Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

Wat kiezen? Saba Freiburg W III ? of Capella 753/4e/3d?

Meer
27 aug 2015 13:04 #54370 door aan-pierre
Ik ben wel een beetje teleurgesteld dat zo weinigen me geholpen hebben met kiezen. Er zijn toch hier genoeg kenners die deze radios op voor en tegens kunnen overwegen. Tegenover elkaar?

Ik heb het niet om de grap gevraagd, het zijn ook al is het ruil dure aanschaffen, die ik goed geinformeerd wil doen.

dus jongens kom nou......

Pierre

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Henk van t Kruis
  • [Henk van t Kruis]
Meer
26 aug 2015 23:27 #54357 door Henk van t Kruis
Beantwoord door Henk van t Kruis in topic Wat kiezen? Saba Freiburg W III ? of Capella 753/4e/3d?
Capella is ook OTL

Meer
26 aug 2015 23:06 - 26 aug 2015 23:08 #54353 door Huub
Ik denk dat de philips beteren luidsprekers heeft
Met grote volmagneet . zwaarderen typens .
De Capela is toch ook nog een OTL.? hoog ohmig.
Als dat zo is dat vind ik zo wie zo beter klinken
Huub
Laatst bewerkt 26 aug 2015 23:08 door Huub.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: aan-pierre

• Henk van t Kruis
  • [Henk van t Kruis]
Meer
26 aug 2015 20:00 #54347 door Henk van t Kruis
Beantwoord door Henk van t Kruis in topic Wat kiezen? Saba Freiburg W III ? of Capella 753/4e/3d?
De klank van beide genoemde radio's in gewoon verschillend, Beide kunnen een mooi klangbeeld neerzetten. Wat je het mooiste vind kun je alleen door beluisteren. bepalen.

De genoemde stereo Saba's klinken ook goed, zowel in mono als stereo. Ik heb ergens al in een revisie topic een geschreven dat het een radio is die je de hele dag aan kunt laten staan, zonder dat het geluid gaat vervelen.

Kopen op Ebay vereist een zekere kennis van het systeem, nodige geduld en uithoudings vermogen. En als je echt iets perse wilt hebben, zul je er tot op het laatste moment bij moeten blijven.

Henk

Meer
26 aug 2015 15:47 - 26 aug 2015 15:49 #54342 door Bert Kn
Met de Saba Freiburg W III heb ik geen ervaring, met de Capella 753/4E/3D en de gelijke Aristona SA3029 wel.
Wat mij betreft zijn deze laatste een aanrader :)

home.kpn.nl/thijs.b/aristonasa3029a.html

Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 26 aug 2015 15:49 door Bert Kn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: aan-pierre

Meer
26 aug 2015 14:56 - 26 aug 2015 15:00 #54341 door aan-pierre
even terzijde over marktplaats nog

(wil hier geen los topic aan wijden)......Ik had best al bij na een dure radio gekocht bij iemand die er "niet zo nodig van af moest "...( stond letterlijk in de tekst).....ging verzameling inkrimpen........ ( O jee misschien een lid van deze club......als dat maar geen boze re geeft)..afijn ik houdt het anoniem en netjes ......Nou dat kán kán dacht ik bij me zelf

Tot ik zag dat die zelfde man/vrouw op die exakt zelfde type radio van een andere aanbieder een bod deed !!! )
En om het nog gekker te maken....Hij/zij bood maar 1/3 van de vraagprijs aan zijn collega!! Terwijl er voor zijn eigen radio 3 keer zo veel gevraagd werd.!!!!!!!!!

De persoon erop aanspreknd waarom bieden op een radio die je zelf verkoopt en JE VERZAMELING WIL INKRIMPEN...werd die persoon toch boos zeg Stom Stom Stom .
nou ja heel dom zo een reactie tegen een klant......zo een vraag zouden jullie toch ook stellen??
nou ja ......dit wou ik even kwijt. Ik kan mn geld op marktplaats /Ebay gewoon niet kwijt...Wat een gotspe ....liever geen verkoop dan je tel bekend maken aan een echt gedesinteresseerd die niet eens de prijs naar beneden wil bedelen....Snap het niet ! whisling whisling ......Zo is gezegd.....maar ik wil eigenlijk liever antwoord op mijn vraag hier boven HET TOPIC!! welke radio te kiezen.
Laatst bewerkt 26 aug 2015 15:00 door aan-pierre.

Gemaakt door Kunena