Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

lastige verschillen zelfde type philips B5X43A/00/16/22

Meer
16 jul 2015 23:48 - 16 jul 2015 23:53 #53603 door aan-pierre
Via mobiel...antw op Maarten. Tja en dan komt die export weer van marktplaats terug bij ons en wij maar puzzelen. Off topic maar wel in buurt heet v d naald. Ik wil ook een model Philips Pallas van opvolgende jaren 65 66 en terug naar 63. Een beller die mijn advertentie Bij Albert Heyn zag bood me net een b8x53A en 52 aan. Doen?? Is het wat? En represatief voorbeeld voor eind buis periode? Moet 60 euro betalen.
Laatst bewerkt 16 jul 2015 23:53 door aan-pierre. Reden: foutjes

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
16 jul 2015 23:33 - 16 jul 2015 23:34 #53602 door maarten
@huub inderdaad wijzen die uitvoeringsnummers (/xx) op de typesticker op export en zijn er wel een paar verschillen vaak, lees mijn antwoord hierboven maar terug.

P.S. Wat ik vergeten was als verschil te melden: vaak verschilt de middenfrequentie ook.
Laatst bewerkt 16 jul 2015 23:34 door maarten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: aan-pierre

Meer
16 jul 2015 16:20 - 16 jul 2015 16:57 #53595 door Huub
Het is net als of jij het nummer van het achter schot er bij geeft ..?
Ik heb in het verleden zo,n MONO plano gehad mooi geluid
Ik heb er verders nooit opgemerkt nummers
De vraag die jij stelt dat is een moeilijk Capittel
ik zie geen anderen schema,s op de schematheek .
als alleen deze ...Het kan zijn dat 16/22 een export radio is
Maar verders gelijk . mischien de AC net stekker aangepast.
Huub
Laatst bewerkt 16 jul 2015 16:57 door Huub.

Meer
16 jul 2015 10:59 #53594 door aan-pierre
re aan: V1NCENT...zijn quote "Verder zie ik het nut van een 'Welke eerste radio moet ik kopen?' topic niet in. Heel erg smaak gebonden. "..........

Hoi, V!ncent, Ik heb echt niet de bedoeling een topic met dát specifieke onderwerp ( met nadruk op welke éérste aanschaf er moet komen)....te promoten, zou ik ook onzin vinden. Wél heel erg zinnig vind ik een topic zoals ik het noemde. Om raad te vragen vooraf aan aankoop! ( of dat een eerste aanschaf is en welk merk dat is doet er inderdaad helemaal niet toe) maar de status , beschikbaarheid onderdelen, klopt het uiterlijk wel met het type, Ze zeggen dat het heel zeldzaam is , maar IS dat wel zo?......deze vragen doen er wel toe voor ons beginners. Ik sta dus echt achter zo een soort hoofdonderwerp. Maar iets genuanceerder als jij het 'vertaalt" ( of was ik daar niet helder genoeg in?) Overigens bedankt voor je welkom, dat in elk geval!.....

Meer
16 jul 2015 10:15 - 16 jul 2015 10:37 #53593 door v1ncent
Hoi, welkom hier! Ik kwam een jaar of 7 geleden (nog op het oude forum, archief niet meer online helaas) ook als noob met welliswaar de nodige knutsel en frutsel uren achter de rug binnen wandelen in de mooie wereld van gratis kennis der transistor en buizentechniek. In die tijd heb ik qua techniek een hele hoop bijgeleerd en naarmate je langer er mee bezig bent leer je meer in kortere tijd. :)

Die radio, verschillen of niet, zou ik gewoon kopen. Dan komt de 2e vanzelf! ;) Dat er op de ene schaal van hetzelfde model wat anders staat dan op de andere van hetzelfde model (maar met wijzigingsnummer of later aangepast?) heeft te maken met het land/regio waar 'ie uitgebracht werd lijkt mij, stationsnamen verschillen dan ook. Juist interessant zoiets ;)

Verder zie ik het nut van een 'Welke eerste radio moet ik kopen?' topic niet in. Heel erg smaak gebonden.

P.E.C. olé
Laatst bewerkt 16 jul 2015 10:37 door v1ncent.

Meer
15 jul 2015 15:25 #53580 door aan-pierre
dank je wel Henk. Mag ik als nieuwkomer meteen een tip geven ter aanvulling van deze site? Ik mis het te kiezen onderwerp "beginners hulp bij aanschaf". of " vraag raad vooraf aan koop". Nu moest ik mijn eerste vraag zo algemeen onder kopje "buizenradios" zetten nogal nietszeggend toch, vond eigenlijk geen een onderwerp dekkend. voor mijn vraag en haast. Buizenradios Is al een grote berg themas in sich.. Ik stel me voor dat leden die ervaren zijn er meteen al een gewoonte van maken naar zo een thema te kijken om nieuwe leden voor teleurstellingen te sparen. Dat maakt een dag toch echt besteed, toch?

Gemaakt door Kunena