Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

Wat kiezen? Saba Freiburg W III ? of Capella 753/4e/3d?

Meer
28 aug 2015 17:22 - 28 aug 2015 17:28 #54396 door aan-pierre
verwijderd wegens al gequote tekst elders
Laatst bewerkt 28 aug 2015 17:28 door aan-pierre.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
28 aug 2015 16:32 - 28 aug 2015 17:26 #54394 door aan-pierre

Cees schreef : @ Pierre,
Toch is het óók weer zo, dat ik te mooi opgepoetste radio's wantrouw.
Men wil daarmee beter voor de dag komen als dat zo'n radio in
werkelijkheid is. Er is dan vaak al ondeskundig aan "gerestaureerd".
Bovendien denkt men er zo meer voor te kunnen krijgen.
Ik heb het dus wel over b.v M PL "handelaren", personen die we
niet kennen. Voor dat de koop door gaat even de radio ook van
binnen mogen bekijken. Kan dat niet, dan gaat het over.
Cees.

@Cees, tja daar zeg je wat. Zit wat in . Maar ik zit wel met een probleem waar jij niet mee zit.

Ik kan wel naar binnen kijken, maar meer dan ontbrekende buizen kan ik niet constateren met mijn kennis. en die buizen kan ik bij Henk krijgen. dus ja...wat moet ik...Ik mag hem niet aan zetten zoals jullie terecht adviseren. Maar ja als de koopman geen geld teruggeeft? Hoe kan ik dan ueberhaupt een overweging maken ? Toch maar aanzetten en Hém het risico laten lopen dat de radio meteen dood gaat.? Als hij dan WEL speelt , weet ik dat Henk de rest wel kan doen ( Mocht hij willen, tijd hebben en er wat in zien))

Eigenlijk strikt genomen zou ik als leek die NU nog niets kan waarnemen van een blik in het binnenste alleen . NOOIT een niet spelend toestel kunnen kopen zonder risiko geld weggegooid te hebben. (nu zullen jullie wel JA zeggen) ;)

Wat ik wel alvast van je meeneem is de tip . Altijd vragen of je de achterwand open mag maken...mag dit niet ...voelt de verkoper zich onzeker over de staat, of wil die dat verbergen, zal hij weigeren..
Kan je iets specifieker zijn in wat JIJ kan zien als de radio uit is ? ( mooie info voor ons beginners)
De radio waar het om gaat zal ik in DIT geval maar blind kopen als hij 25 tot 40 euro kost . Als hij aan mag ( van jou b.v. ...gezien de leeftijd ong.1958) durf ik er wel 50 tot 60 voor te geven .
ik plak een foto.

eigenlijk is dit onderwerp iets voor de beginnercategorie. Ik zal daar ook een vraag indeze richting plaatsen.
WAAR LET EEN KENNER OP, VOOR AANKOOP KIJKEND IN DE RADIO?...Zo iets ....moet er nog over denken welke zin de lading dekt. Mocht je er iets over willen schrijven......copieer dat dan ook daar s.v.p. omdat beginners daar bewust gaan zoeken. ( Dit was mijn (( en van Rene V))opzet met mn vraag aan Henk of er een beginnerscategorie kon komen)
Bijlagen:
Laatst bewerkt 28 aug 2015 17:26 door aan-pierre.

Meer
28 aug 2015 15:36 - 28 aug 2015 15:39 #54391 door Bert Kn

Zo allom gezien er straks geen zenders meer zijn alowel de FM langer door gaan maar dat zijn KU. zenders voor ouderen met muziek kennis .
Dan bezit je een radio dat het zelfde is Als Vissen zonder Haakje zo is het nou eenmaal .

Huub,
Zelf ben ik opgegroeid met muziek uit de periode 1968 - heden.
Wat zou je ervan vinden als ik dit zeg, komt net zo over als wat jij zegt.

Vroeger was het KU op de radiozenders met die oude muziek, ze hadden toen nog geen kennis van goede muziek.

Misschien is dit wel wat voor je om naar te luisteren.
Zaterdags op radio Rijnmond.

www.rijnmond.nl/programmas/muziek-voor-volwassenen

Veel luisterplezier morgen ;)

Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 28 aug 2015 15:39 door Bert Kn.

Meer
28 aug 2015 09:42 - 28 aug 2015 10:01 #54389 door Huub
Ja pierre je heeft behoorlijk mooie platen
Die alleen op een goede tafel behoren afgespeelt te worden
Maar de meesten ouden radio bezitters bezitten ook ouden LP mno platen en meer van dat soort
bvb 45 .Ep ,s 78 t . dat hoort ook aan een oude radio met passende draaitafel .
Je kan ook zo als bert zegt de goede platen af spelen . met een goede tafel op minder afspeel gewicht .
Mono geschakelt met voor versterker . . maar voor de oude mono gaat het met een kristal mono element
Soms beter met mono platen . .Maar alsje geen mono bezit . .
Veelal bevalt het NIET goede stereo op mono .Dus wees zuininig met je moderne afspeel apperatuur
Stereo platen op mono is ook niet best . .Hou er gewoon twee soorten van spullen op aan dan kan je twee kanten op
Maar ik vind een goede tafel bij een radio die past wel een aanrader denk niet dat radio,s voor alles zaligmakent zijn
Zo allom gezien er straks geen zenders meer zijn alowel de FM langer door gaan maar dat zijn KU. zenders voor ouderen met muziek kennis .
Dan bezit je een radio dat het zelfde is Als Vissen zonder Haakje zo is het nou eenmaal ..
Huub
Laatst bewerkt 28 aug 2015 10:01 door Huub.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: aan-pierre

Meer
27 aug 2015 23:46 #54388 door Bert Kn

Maar die oude dingen vreten je moderne platen toch op?

Nou Pierre,
Er zijn genoeg van die oude dingen die dat niet doen de TOSHIBA SR-F335 platenspeler kan daar nog een puntje aan zuigen :P

Verdiep je er maar eens in.

Mvg.
Bert

Meer
27 aug 2015 22:58 #54386 door Cees
@ Pierre,
Toch is het óók weer zo, dat ik te mooi opgepoetste radio's wantrouw.
Men wil daarmee beter voor de dag komen als dat zo'n radio in
werkelijkheid is. Er is dan vaak al ondeskundig aan "gerestaureerd".
Bovendien denkt men er zo meer voor te kunnen krijgen.
Ik heb het dus wel over b.v M PL "handelaren", personen die we
niet kennen. Voor dat de koop door gaat even de radio ook van
binnen mogen bekijken. Kan dat niet, dan gaat het over.
Cees.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: aan-pierre

Gemaakt door Kunena