Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

Erres KY107

• Marc
  • [Marc]
  • Onderwerp Auteur
Meer
29 sep 2015 23:42 #55223 door Marc
Beantwoord door Marc in topic Erres KY107
Hij speelt !!!

Een v d draden v d speaker zat verkeerd ikzelf heb dit nooit los gehad maar zag het op internet bij google erres KY107 ingetoest en daar zag ik er 1 staan die gerestaureerd was en ik kon daar goed zien hoe de bedrading heeft gezeten dus de vorige eigenaar heeft er aardig in lopen...... Speaker hoort dus op aansluiting 3 en 5 te zitten en niet op 3 en 4 zo blij dat er toch nog mensen zijn die duidelijke foto,s plaatsen zodat iemand anders naderhand alles kan nazien.

Alleen als ik de radio aanzet eerst een vette brom dus ik den condensatorblikken nalopen . Na ongeveer 15 seconden is de brom zga weg echt een opstart brom dus ... Iemand een iedee?

:thumbsup:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Marc
  • [Marc]
  • Onderwerp Auteur
Meer
29 sep 2015 23:04 #55222 door Marc
Erres KY107 werd gestart door Marc
Vanavond mijn erres ky107 op de reperatietafel gezet .
Eerst de buizen getest en deze zijn redelijk tot goed meten allemaal boven de 50%.
Behalve de 506 die geeft paarse flitsen en de testerslaat voluit ! dus die is naar de knoppen.
Nu verder gekeken mis de de LF trafo gelukkig had ik er nog 1 liggen .
Ook was het schaallampje verprutst en heb dit weer redelijk netjes kunnen repareren .
Verder waren er veel dingen los gemaakt en schroefjes en moertjes zijn weg .

Nu de voeding goed bekeken en wat zie ik het koperen smeltplaatje was los gekomen deze dus weer vastgesoldeerd zoals hij heeft gezeten .
Nu maar eens een variac erop gezet en helaas ik krijg er niet meer dan 190 volt uit met de variac op exact 220 volt gezet te hebben.
Nu is dusde voeding kapot en nu is mijn vraag wie o wie heeft er 1 te koop en heeft een tip/idee om de trafo misschien toch te repareren .
Ook de potmeter die aan de zijkant gemonteerd zit is weg wie o wie heeft er 1 te koop ?

Morgen zal ik foto,s plaatsen

Ps samen met Jeroen landman via de APP geprobeert en gecontroleerd maar helaas trafo kaduuk .......

Mvgr Marc

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena