Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

Wat kiezen? Saba Freiburg W III ? of Capella 753/4e/3d?

Meer
26 aug 2015 14:30 - 26 aug 2015 14:37 #54339 door aan-pierre
Beste leden, verworven radiovrienden,
GRAAg JULLIE RAAD
Via een ruil in natura kan ik alleen aan 1 van beide toestellen komen zonder kosten .
Ik kan niet echt nog gefundeerd kiezen tussen de 2 !

Beide Radios zouden !! hebben wat ik zoek.
Groot(er) uitgangsvermogen dan de door mij tot nu zo nagejaagde stereo toestellen liefst nog ook met fm stereo.
Een plastische(r) klank waar b.v. een Klavecimbel of vibrafoon , chello ensemble in de kamer voor de radio hangt en er achter En dat nog in mono !! ( heb t nog niet kunnen konstateren....maar t wordt beweerd op fora b.v.) OOK van de Philips B7 en b8 toestellen rond 1955 (b7x63a) etc .....

Steeds meer radio vrienden die het goed met me menen praten me mijn doel : SABA FREIBURG /Meersburg STEREO FM 12 ,14 tot 18 uit mn hoofd als te duur, te groot risico dat de stereo fm decoder er niet in zit en muzikaal ook nog niet eens opgewassen tegen een mono bakbeest.

Ik nijg naar 1 van de 2 bovenstaande als keuze (1.)omdat het ook nog eens "gratis" kan) 2.) omdat als het dan om de innerlijke kwaliteit gaat en plastische weergave. dit toch best eens beter kan zijn dan al die Radios die ik optisch mooier vind en na =-1957( echt mooi is voor mij toch eerder alles wat een grijze schaal heeft, hoog en licht hout dus na 1961)
Welke kiezen jullie voor mij ?? graag je mening .

p.s. inmiddels heb ik het opgegeven een Saba te vinden op marktplaats en ebay met stereo fm decoder....waanzinnige prijzen van mensen en zelfs handelaren die niet het fatsoen hebben ( of een verborgen agenda ) om je je vlak voor koop ook even tel te woord te staan!!!Ook niet om een keus uit overige aanbod te doen van zelfde prijsklasse.
Laatst bewerkt 26 aug 2015 14:37 door aan-pierre.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena