Radio's van 1950 tot 1970
Philips BX642A
- hkruis
- [hkruis]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
11 nov 2014 07:45 #47954
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Philips BX642A
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- hkruis
- [hkruis]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
25 okt 2014 17:30 #47505
door hkruis
De BX642A is gereed, de nieuwe knoppen zitten er op. Ondertussen ook een bijbehorende hoekbox aangeschaft. Volgende week de gehele set testen en dan kan ook de achterwand erop.
Bijlage IMG_1907.jpg niet gevonden
Bijlage IMG_1908.jpg niet gevonden
Bijlage IMG_1909.jpg niet gevonden
Bijlage IMG_1911.jpg niet gevonden
- hkruis
- [hkruis]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
11 okt 2014 17:56 #47208
door hkruis
De BX642A komt in sterkere mate overeen met de BX653A dan de B6X62A, althans wat het chassis betreft. DE BX653A ken ingebouwde speakers en de beide andere hebben een extern speakersysteem. Tussen de BX642A en de B6X62A zijn wel een aantal verschillen. De voedingstrafo van de B6X62A is met een plug eenvoudig los te nemen. De BX642A heeft een vast aangesloten voedingstrafo. De BX642A heeft 1 schaallampje en de B6X62A 2 stuks, dit geeft een wat fraaier verlichtingsbeeld van de schaal. Ook zijn er afwijkingen in de gebruikte componenten, De B6X62A heeft in het HF Zilvermica condensatoren. De BX642A een wat oudere Wax uitvoering. De BX642A heeft behoorlijk forse uitgangstrafo's, de B6X62A moet het hier met minder doen. Of de BX642A hier ook beter mee presteerd moet nog vastgesteld worden. De schaal van de BX642A is onberispelijk, terwijl bij de B6X62A deze vaak aan het bladderen zijn.
Als je ruimte hebt voor een forse hoekbox en 2 sateliten is het een leuk systeem. Deze sets zijn ontworpen voor de destijds beter gesitueerden met in ieder geval een ruime woonkamer van minimaal 60m2 en een hoeger plafond dan we nu gewend zijn. Een dergelijke ruimte zal zeker bijdragen aan een beter geluidsbeeld en acoustiek. Persoonlijk heb ik geruime tijd een set in huis gehad en daar kwam de set niet tot zijn recht..
Als je ruimte hebt voor een forse hoekbox en 2 sateliten is het een leuk systeem. Deze sets zijn ontworpen voor de destijds beter gesitueerden met in ieder geval een ruime woonkamer van minimaal 60m2 en een hoeger plafond dan we nu gewend zijn. Een dergelijke ruimte zal zeker bijdragen aan een beter geluidsbeeld en acoustiek. Persoonlijk heb ik geruime tijd een set in huis gehad en daar kwam de set niet tot zijn recht..
Bijlage IMG_1821.jpg niet gevonden
Bijlage IMG_1823.jpg niet gevonden
- hkruis
- [hkruis]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
11 okt 2014 17:05 #47206
door hkruis
Martin,
Het chassis was nog UNDER CONSTRUCTION. Ondertusssen is het chassis elektronische gereed en getest.
Onderzijde BX642A
Bovenzijde BX642A
De schaaldraden zijn nog intact, toch ga ik ze vervangen en ook worden de drukknoppen vervangen door iets fraaiere. En nog wat verdere afwerking. In wat latere versies van de BX642A zijn er 2 schaallampjes toegepast. In deze zit een enkelschaallampje en dat ga ik aanpassen.
Het chassis was nog UNDER CONSTRUCTION. Ondertusssen is het chassis elektronische gereed en getest.
Onderzijde BX642A
Bijlage IMG_1818.jpg niet gevonden
Bovenzijde BX642A
Bijlage IMG_1824.jpg niet gevonden
De schaaldraden zijn nog intact, toch ga ik ze vervangen en ook worden de drukknoppen vervangen door iets fraaiere. En nog wat verdere afwerking. In wat latere versies van de BX642A zijn er 2 schaallampjes toegepast. In deze zit een enkelschaallampje en dat ga ik aanpassen.
Bijlagen:
11 okt 2014 15:31 #47205
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Philips BX642A
Martin,
Zoals ik het lees is het een tussen resultaat en zal dat de heren kennende nog veranderd worden
Zoals ik het lees is het een tussen resultaat en zal dat de heren kennende nog veranderd worden
Mvg.
Bert
11 okt 2014 15:20 #47204
door martin72
Martin
Beantwoord door martin72 in topic Philips BX642A
Ziet er mooi uit, Ik vind alleen die grote gele C onder het schakelblok (2e foto) niet zo mooi gemonteerd, zo aan dat blanke vertinde draadje gesoldeerd. Ik sluit de componenten altijd direct op de soldeerstrip.
Martin