Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

B5X43A - een kanaal werkt niet

Meer
01 nov 2015 10:04 - 01 nov 2015 10:06 #56040 door aan-pierre
Beantwoord door aan-pierre in topic B5X43A - een kanaal werkt niet
@ Huub .....heel goede tips!!

Maar dit is Topic van Rene, wil niet met aandacht voor mij indringen in zijn onderwerp. Ik plak je bijdrage en mijn re daarop onder mijn topic "RADIO Aanwinsten etc." Oke?
Laatst bewerkt 01 nov 2015 10:06 door aan-pierre.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
01 nov 2015 09:38 - 01 nov 2015 09:49 #56039 door Huub
Beantwoord door Huub in topic B5X43A - een kanaal werkt niet
Nou eerste uitkasten DAT zou ik NOOIT doen vervelent als het schassis er uit is onhandig gewoon ..
Ik breng meestal eerst de nieuwe condensators en weerstanden aan zo lang ik er bij kan door het serivce luik ..
Zonder kast kan je het schassis NIET op de kop neer leggen Ja MITS men een standaart heeft daar voor
dus een stuk schoon karton op de tafel en zorger dat er niks onder komt een rommel stukjes draad bvb
Voor meer beschadigen van de kast . dus voor zover je er bij kan zorgen dat de radio goed speelt
Goede lange punt tang er bij kniptang een voor een vernieuwen NOOIT alles er in een keer uit nemen .
C.s die je niet los krijgt gewoon los knippen Met een stukje er aan laten voor de terug vind baar heid van de vervangen C,s
Succes verders . het lukt wel Piere.
Huub
Laatst bewerkt 01 nov 2015 09:49 door Huub.

Meer
01 nov 2015 09:29 - 01 nov 2015 09:32 #56038 door aan-pierre
Beantwoord door aan-pierre in topic B5X43A - een kanaal werkt niet
Dag Rene ,

Ik ben dus niet de enige die nu in het diepe wordt gegooid. Er is geen mitsen maren aan , ik moet nu gaan uitkasten en schoonmaken en ervaren hoe ik natuurlijk geheid vast loop op schroeven en nog niet geschikt beschikbaar gereedschap.
Ha ha die Henk, die heeft wel veel vertrouwen in me . Koud, heb ik Cees's jongensboek etc. net in de hand, of de club gooit me al in t koude water! Uit is het met gezellig vrijblijvend in de radioBlannetjes lezen met pantoffels en chips op de bank. Maar goed de 'jongens'loodsen me vaderlijk , heb ik begrepen.
Leuk je weer terug te 'zien'. Miste je al een tijd......we zijn toch beide beginners.
En wat leuk dat jij ook je eerste vingers verbrand hebt . :P Nou........moet je de ECCL800 's eens proberen te verwijderen na een minuut of 2 . AU!!!!!!

Ik leef met je 43A mee om dat ik hem ook heb en volgende week terugkrijg!!
als laatste ......Die live!!cursus van de NVHR had ik willen volgen, maar was in September nog de enige aanmelding voor Haarlem, en die ging dus niet door.! Volgend jaar samen doen ?
Laatst bewerkt 01 nov 2015 09:32 door aan-pierre.

Meer
31 okt 2015 01:26 #56002 door ReneV
Beantwoord door ReneV in topic B5X43A - een kanaal werkt niet
EL34 eh --- waar het hart vol van is..
Correct EL84
en bedankt mannen

Meer
31 okt 2015 01:23 - 31 okt 2015 01:25 #56001 door martin72
Beantwoord door martin72 in topic B5X43A - een kanaal werkt niet
@Cees
EL34? In een radio?

Dit moet natuurlijk een EL84 zijn. Saba heeft een radio uitgebracht met een EL34 in de eindtrap , de Meersburg WII.

@ReneV
De NVHR geeft in Noord Holland en in Ede een radiocursus, misschien kun je daarbij aansluiten.

Martin
Laatst bewerkt 31 okt 2015 01:25 door martin72.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: ReneV

Meer
31 okt 2015 01:18 #56000 door Cees
Beantwoord door Cees in topic B5X43A - een kanaal werkt niet
@ Rene V,
EL34? In een radio?
Cees.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: ReneV

Gemaakt door Kunena