Radio's van 1950 tot 1970
Siemens Kammermusik-Schatulle M57
- hkruis
- []
-
Onderwerp Auteur
09 mrt 2015 20:21 #51253
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Siemens Kammermusik-Schatulle M57
Ik denk dat ik het tandwiel vast ga zetten door er een gat van 2,5 mm door te boren en 3 mm draad in te tappen en dan vanaf 2 zijden vastzetten met M3 maden schroefjes.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- hkruis
- []
-
Onderwerp Auteur
09 mrt 2015 19:48 #51252
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Siemens Kammermusik-Schatulle M57-vervolg
Kon niet langer wachten dus een begin gemaakt met de M57. Er zijn een paar kleine problemen met de radio, die uitkasten noodzakelijk maakte. Radio op zijn voorkant gelegd, Doek eronder, Serviceluik verwijderen en de metalenplaat die met de bediening aan de voorzijde uitkomt. Er is eerder aan de radio gewerkt en dat ziet er netjes uit. Nog wel wat werk hier en daar.
- deurschakelaars oplossing voor vinden
- nog wat elcootjes en condensatoren vervangen
- controle van alle spanningen en stromen
- lampjes vervangen
Tijden uitbouw van de bedienunit kwam het zwarte tandwiel er uit rollen. Dit zit op de potmeteras en was nu met een stukje metaal gefixeerd. Ik denk dat er een stukje verenstaal hoort te zitten, maar even geen idee hoe.
Weet iemand dit?? zie ook foto.
Verder alvast wat aan de radio gewerkt, zie foto's
- deurschakelaars oplossing voor vinden
- nog wat elcootjes en condensatoren vervangen
- controle van alle spanningen en stromen
- lampjes vervangen
Tijden uitbouw van de bedienunit kwam het zwarte tandwiel er uit rollen. Dit zit op de potmeteras en was nu met een stukje metaal gefixeerd. Ik denk dat er een stukje verenstaal hoort te zitten, maar even geen idee hoe.
Weet iemand dit?? zie ook foto.
Verder alvast wat aan de radio gewerkt, zie foto's
05 mrt 2015 17:58 #51191
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Siemens Kammermusik-Schatulle M57
Iedere radio heeft zo zijn eigen charme passend bij de juiste persoon.
Naast een aantal kanjers van radio's geniet ik evenveel van mijn mini radio's, de Philips BX233U en de Saba Sabine.
Wie het kleine niet eert is het grote niet weerd :lol:
Naast een aantal kanjers van radio's geniet ik evenveel van mijn mini radio's, de Philips BX233U en de Saba Sabine.
Wie het kleine niet eert is het grote niet weerd :lol:
Mvg.
Bert
05 mrt 2015 14:51 - 05 mrt 2015 14:57 #51190
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Siemens Kammermusik-Schatulle M57
Nou Pietje
Zoo Negetief word er niet over de siemens radio gezegt
Ik heb deze radio destijds mij mijn zwager in duitsland
ook horen spelen . genoeg beluistert
Deze speelt mooi hoog een de basse zijn voldoende
Bij siemens weten ze echt wel hoe een radio zal goed
Geluid geven en ook goed gemaakt
Daar staat het merk Siemens voor .Polydor kinkt ook goed
het was voeger ZOO als men bvb een versterker of radio testen
Met een platen speler .Dan had men de voorkeur met polydor platen
Te beluisteren . Nou dat is ook van Siemens .
Maar ja men zal niet zoo afmeten met anderen merken
allen merken maken beteren en minder goede
Maar over het algemeen hebben allen merken wel typens uitblinkers .
Goed pietje dan voor jou IK VIND ALLES WEL GOED .
Huub
Zoo Negetief word er niet over de siemens radio gezegt
Ik heb deze radio destijds mij mijn zwager in duitsland
ook horen spelen . genoeg beluistert
Deze speelt mooi hoog een de basse zijn voldoende
Bij siemens weten ze echt wel hoe een radio zal goed
Geluid geven en ook goed gemaakt
Daar staat het merk Siemens voor .Polydor kinkt ook goed
het was voeger ZOO als men bvb een versterker of radio testen
Met een platen speler .Dan had men de voorkeur met polydor platen
Te beluisteren . Nou dat is ook van Siemens .
Maar ja men zal niet zoo afmeten met anderen merken
allen merken maken beteren en minder goede
Maar over het algemeen hebben allen merken wel typens uitblinkers .
Goed pietje dan voor jou IK VIND ALLES WEL GOED .

Huub
Laatst bewerkt 05 mrt 2015 14:57 door Huub.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: pietje b
05 mrt 2015 14:07 - 05 mrt 2015 14:09 #51189
door pietje b
Beantwoord door pietje b in topic Siemens Kammermusik-Schatulle M57
@ Henk
Mooie en uiterst aparte radio ( had er ook een in Emmen zien staan althans met deurtjes )
Jammer dat er weer een hele discussie en wetijver ontstaat over kwaliteit. juist de diversietijd van de toestellen maakt het neuzen op dit forum leuk. tv kijken
De ene zal beslist beter klinken dan de ander. Ik heb inmiddels 3 stuks B7X14A en 2 B7X43A dat zijn 5 toestellen met nagenoeg de zelfde eigenschappen.
Ik kan jullie zeggen ze klinken allen anders.
@Bert wat een prachtig lasapparaat heb je daar bigfun . Daar zal beslist een mooi geluid in zitten ik als leek zie dat het kwaliteits materiaal is. Philips spageti klinkt ook lekker maar aan afwerking van hoe het geheel samen zit had beter gekund. mijn kleine Stern sonneberg DDR radio ziet er inwendig gerafineerder uit. FM ontvangst is bagger maar daar zeur ik niet om deze radio heeft voor mij een speciaal plekje.
En dat is denk ik waar het in iedere hobby om draait je moet er een speciaal gevoel bij hebben.
En Huub met alle respect als je aleen maar een luisteraar bent STOP met je te ergeren aan mensen die hun hobby op een andere manier beleven en ga lekker plaatjes draaien en luisteren. Want je lijkt mij een geschikte kerel alleen etaleer je jezelf zo nu en dan totaal anders. ( ik bedoel dit totaal niet beledigend )
Maar als je eens de tijd neemt om goed te lezen zal je snappen dat het de meeste hier NIET om wedijver of high end en audiofiel enz te doen is maar gewoon het beleven van een hobby en die te delen.
Ik twijfel totaal niet aan je kennis of goede bedoelingen.
Mijn kennis van radio en buizen techniek is ver onder de maat vergeleken bij de meeste hier.
Soms zit ik echt maar wat te prutsen ( verprutsen is wat anders )
maar toch het is mij gelukt een uiterst aardige radio te fixen en daar veel plezier aan te beleven.
Mede dankzij dit forum.
Henk ik ben benieuwd naar weer een restauratie verslag. ( het afhangen van deuren bigfun )
Groeten Piet
Mooie en uiterst aparte radio ( had er ook een in Emmen zien staan althans met deurtjes )
Jammer dat er weer een hele discussie en wetijver ontstaat over kwaliteit. juist de diversietijd van de toestellen maakt het neuzen op dit forum leuk. tv kijken
De ene zal beslist beter klinken dan de ander. Ik heb inmiddels 3 stuks B7X14A en 2 B7X43A dat zijn 5 toestellen met nagenoeg de zelfde eigenschappen.
Ik kan jullie zeggen ze klinken allen anders.
@Bert wat een prachtig lasapparaat heb je daar bigfun . Daar zal beslist een mooi geluid in zitten ik als leek zie dat het kwaliteits materiaal is. Philips spageti klinkt ook lekker maar aan afwerking van hoe het geheel samen zit had beter gekund. mijn kleine Stern sonneberg DDR radio ziet er inwendig gerafineerder uit. FM ontvangst is bagger maar daar zeur ik niet om deze radio heeft voor mij een speciaal plekje.
En dat is denk ik waar het in iedere hobby om draait je moet er een speciaal gevoel bij hebben.
En Huub met alle respect als je aleen maar een luisteraar bent STOP met je te ergeren aan mensen die hun hobby op een andere manier beleven en ga lekker plaatjes draaien en luisteren. Want je lijkt mij een geschikte kerel alleen etaleer je jezelf zo nu en dan totaal anders. ( ik bedoel dit totaal niet beledigend )
Maar als je eens de tijd neemt om goed te lezen zal je snappen dat het de meeste hier NIET om wedijver of high end en audiofiel enz te doen is maar gewoon het beleven van een hobby en die te delen.
Ik twijfel totaal niet aan je kennis of goede bedoelingen.
Mijn kennis van radio en buizen techniek is ver onder de maat vergeleken bij de meeste hier.
Soms zit ik echt maar wat te prutsen ( verprutsen is wat anders )
maar toch het is mij gelukt een uiterst aardige radio te fixen en daar veel plezier aan te beleven.
Mede dankzij dit forum.
Henk ik ben benieuwd naar weer een restauratie verslag. ( het afhangen van deuren bigfun )
Groeten Piet
Laatst bewerkt 05 mrt 2015 14:09 door pietje b.
- hkruis
- []
-
Onderwerp Auteur
04 mrt 2015 19:29 #51186
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Siemens Kammermusik-Schatulle M57
Er is nog niet aan gebeurt, radio staat gewoon de hele dag probleemloos te spelen met een rustig lekker duidelijk achtergrond geluid. :thumbsup:
Aanrader dus.
Aanrader dus.