile contactjes(niets erg dus).. Echter bij het draaien aan het wieltje van de toonregeling knapte deze kleine schaaldraadjes, ik zie dat je dit blokje met een plug aan het chassis verbonden zit, is dit makkelijk opnieuw schaaldraadjes aan te brengen? Zie in de doc de afmetingen staan..zou het ook aan te raden om de 2elcos boven het chassis en de 4 elcos onderin bij de EL86 ers(cathodeelcos) te vernieuwen? Omdat vooral bij de achterste 2 vrij moeilijk berijkbaar zijn..aan de volumeknop moet ik de ero tjes ook nog vernieuwen als hij uitgekast is om het verstrooischerm dat aan 1 zijde stuk is terug te herstellen.. Dit is bij deze radio een dik donker soort papier.. Waardoor de schaal heel difuus verlicht word..hierbij enkele fotos ,als er tips zijn hoor ik het graag..
Nieuwe radio BX663 A werd gestart door Erwin goossens
Hallo radiovrienden
Dees weekend in het bezit gekomen van deze radio.. Kon hem voor een prikje kopen en de kast zach er nog goed uit... En niet gelogen op MP..eenmaal ze hem brachten was ik onder de indruk van de grootte van deze radio. Met oa 4x EL86 In de eindtrap..en onverprutst..ik heb al in een verleden (henk weet dit) radios gekocht waar zoveel aan verprutst is door een vorige (reparateur) dat ik het zelf niet meer goed krijg..ik had voor de gloeilamptest eerst de koppelcs en danmaar de rest van de wima en eros vervangen..en een elco van 22úf aan de ECC 83.. Deze dan eens aan de gloeilamp in serie en variac gehangen en hij deed het ,met enig gekraak wat te wijten is aan vuile contactjes(niets erg dus).. Echter bij het draaien aan het wieltje van de toonregeling knapte deze kleine schaaldraadjes, ik zie dat je dit blokje met een plug aan het chassis verbonden zit, is dit makkelijk opnieuw schaaldraadjes aan te brengen? Zie in de doc de afmetingen staan..zou het ook aan te raden om de 2elcos boven het chassis en de 4 elcos onderin bij de EL86 ers(cathodeelcos) te vernieuwen? Omdat vooral bij de achterste 2 vrij moeilijk berijkbaar zijn..aan de volumeknop moet ik de ero tjes ook nog vernieuwen als hij uitgekast is om het verstrooischerm dat aan 1 zijde stuk is terug te herstellen.. Dit is bij deze radio een dik donker soort papier.. Waardoor de schaal heel difuus verlicht word..hierbij enkele fotos ,als er tips zijn hoor ik het graag..
Laatst bewerkt 24 jan 2016 09:16 door Erwin goossens.