Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

lastige verschillen zelfde type philips B5X43A/00/16/22

Meer
26 aug 2015 23:18 - 26 aug 2015 23:19 #54355 door aan-pierre
Laatst bewerkt 26 aug 2015 23:19 door aan-pierre.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
18 aug 2015 23:45 #54194 door ReneV
Ja aan-Pierre- dank.
Deze zijn ook leuk en erg bekend: www.radiomuseum.org en
een hele interessante: kvdijke.radiocollection.net/nl/philips/b7x44a.html
Misschien is de eigenaar wel lid van deze club.

Rene.
PS ex Philips werknemer - Philips Data Systems- dat wel. Ik heb nog een hele bende ECC82 ers uit een van hun eerste buizen computer.

Meer
18 aug 2015 23:32 #54193 door aan-pierre
@Rene V...heb genoten van je bericht....kijk eens wat ik gevonden heb....smullen deze verzameling . www.jllacer.com/Euro_Radios/philips_b5x43a.htm .

Meer
18 aug 2015 23:28 #54192 door ReneV
@aan-pierre.
Ho, het is even anders - ik zoek een B8D54A. Lijkt me een topper, qua techniek en schoonheid.
Zelf heb ik enkele radio's die ik mooi vindt en het ook goed doen; met dank aan ...
De B7X44A - ik noem m altijd de lange lummel, omdat ik de typologie van Philips niet kan onthouden en/of begrijpen.
Ook de B7X94A - met beslag lijkt het wel. Is gerevideerd en doet het ook goed en tenslotte de B8X72A - de jukebox , genaamd Concerto met opschrift < 0,1 %, die eigenlijk de hele dag aanstaat. Opvallend dat deze het allen met een 70 cm draadje het doen.
Daar komt binnenkort een kleine dipool voor in de plaats met coax erheen op t dak. Kijken of het oog het aankan. :)
Voor de andere banden ga ik eens kijken of mn mini whip iets oplevert. Die staat er toch al.
dag
Rene
De volgende gebruiker (s) zei dank u: aan-pierre

Meer
18 aug 2015 23:14 #54191 door ReneV

ReneV schreef : Prachtige radio en ik zet m op mn wensenlijstje naast de eveneens gewenste B8D54A.
Ik zal me nog voorstellen binnenkort.

Rene

De volgende gebruiker (s) zei dank u: aan-pierre

Meer
18 aug 2015 22:39 - 18 aug 2015 23:12 #54187 door aan-pierre
Ha die Rene, je quote "Prachtige radio en ik zet m op mn wensenlijstje naast de B8D54A."........slaat dat op de B5x43A of mijn latere B8X52A/16?????

Welkom hier. Ben je ook beginner net als ik? Ik ben vet begonnen met mijn GRAETZ 1318 (of 1813 ik ben nu wat moe zie je ;>)) Hij is deze week helemaal gerestaureerd ( binnenkort meer hier over ) ...heeft me n smak gekost aan nieuwe i.p.v. vervangende buizen ( de 2 ecll 800 kosten 30 per stuk), maar die mooie 60er jaren boy is het waard. En ik wil dat hij me overleefd zonder storingen vandaar dat ik hem niet gewoon , maar met topzorg liet opknappen zonder bestedings limiet te stellen.. . (Zie foto op mijn profiel foto pagina ) (Ik beschouw lage gematteerde radios als boys en hoge radios als ladies met lakjassen, haha.
Maar man, wat een mooie radio die Capella 854 van jou. Wist niet dat hij bestond en had me al gek gegoogeld op Philips plano achtigen. Ik ben wel flink jaloers op je interne speakers en het uitgangsvermogen ook nog eens ruim meer. i.p.v. van 2x5 watt bij de B8x52A van mij. Mij werd de 52A onder andere ook hier via mn telefonades als beste stereo uit 1965 aangeraden uit de Philips stal., maar had absoluut jou model nagejaagd als ik hem gekend had. Gefeliciteerd wat een kanjer.
Deze week wordt de B8X52A geopereerd en verjongt door vervangende organen....En nadeel ook nog van mijn 52 A is dat ik nog steeds geen boxen bijpassend gevonden heb. Maar de Celestion Dittons 11 uit 1973 8 ohm doen het er ook redelijk op, evenals de SS-CM333 midi Sony boxen van 6 Ohm. Ben nu bezig eindelijk eens een SABA te vangen . Heel erg lastig vooral als je niet zeker bent of kunt zijn of er wel een stereo decoder in zit bij de voorbereid op fm stereo series 14 en 12. Ik ga dus nu voor de zekerheid op een 1965 model. Binnenkort meer. Ben in onderhandeling met Innsbruck. Er staat er 1 bij de VVV . Ohhh man straks met dat ding op schoot in de trein terug....pfffff
Laatst bewerkt 18 aug 2015 23:12 door aan-pierre.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: ReneV

Gemaakt door Kunena