Radio's van 1950 tot 1970
Saba Schwarzwald-Automatic 6-3D
Minder
Meer
21 feb 2015 08:37 #50854
door peters0076
Beantwoord door peters0076 in topic Saba Schwarzwald-Automatic 6-3D
Mooie radio Bert.
Ziet er erg mooi uit.
Klinkt vast goed een Duitse radio
Veel luister plezier gewenst
Gr Peter
Ziet er erg mooi uit.
Klinkt vast goed een Duitse radio
Veel luister plezier gewenst
Gr Peter
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bert Kn
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
21 feb 2015 02:31 #50853
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Saba Schwarzwald-Automatic 6-3D
Cees,
Deze radio heeft in tegenstelling tot de Philips toestellen B7X63A en B8X72A die ik noemde maar een enkele EL84 in de eindversterker.
Toch knap van die Duitsers om daar zo'n geluid met zoveel power uit te halen :woohoo:
Deze radio heeft in tegenstelling tot de Philips toestellen B7X63A en B8X72A die ik noemde maar een enkele EL84 in de eindversterker.
Toch knap van die Duitsers om daar zo'n geluid met zoveel power uit te halen :woohoo:
Mvg.
Bert
20 feb 2015 23:53 #50850
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Saba Schwarzwald-Automatic 6-3D
@ Bert,
Mooi toestel, mooie aanwinst,4 speakers en nog heel netjes al die jaren gebleven.
Saba was vroeger een goed merk, die Duitsers, die konden er wat van.
En zal best een goed geluid geven.
Vr gr Cees.
Mooi toestel, mooie aanwinst,4 speakers en nog heel netjes al die jaren gebleven.
Saba was vroeger een goed merk, die Duitsers, die konden er wat van.
En zal best een goed geluid geven.
Vr gr Cees.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bert Kn
20 feb 2015 22:27 - 20 feb 2015 22:29 #50841
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Saba Schwarzwald-Automatic 6-3D
Piet,
Wat betreft de vervangen condensatoren betreft ben ik het met je eens.
Deze neem ik mee zodra ik hem ga reviseren, het oog wil ook wat :woohoo: .
Wat betreft de vervangen condensatoren betreft ben ik het met je eens.
Deze neem ik mee zodra ik hem ga reviseren, het oog wil ook wat :woohoo: .
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 20 feb 2015 22:29 door Bert Kn.
20 feb 2015 22:10 - 20 feb 2015 22:11 #50840
door pietje b
Beantwoord door pietje b in topic Saba Schwarzwald-Automatic 6-3D
Mooi toestel ziet er zeer gekoesterd uit.
Je kan er wat van zeggen zo van de condensatoren die men vervangen heeft had men netter of origineler mogen doen. Maar ik zie dat meer als een teken dat het toestel geregeld gebruikt is en niet jaren heft staan verstoffen op een zolder.
bij het merk Saba moet ik altijd aan mijn vader denken. deze was vroeger erg te spreken over dit merk
Veel plezier gewenst
groet Piet
Je kan er wat van zeggen zo van de condensatoren die men vervangen heeft had men netter of origineler mogen doen. Maar ik zie dat meer als een teken dat het toestel geregeld gebruikt is en niet jaren heft staan verstoffen op een zolder.
bij het merk Saba moet ik altijd aan mijn vader denken. deze was vroeger erg te spreken over dit merk
Veel plezier gewenst
groet Piet
Laatst bewerkt 20 feb 2015 22:11 door pietje b.
20 feb 2015 22:03 #50839
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Saba Schwarzwald-Automatic 6-3D werd gestart door Bert Kn
Een Saba van het type Automatic stond al langer op mijn verlanglijstje, dus vandaag de stoute schoenen aangetrokken en deze radio gekocht.
Twee grote condensatoren boven op het chassis, ik meen van de vorige eigenaar begrepen te hebben dat deze in de motor besturing zitten had hij al vervangen omdat ze lekte.
Verder is er nog niets aan componenten vervangen, en speelt de radio prima zoals ik van dit soort radio's gewend ben, typisch Duits.
Wat me opvalt bij dit toestel is dat hij zeer soepel schakelt tussen de diverse banden en PU.
Het aan en uitschakelen gaat nog soepeler waarbij de laatst gekozen band/ pu stand ingeschakeld blijft.
Het flippertje voor de automatiek en de verlichte toetsen vind ik ook wel wat hebben.
Zelf ben ik in principe een Philips liefhebber, met name de B7X63A en B8X72A dit toestel klinkt anders wat me ook prima bevalt en heb daar net zoveel waardering voor.
Twee grote condensatoren boven op het chassis, ik meen van de vorige eigenaar begrepen te hebben dat deze in de motor besturing zitten had hij al vervangen omdat ze lekte.
Verder is er nog niets aan componenten vervangen, en speelt de radio prima zoals ik van dit soort radio's gewend ben, typisch Duits.
Wat me opvalt bij dit toestel is dat hij zeer soepel schakelt tussen de diverse banden en PU.
Het aan en uitschakelen gaat nog soepeler waarbij de laatst gekozen band/ pu stand ingeschakeld blijft.
Het flippertje voor de automatiek en de verlichte toetsen vind ik ook wel wat hebben.
Zelf ben ik in principe een Philips liefhebber, met name de B7X63A en B8X72A dit toestel klinkt anders wat me ook prima bevalt en heb daar net zoveel waardering voor.
Mvg.
Bert