Radio's van 1950 tot 1970
Lastig probleem Bruns radio
09 mei 2015 00:32 #52300
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Lastig probleem Bruns radio
Dus het is een Saalburg van een vroege productie. De latere hebben betere c's.
Die hadden deze soort c's die erg gauw lek of verlopen zijn. Het is net als met de Ero's verstandig
om ze allemaal preventief te vervangen.
Doe het wel één voor één om montage fouten te voorkomen en te voorkomen dat je niet meer
kunt na gaan waar je in de fout bent gegaan.
Succes, Cees.
Die hadden deze soort c's die erg gauw lek of verlopen zijn. Het is net als met de Ero's verstandig
om ze allemaal preventief te vervangen.
Doe het wel één voor één om montage fouten te voorkomen en te voorkomen dat je niet meer
kunt na gaan waar je in de fout bent gegaan.
Succes, Cees.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Henk Broeks
- [Henk Broeks]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
08 mei 2015 22:36 #52299
door Henk Broeks
Beantwoord door Henk Broeks in topic Lastig probleem Bruns radio
Hij speelt weer als een tierelier het was inderdaad C38 die had 47nF moeten zijn maar was na al die jaren verlopen naar bijna 100nF. Dus Tjerk had het bij het rechte eind.
Iedereen bedankt voor het meedenken en ik meld mij zeker nog wel een keer want ik heb er nog wel een paar staan die ik nog wil opknappen.
Gr. Henk
Iedereen bedankt voor het meedenken en ik meld mij zeker nog wel een keer want ik heb er nog wel een paar staan die ik nog wil opknappen.
Gr. Henk
08 mei 2015 18:57 - 08 mei 2015 18:58 #52297
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Lastig probleem Bruns radio
Ik heb met een telfunken radiotje govotte
eens gehad dat het kerntje in de spoel buis los zat
en er een druppel kaars vet oplaten lopen
en het was verholpen Tik eens tegen de bussen tijdens spelen
ook met de phipils bx 631a was dat het geval .
losse kerne door het geluid verstemt dat met bvb basse
huub
eens gehad dat het kerntje in de spoel buis los zat
en er een druppel kaars vet oplaten lopen
en het was verholpen Tik eens tegen de bussen tijdens spelen
ook met de phipils bx 631a was dat het geval .
losse kerne door het geluid verstemt dat met bvb basse
huub
Laatst bewerkt 08 mei 2015 18:58 door Huub.
08 mei 2015 18:50 #52296
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Lastig probleem Bruns radio
AGC? (C38, C46)hankypanky schreef : Wat ik vergeten was dat als ik de antenne draad er uit haal dus even een storing veroorzaak dan komt het normale volume ook weer terug
Tjerk, 9ZZ
- Henk Broeks
- [Henk Broeks]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
08 mei 2015 17:30 - 08 mei 2015 17:32 #52295
door Henk Broeks
Beantwoord door Henk Broeks in topic Lastig probleem Bruns radio
Dank alvast voor al het meedenken, ik ga vanavond weer verder met het probleem.
Wat betreft de groene weerstanden dat klopt Cees die zijn perfect van waarde dus dat lijkt mij sterk dat dat de oorzaak zal zijn.
En Tjerk hij doet het niet elke paar seconden hoor soms speelt hij een paar minuten perfect en dan begint het gesodemieter weer.
Met de afstemming bedoel ik dat de EM84 minder afstemming aangeeft als het volume wegzakt.
Wat ik vergeten was dat als ik de antenne draad er uit haal dus even een storing veroorzaak dan komt het normale volume ook weer terug.
Jullie horen wel hoe het afloopt.
Gr. Henk
Wat betreft de groene weerstanden dat klopt Cees die zijn perfect van waarde dus dat lijkt mij sterk dat dat de oorzaak zal zijn.
En Tjerk hij doet het niet elke paar seconden hoor soms speelt hij een paar minuten perfect en dan begint het gesodemieter weer.
Met de afstemming bedoel ik dat de EM84 minder afstemming aangeeft als het volume wegzakt.
Wat ik vergeten was dat als ik de antenne draad er uit haal dus even een storing veroorzaak dan komt het normale volume ook weer terug.
Jullie horen wel hoe het afloopt.
Gr. Henk
Laatst bewerkt 08 mei 2015 17:32 door Henk Broeks.
08 mei 2015 16:43 - 08 mei 2015 16:48 #52294
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Lastig probleem Bruns radio
Da's waar. Ik denk dat de TS ergens een DC spanning over het hoofd heeft gezien. Elke paar seconden minder volume... uitermate vage klacht.
Wacht eens even! "Afstemming wegzakken", is dat het magisch oog (EM84)? Dat zou duiden op een fout in het midfrequent deel. Wat inderdaad gemeenschappelijk is voor AM en FM. Zal wel een obscuur ontkoppel-C'tje zijn dat moeilijk doet.
Wacht eens even! "Afstemming wegzakken", is dat het magisch oog (EM84)? Dat zou duiden op een fout in het midfrequent deel. Wat inderdaad gemeenschappelijk is voor AM en FM. Zal wel een obscuur ontkoppel-C'tje zijn dat moeilijk doet.
Tjerk, 9ZZ
Laatst bewerkt 08 mei 2015 16:48 door PE9ZZ. Reden: Nieuw inzicht