Hallo
Hierbij ben ik nieuw het forum en post ik mijn eerste bericht hier:)
Ik ben aan deze radio met een lastig probleempje..radio hield er lotseling mee op ..schaalverlichting brande nog maar oog was uit.. R1 en R1a waren verbrand en R16 idem
Deze voedi gsweerstanden vervangen en R16 wees uit dat R16 er terug uitvloog... Deze zit aan B3 welke rood werd staan.. Deze vervangen door en andere want wie weet hoelang stond hij al zo te spelen want was even van huis weg.. Hield R16 wel heel dus de EBF 80 was beschadigd door dit probleem.. c41 en 40 zijn ceramische condensatoren .. Had ik vervangen door enkele anderen.. Maar loste het niet op.net als R15 welke niet meer goed was ..nu meet ik op pen6 anode dus niets..zelf een negatieve spanning terwijl dit rond de 250volt moet zijn.de andere buizen kloppen wel.. Welmerkwaardig dat op pen 8 die 250 volt staat..logisch dus dat dat niet ok is voor de buis.. Ik vermoed dat de fout ergens in de trafos S30-31 32 33 zit (kan iemand me op weg helpen?) en deze ceramische condensatoren mogen die vervangen worden door deze gele van jukebox revival? Of moetten dit echt ceramische zijn? (De voedingsspanningen kloppen verder ook prima het zit echt rond de EBF 80 (B3 dus) boos