Radio's van 1950 tot 1970
lastige verschillen zelfde type philips B5X43A/00/16/22
- aan-pierre
- [aan-pierre]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
19 jul 2015 02:43 #53632
door aan-pierre
Beantwoord door aan-pierre in topic lastige verschillen zelfde type philips B5X43A/00/16/22
dank je . Ja zo een cursus is wel spannend..en dan leren solderen en verbeterklungelen met een probeermodel...heerlijk echt wat voor mij. Buisje dit en buisje dat....Maar prijs gedaald? voor mijn eigenlijke doel een rereviseerde Saba Freiburg moet ik (in duitsland) toch voor een Freiburg mono 900 euro en een stereo nr 14 12 tot 15oo euro neertellen. maar dan zijn ze ook over gruendlich herboren . Na ja onbetaalbaar. Ik wacht maar op een redelijk wrak dat t met mini herstel en reserve buisjes doet.
Vandaag mijn B8X52A/16 ( die 16 ...zou voor Zwitserland kunnen staan? opgehaald in Deurne. Horror tocht. Trein reed niet na eindhoven. niet goed Nederlands sprekende verwijzers naar noodbussen. Deurne ...ehhhhh dat ligt in Groningen mineeeer. Pfffff na ja. Aangekomen deed 1 kanaal het niet . En flink bekrast. Prijs 75 euro. Werd 60 euro omdat ik van kerkorgelmuzziek hield en een foto van zijn konijn had genomen. Thuis de tips uitgewerkt hier gelezen. De doucheslang losgehaald en ...neen..geen angst ...slang met ducktape aan stofzuigerslang gedaan. en zuigen maar . buizen lekker schoon gemaakt voor het gezicht met glassex...O shit ...de belettering vliegt eraf...ok dan niet....alle buizen met voeten in een borrelglas met soda gelegd en met tandenragger de pootjes gekieteld. Buisjes erin en STEREO!!! Plakband precies zijdelings langs de krassen. Espresso koffieprut erover gevreven . Krassen weg!! boenwas erover klaar!...........dijk van een radio met totaal geen storing op middengolf en glashelder daar. Ongelovelijk...geen een high end tuner van mij kan dit! Vincent , sony es serie, Onkyo 9090.....snap het niet hoe dit kan. andere golfbanden nog testen in vergelijk met Grundig 2440 en Graets 1813. Goede koop hoerahh!! :thumbsup: :thumbsup: Dank aan Martin en Henk, Maarten voor de tips .
...zo erg moe nou , ga geen spellingscorrectie en hoofdletters meer doen....naar bed!!
Vandaag mijn B8X52A/16 ( die 16 ...zou voor Zwitserland kunnen staan? opgehaald in Deurne. Horror tocht. Trein reed niet na eindhoven. niet goed Nederlands sprekende verwijzers naar noodbussen. Deurne ...ehhhhh dat ligt in Groningen mineeeer. Pfffff na ja. Aangekomen deed 1 kanaal het niet . En flink bekrast. Prijs 75 euro. Werd 60 euro omdat ik van kerkorgelmuzziek hield en een foto van zijn konijn had genomen. Thuis de tips uitgewerkt hier gelezen. De doucheslang losgehaald en ...neen..geen angst ...slang met ducktape aan stofzuigerslang gedaan. en zuigen maar . buizen lekker schoon gemaakt voor het gezicht met glassex...O shit ...de belettering vliegt eraf...ok dan niet....alle buizen met voeten in een borrelglas met soda gelegd en met tandenragger de pootjes gekieteld. Buisjes erin en STEREO!!! Plakband precies zijdelings langs de krassen. Espresso koffieprut erover gevreven . Krassen weg!! boenwas erover klaar!...........dijk van een radio met totaal geen storing op middengolf en glashelder daar. Ongelovelijk...geen een high end tuner van mij kan dit! Vincent , sony es serie, Onkyo 9090.....snap het niet hoe dit kan. andere golfbanden nog testen in vergelijk met Grundig 2440 en Graets 1813. Goede koop hoerahh!! :thumbsup: :thumbsup: Dank aan Martin en Henk, Maarten voor de tips .
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
19 jul 2015 02:08 #53630
door Cees
Beantwoord door Cees in topic lastige verschillen zelfde type philips B5X43A/00/16/22
Pierre,
Welkom op dit forum. Tja, Hi Fi of Hi End, als je dat echt gewent bent, dan ga je met de oude
buizen radio's heel ver terug in de tijd, toen Hi Fi nog niet zo ver ontwikkeld was als nu.
Hoewel die oude radio's best wel een mooi geluid kunnen geven, is dat geluid geen Hi End.
Het is meer het plezier beleven aan de hobby om ze weer in goede staat terug te herstellen
dat voldoening geeft.
Zelf laat ik mijn radio's maar weinig spelen, maar luister ik liever naar een goede Hi Fi
installatie, naar mijn muziek.
De techniek van die oude radio's is betrekkelijk gemakkelijk te doorgronden en daarom is
het leuk om er aan te werken.
Als je niet bekend bent met die oude techniek, dan zijn er online radio cursus die je wegwijs
maken.
Veel plezier toegewenst aan het beleven van de radio hobby.
En bedenk, de oude radio's zijn niet waarde vast.
De prijzen zijn de afgelopen tijd alleen maar gezakt.
Dus; Als geld belegging hoef je die niet aan te schaffen.
Gr Cees.
Welkom op dit forum. Tja, Hi Fi of Hi End, als je dat echt gewent bent, dan ga je met de oude
buizen radio's heel ver terug in de tijd, toen Hi Fi nog niet zo ver ontwikkeld was als nu.
Hoewel die oude radio's best wel een mooi geluid kunnen geven, is dat geluid geen Hi End.
Het is meer het plezier beleven aan de hobby om ze weer in goede staat terug te herstellen
dat voldoening geeft.
Zelf laat ik mijn radio's maar weinig spelen, maar luister ik liever naar een goede Hi Fi
installatie, naar mijn muziek.
De techniek van die oude radio's is betrekkelijk gemakkelijk te doorgronden en daarom is
het leuk om er aan te werken.
Als je niet bekend bent met die oude techniek, dan zijn er online radio cursus die je wegwijs
maken.
Veel plezier toegewenst aan het beleven van de radio hobby.
En bedenk, de oude radio's zijn niet waarde vast.
De prijzen zijn de afgelopen tijd alleen maar gezakt.
Dus; Als geld belegging hoef je die niet aan te schaffen.
Gr Cees.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: aan-pierre
17 jul 2015 15:20 - 17 jul 2015 15:50 #53618
door Bert Kn
Pierre,
Dat is een kwestie van mazzel hebben.
Daarvoor hoef je niet perse in Amsterdam te zitten, gebeurd hier op het platteland ook.
op dit forum.
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic lastige verschillen zelfde type philips B5X43A/00/16/22
en hoop dat lezers niet
worden als ik in Amsterdam een wat grotere kans heb op treffers op gezocht adds.
Pierre,
Dat is een kwestie van mazzel hebben.
Daarvoor hoef je niet perse in Amsterdam te zitten, gebeurd hier op het platteland ook.
op dit forum.
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 17 jul 2015 15:50 door Bert Kn.
- aan-pierre
- [aan-pierre]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
17 jul 2015 15:13 #53617
door aan-pierre
Beantwoord door aan-pierre in topic lastige verschillen zelfde type philips B5X43A/00/16/22
Nou...MAARTEN......dan ga ik het aan. Ik haal hem morgen in huis ongeacht de staat, ik laat hem wel op klaar voor de volgende 10 jaar klaarstomen. Er zitten geen luidspreker zuilen bij, maar ik zag een opengewerkte versie op het net en dat zag er armetierig uit qua luidsprekerkeuze...en ik meen! ( ik twijvel ) ook geen tweeter erbij...........dus die box ga ik niet achterna jagen. Temeer hij duur is vernam ik al. Tenzij jij zegt dat het wél op maat gemaakte topspeakers zijn speciaal voor wat deze radio aankan en waard is.. En anders.....? Heb je een idee of ik er huidige 8 ohm speakers op mag aansluiten? Of beter enigerlei andere retro speaker 5 ohm misschien ? ( de/het oorspronkelijke ohm )
Dank voor je relativering van een en ander . Ik moet hier ook qua woordkeuze ingroeien. En hoe ik behalve van nature open en vriendelijk ook nog eens duidelijk genoeg communiceer. :thumbsup: Maar ben niet de enige Er zijn er al meer die achteraf erkenden dat ze te kort door de bocht voor me waren. Dat siert de mens. Ook wij zelf zijn ontvangers/zenders en dienen met emphatische intuitie als ware het de FM AFC ....ons in te leven in de anders bedoeling en mogelijkheden en leeftijd en zo ons eerste impuls bij te stellen. Dan krijg je harmonische trillingen symphathie en synergie. whisling
Dank voor je bijdrage aan mn beginnende verzameling kennis en apparatuur.
Dank voor je relativering van een en ander . Ik moet hier ook qua woordkeuze ingroeien. En hoe ik behalve van nature open en vriendelijk ook nog eens duidelijk genoeg communiceer. :thumbsup: Maar ben niet de enige Er zijn er al meer die achteraf erkenden dat ze te kort door de bocht voor me waren. Dat siert de mens. Ook wij zelf zijn ontvangers/zenders en dienen met emphatische intuitie als ware het de FM AFC ....ons in te leven in de anders bedoeling en mogelijkheden en leeftijd en zo ons eerste impuls bij te stellen. Dan krijg je harmonische trillingen symphathie en synergie. whisling
17 jul 2015 13:55 #53615
door maarten
Beantwoord door maarten in topic lastige verschillen zelfde type philips B5X43A/00/16/22
Ik denk dat de B8X52A wel een representatief model is als je voor de laatste "high end" generatie wilt gaan. Let wel dat ze in Nederland niet veel verkocht zijn, het was een luxe importmodel oorspronkelijk ontwikkeld voor de Duitse markt en gebouwd in Wetzlar.
Voor een representatief model van de Nederlandse massaproductie in de hoge middenklasse is de B5X43A een uitstekende keuze.
P.S. Ik vond de reactie ook een beetje kort door de bocht, maar bedenk dat er zowel bij het schrijven als bij het lezen informatie verloren gaat over de werkelijke toon van wat er in platte tekst op een forum zoal geschreven wordt.
Voor een representatief model van de Nederlandse massaproductie in de hoge middenklasse is de B5X43A een uitstekende keuze.
P.S. Ik vond de reactie ook een beetje kort door de bocht, maar bedenk dat er zowel bij het schrijven als bij het lezen informatie verloren gaat over de werkelijke toon van wat er in platte tekst op een forum zoal geschreven wordt.
- aan-pierre
- [aan-pierre]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
17 jul 2015 13:43 - 17 jul 2015 13:44 #53613
door aan-pierre
HUUB........tja dat wil ik wel maar overstijgt het topic offtopic . Heb je een hint waar ik dit beter kan voortzetten? Bestaand topic item elders? Dan kunnen meer leden kennis maken met me en heb ik tijd mijn doel beter te beschrijven ( ben een beetje teleurgesteld dat dat nou nog niet duidelijk blijkt Stom ) Ik denk er over na . en verder...neen. Ben niet kortzichtig . Laat me graag overtuigen waarom ik mn stereomikmak bij marktplaats kan droppen en verder liever naar vóór jaren 60 radios als verterkers kan luisteren.
AUGUSTINUS: " De wijze bemint wie hem kastijdt". PIERRE
AUGUSTINUS: " De wijze bemint wie hem kastijdt". PIERRE
Laatst bewerkt 17 jul 2015 13:44 door aan-pierre.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: maarten